دانستن تفاوت سری m و سری s گوشی سامسونگ چه اهمیتی دارد؟ –


گوشی‌های سری گلکسی S و M سامسونگ دو دسته معروف از اقسام مختلف محصولات این شرکت هستند. هر یک از این سری‌ها در واقع، نیازها و انتظارات بخش‌های خاصی از بازار مشتریان را تأمین می‌کنند. در نتیجه، متناسب با شرایط و ترجیحات مشتریان، امکانات، مشخصات و قیمت‌های متفاوتی دارند. بنابراین، مقایسه سری‌های گوشی سامسونگ m و s می‌تواند اطلاعاتتان را درباره محصولات این دو سری پرطرفدار خرید گوشی سامسونگ کامل کند. در این‌صورت، می‌توانید تشخیص دهید که گوشی مورد نظرتان را باید از کدام سری انتخاب کنید. پس با وجوه تمایز آن‌ها در ادامه این مطلب همراه شوید!

مقایسه سری‌های گوشی سامسونگ m و s از نظر طراحی ظاهری

در سری گلکسی اس باید به دنبال محصولات پرچمدار سامسونگ باشیم. این دستگاه‌ها را با طراحی شیک و کیفیت عالی ساختشان می‌شناسند. آن‌ها را عمدتاً با ساختارهای شیشه و فلز، با لبه‌های منحنی و زیبایی چشم‌نواز و شیک طراحی می‌کنند. سامسونگ غالباً عناصر طراحی جدیدی را در سری اس معرفی می‌کند و هدف از انجام دادن این کار، القای حسی لوکس و مترقی است. البته محصولات این سری علاوه بر زیبایی ظاهری، از نظر مقاوم بودن در برابر عوامل محیطی مانند ضربه، گرد و غبار و نفوذ آب نیز حرف اول را می‌زنند.

در مقابل، با مقایسه گوشی‌های سامسونگ سری s و m به این نتیجه می‌رسیم که سری گلکسی M با تأکید بر طراحی شیک و قیمت به‌صرفه عرضه شده است. البته ممکن است مواد به کار رفته در ساختار محصولات سری m به اندازه سری S ممتاز نباشند؛ اما در آن‌ها می‌توانید طرح‌های مدرن را با ساختارهای پلاستیکی یا پلی‌کربنات بیابید. در این گوشی‌ها، به‌نوعی زیبایی‌شناسی را با منطق اقتصادی متعادل کرده‌اند؛ لذا این ویژگی برای مخاطبان زیادی می‌تواند جذاب باشد.

از نظر نمایشگر

گوشی‌های سری S نمایشگرهای باکیفیت و مجهز به جدیدترین فناوری‌ها را دارند. بازتاب این مسئله را به‌نوعی می‌توانید در قیمت گوشی سامسونگ نیز ببینید. این شرکت گوشی‌های پرچمدار سری S را غالباً با پنل‌های Dynamic AMOLED عرضه می‌کند. لذا از رنگ‌های زنده، مشکی عمیق و وضوح بالای آن‌ها لذت می‌برید! همچنین، ویژگی‌هایی نظیر پشتیبانی از HDR، نرخ تازه‌سازی بالا (تا ۱۲۰ هرتز یا بیشتر) و لبه‌های منحنی در این سری رایج هستند که تجربه تماشای فراگیری را می‌آفرینند.

نمایشگرهای سری گلکسی M نیز باکیفیت هستند اما شاید از این نظر نتوانند به پای سری اس برسند. این دستگاه‌ها معمولاً دارای نمایشگرهای Super AMOLED هستند و بازتولید رنگ و کنتراست خوبی دارند. با وجود این، با در نظر گرفتن منطق اقتصادی این سری، شاید در آن خبری از ویژگی‌هایی مانند نرخ تازه‌سازی بالا و پشتیبانی از HDR پیشرفته نباشد.


