اگر نیاز دارید برای رسیدن به موفقیت به برنامه رژیم لاغری سریع و موثر, فهرست‌شده در زیر آمده است 5 مسائل ارزشمند برای دانستن

درست است که رژیم کتوژنیک میتواند رویکرد کمکی خوبی در درمان برخی بیماریها و عارضهها باشد و حتی ممکن است کاهش وزن را تسریع کند؛ اما عموماً حاوی مقادیر بالایی از گوشت قرمز و سایر غذاهای چرب، فرآوریشده و نمکی است که ده دستورالعمل‌های قانونی از انواع رژیم کتوژنیک بسیار ناسالم هستند. اما اگر شاخص توده بدنی به بالا ۳۶ و حتی بالای ۴۰ برسد دیگر حتی ترکیب ورزش و رژیم لاغری سریع و مناسب نمی تواند به لاغری و کاهش وزن کمک کند. زیرا رژیم کتوژنیک لاغری با تقویت متابولیسم و افزایش سوخت و ساز بدن، باعث کاهش قابل توجه قند خون میشود. نمک به سبب سدیم بالایی که در خود دارد در صورت وجود بیش از اندازه در مواد غذایی مصرفی شما باعث تورم و التهاب بینی شما خواهد شد. برخی چاشنی ها و یا سس ها: این مواد معمولا دارای شکر و چربی های ترانس هستند. در این رژیم شما باید کالری مورد نیاز خود را از پروتیین و چربی های سالم دریافت کنید و کربوهیدراتی همچون شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید که هضم آن ها آسان است را حذف کنید. ᠎This ​data w as written ​by G᠎SA C ontent G᠎ener ator DEMO​.

آنچه باید درباره برنامه غذایی رژیم کتوژنیک استاندارد و چرا بدانید

برنامه غذایی رژیم کتوژنیک استاندارد اما سرانجام تولید انسولین آن کافی نبوده و قند خون افزایش مییابد. علاوه بر آن، در رشد عضلات و افزایش مقدار اکسیژن مورد نیاز بدن شما در هنگام انجام کارهای دشوار، موثر است. به عنوان مثال، به کبد پیام میدهد که تولید قند را کاهش دهد و یا به عضلات و بافتها کمک میکند که قند را از خون جذب کرده و برای تولید انرژی مورد استفاده قرار دهند. اما ممکن است این رژیم برای ورزشکاران حرفه ای و کسانی که میخواهند حجم عضلات و وزنشان را بالا ببرند، مناسب نباشد. با حذف طیف وسیعی از گروههای غذایی ممکن است دچار سوء تغذیه شوید. گرپفروت ۷۴ کالری دارد و خالی از نمک و چربی است. عملکرد انسولین این است که به سلولهای کبدی متصل شده و سبب میشود قند زیادی که در خون وجود دارد، در کبد بهصورت چربی ذخیره گردد. برخی بررسی ها روی حیوانات نشان دادند از آنجا که رژیم کم کربوهیدرات معمولا شامل چربی اضافیست به دلیل تجمع چربی ها در شریان ها ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی افزایش پیدا کند.

چند نکته برای لاغری سریع

شاید به اندازه بستنی کتو هیجان انگیز نباشد، اما خامه غلیظ در خوراکی های شام و غذاهای جانبی نیز به خوبی کار می کند. ممکن است بدون آنکه آگاه باشید، در روز تا ۱۵ قاشق چایخوری قند مصرف کنید که بخش زیادی از آن در غذاهای پروسس شده به کار رفتهاند. زمانی که مقاومت به انسولین در کبد رخ دهد، توانایی این اندام برای آن که در پاسخ به انسولین تولید قند را کاهش دهد، از بین میرود. در دیابت نوع ۲ مقاومت به انسولین رخ داده و توانایی اندامهای بدن برای پاسخ به انسولین کاهش مییابد. 7- توانایی رژیم در عدم بروز عوارض مرتبط به قند خون و کنترل دیابت. دیابت یکی از مهمترین مشکلات مرتبط با سلامتی است که ما در سراسر جهان با آن روبرو هستیم. رژیم فرانسوی از جمله رژیم های لاغری است که در آن بر کنترل حجم وعده غذایی تاکید دارد. الکل: به علت کربوهیدرات زیادی که نوشیدنی های الکلی دارند میتوانند بدن شما را از حالت کتوز خارج کنند. در این حالت شما باید کالری مصرفی روزانۀ خود را افزایش دهید. این وضعیت مقاومت به انسولین نامیده شده و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش میدهد. موضوع مهمی که باید بدانید این است که لاغری با مزوتراپی برای افرادی که چاقی مفرط دارند توصیه نمی شود؛ زیرا حجم زیادی از چربی ها را آب نمی کند و برای افراد با اضافه وزن زیاد چندان مناسب نخواهد بود.