تفاوت سری m و سری s گوشی سامسونگ از نظر کارکرد

محصولات سری گلکسی اس معمولاً دارای جدیدترین و پرقدرت‌ترین پردازنده‌های موجود در زمان عرضه هستند. این دستگاه‌های پرچمدار برای کارکردی فوق‌العاده طراحی شده‌اند و برای کارهای چندوظیفه‌ای، بازی و تولید محتوا مناسب هستند. مقدار زیاد رم و گزینه‌های سخاوتمندانه حافظه داخلی نیز از وجوه تمایز این سری هستند.

اما با مقایسه گوشی‌های سامسونگ سری s و m، معیارهای کارکردی محصولات نوع دوم را چندان پرقدرت نمی‌یابید؛ اما همچنان عملکرد خوبی برای استفاده روزمره دارند. دستگاه‌های سری M را معمولاً به پردازنده‌های میان‌رده مجهز کرده‌اند که تعادل خوبی بین عملکرد و هزینه به وجود می‌آورند. آن‌ها برای کارهای معمولی مانند مرور وب، رسانه‌های اجتماعی و بازی‌های معمولی مناسب هستند؛ اما شاید به اندازه سری S کارایی لازم را برای کارهای چندوظیفه‌ای یا اپلیکیشن‌های سنگین نداشته باشند.

از نظر دوربین

سیستم‌های دوربین سری گلکسی اس از بهترین‌هایی هستند که سامسونگ ارائه کرده است. از مقایسه سری‌های گوشی سامسونگ m و s در می‌یابیم که دوربین‌های گوشی‌های پرچمدار سری S اغلب دارای تنظیماتی پیشرفته هستند؛ مثل داشتن چندین لنز، مگاپیکسل بالا و پردازش پیچیده تصویر. از طرفی، ویژگی‌هایی مانند زوم اپتیکال، سنسورهای بزرگ و قابلیت‌های پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی آن‌ها ثبت عکس‌ها و ویدیوهای باکیفیت را حتی در شرایط چالش‌برانگیز ممکن می‌کنند.

از سوی دیگر، محصولات سری گلکسی‌ام با تنظیمات قابل قبول دوربین ارائه می‌شوند که غالباً عملکرد خوبی در شرایط مطلوب نوری دارند. اما به‌طور کلی، مشخصات دوربینشان برخی قابلیت‌های پیشرفته سری اس را ندارد. لذا دستگاه‌های سری M ممکن است تعداد لنز، مگاپیکسل و امکانات پیشرفته محدودتری داشته باشند. البته آن‌ها همچنان می‌توانند عکس‌های مناسبی ثبت کنند؛ اما شاید قابلیت‌های سری S پرچمدار را نداشته باشند.

وضعیت باتری در مقایسه گوشی‌های سامسونگ سری s و m

گوشی‌های سری گلکسی اس معمولاً باتری‌های حالت جامد دارند تا با سخت‌افزار و امکانات پیشرفته آن‌ها مطابقت داشته باشند. همچنین، در این محصولات، قابلیت‌های پیشرفته‌ای را در زمینه بهینه‌سازی باتری، شارژ سریع و شارژ بی‌سیم می‌یابید. در نتیجه، خاطر کاربران از این مسئله آسوده خواهد بود که می‌توانند یک روز کامل را با اتکا به باتری گوشی از آن استفاده کنند.

چنانچه به قیمت گوشی در سایت ایسل نگاهی بیندازید محصولات سری‌ام را متمایز می‌یابید. بخشی از چنین اختلافی به عمر باتری محصولات این سری بر می‌گردد. لذا نباید انتظار داشته باشید این دستگاه‌ها بتوانند ظرفیت باتری مطلوبی مثل همتایان سری S خود داشته باشند. با وجود این، گوشی‌های سری M غالباً بهینه‌سازی باتری مطلوبی دارند و از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند.

نگاهی به نرم‌افزار محصولات سری S و M

هر دو سری معمولاً بر روی آخرین نسخه پوسته سفارشی اندروید سامسونگ یعنی One UI اجرا می‌شوند. اما محصولات سری Galaxy S به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را سریع‌تر و برای مدت طولانی‌تری دریافت می‌کنند. همچنین، تفاوت سری m و سری s گوشی سامسونگ از این لحاظ به ویژگی‌های نرم‌افزاری و بهینه‌سازی‌های افزوده‌ای بر می‌گردد که مختص سخت‌افزارهای پیشرفته گوشی‌های سری S طراحی شده‌اند.

با این‌که دستگاه‌های سری‌ام نیز بر روی One UI اجرا می‌شوند، اما به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آن‌ها شاید همانند سری S به‌هنگام یا طولانی نباشند. البته سامسونگ تضمین می‌کند که به‌روزرسانی‌ها و وصله‌های امنیتی ضروری به دستگاه‌های سری M ارائه شوند. تجربه نرم‌افزاری گوشی‌های سری M ممکن است برخی ویژگی‌های پیشرفته‌تر موجود در سری S را برایتان در بر نداشته باشد.

مقایسه سری‌های گوشی سامسونگ m و s از منظر شرایط قیمتی

شاید بهترین گوشی‌های سامسونگ را از نظر امکانات در سری گلکسی اس بیابید که در بخش ممتاز یا پریمیوم بازار گوشی‌های هوشمند قرار دارند؛ لذا با برچسب قیمتی بالاتری عرضه می‌شوند. جدیدترین گوشی‌های پرچمدار سری S عمدتاً گران‌تر هستند که نمایانگر فناوری پیشرفته، مواد اولیه ممتاز و امکانات پیشرو آن‌ها است.

اما گوشی‌های سری گلکسی M را برای پاسخگویی به مصرف‌کنندگان میان‌رده و به‌صورت به‌صرفه طراحی و عرضه کرده‌اند. بنابراین، قیمتشان نسبت به سری S منطقی‌تر است و مخاطبان بیشتری به آن‌ها دسترسی دارند. تمرکز بر توجیه اقتصادی، تجربه کلی مطلوب عمده کاربران را در بر دارد؛ چرا که در سری‌ام تعادل خوبی را بین امکانات و کارکرد گوشی نسبت به قیمتش برقرار کرده‌اند.

با توجه به قیمت انواع محصولات سری‌های فوق، می‌توانیم بگوییم که چنانچه فناوری پیشرفته و طراحی ممتاز را ترجیح می‌دهید باید برای سری گلکسی اس هزینه کنید. اما افرادی که تعادل بین عملکرد و به‌صرفه بودن را می‌جویند، باید سری گلکسی M را در نظر بگیرند؛ بدون آن‌که بی‌خیال قابلیت‌های ضروری گوشی‌های هوشمند شده باشند! در نتیجه، مصرف‌کنندگان هنگام انتخاب کردن بین این دو سری، باید اولویت‌ها، محدودیت‌های بودجه‌ای و امکانات خاصی را در نظر بگیرند که برایشان مهم هستند.

سخن آخر

محصولات سری‌های گلکسی S و M سامسونگ تقاضای بخش‌های مختلف بازار و نیازها و بودجه‌های متفاوت مشتریان را تأمین می‌کنند. مقایسه گوشی‌های سامسونگ سری s و m حاکی از این مسئله است که در سری گلکسی اس، پرچمداران سامسونگ با را قابلیت‌های برترشان گرد آورده‌اند؛ مانند طراحی، نمایشگر، عملکرد، دوربین و پیشرفت‌های هوش مصنوعی. از سوی دیگر، در سری گلکسی M بر داشتن تجربه‌ای قانع‌کننده از کار با گوشی هوشمند و با قیمتی به‌صرفه‌تر تأکید می‌کنند. این شرایط محصولات سری‌ام را به گزینه‌ای جذاب برای مصرف‌کنندگانی تبدیل می‌کند که لازم نمی‌دانند برای گوشی زیاد هزینه کنند.



منبع