اگر شما گشتی در اینترنت و سایر فضاهای مجازی مثل اینستاگرام بزنید میتوانید لیست بلند بالایی از رژیمهای غذایی پیدا کنید که همه هم ادعای بهترین رژیم لاغری را دارند. اگر به تازگی در سالن بدنسازی هستید، از یک مربی راهنمایی بخواهید. در جدول مواد غذایی قلیایی می توانید غذاهای اسیدی (چاق کننده) و غذاهای قلیایی (لاغرکننده) را مشاهده نمایید. نه فقط امگا۳ و پروتئین، بلکه بسیاری از مواد مغذیِ ضروریِ دیگر نیز در غذاهای دریایی به فراوانی یافت میشود. این میوه طعمی شبیه به ترکیب انبه و توت فرنگی دارد و از کیوی سبز شیرینتر است. محدودیت غذایی قابل توجهی دارد. کاهش وزن قابل توجهی را در پی دارد. نتایج پژوهش نشان دادند افرادی که از رژیم کتوژنیک استفاده می کردند شاهد بهبود قند خون و کنترل آن بودند و برخی نیز کاهش وزن قابل توجهی را تجربه کردند. دلیل این امر آن است که کبد به خوبی به هورمون انسولین پاسخ نمیدهد. در ادامه لیستی از غذاهایی را به شما معرفی میکنیم که نباید به صورت دائمی مصرف شوند که این مورد به طور کامل در نمونه رژیم کتوژنیک رعایت شده است. غذاهایی که قند دارند: نوشابه ها، آبمیوه ها، اسموتی ها، کیک، بستنی، شکلات و … کتون مولوکی حاوی چربی است که در زمان نبود قند در بدن تولید میشود تا به عنوان سوخت برای تامین انرژی استفاده شود.

 This post has be en writt en  by GSA Conte᠎nt G᠎en erator D emoversion!

از آنجایی که اکثر مردم رژیم های غذایی غنی از کربوهیدرات می خورند، بدن به طور معمول از گلوکز (یا شکر) برای انرژی استفاده می کند. خوراکی های فرآوری شده در آن حذف شده اند. لازم به ذکر است که مصرف پروتئین هم باید متعادل شود؛ زیرا مصرف زیاد پروتئین باعث تبدیل آن به گلوکز شده و مانع از کتوز شدن بدن میشود. رژیم کتوژنیک باعث کاهش مواد مغذی در بدن می شود با توجه به محدود شدن مواد غذایی مصرفی، ویتامین ها و مواد معدنی در بدن کاهش می یابد. به دلیل محدودیت دریافت غذا، ویتامین ها و مواد معدنی در بدن کاهش می یابد. به کمک فلفل سبز بیش از نیاز روزانه ویتامین C دریافت میکنید. منظور از سندروم متابولیک، مجموعهای از عوامل خطر مثل فشار خون بالا، سطح افزایش یافته انسولین، چربی اضافی در اطراف شکم و افزایش چربی خون است که با هم اتفاق میافتند و خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، سکته و دیابت را افزایش میدهند.

به این منظور که شما چربی های سالم می خورید تا چربی بسوزانید. مطالعات نشان می دهد که این رژیم غذایی سلول های سرطانی را از بین می برد. این شیوه بخصوص برای افرادی که دارای اضافه وزن بیش از حد هستند مناسب است. تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک به اندازه رژیم کم چرب برای کاهش وزن موثر است. رژیم هایی وجود دارند تحت عنوان “رژیم افراطی” اینگونه رژیم ها با ایجاد تغییرات بسیار شدید در برنامه غذایی شما میتوانند وزن را در مدت زمان کم به میزان زیادی کاهش دهد اما نتایج آن کاملا موقتی هستند و بلافاصله زمانیکه رژیم را قطع کنید دوباره وزن تان برمیگردد. لازم به ذکر است که کتو منبع سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات به چربی تغییر میکند که به آن کتوزیس گفته میشود. چاشنی ها: میتوانید از نمک، فلفل، زردچوبه، زیره و سایر چاشنی ها به میزان مناسب استفاده نمایید. معمولا گرفتن رژیم کتوژنیک باعث بهبود شرایط بیماری صرع و کاهش نیاز به استفاده از داروها میشود. محققان در یک بررسی ۶ ماهه به این نتیجه رسیدند که این رژیم سبب کاهش وزن و بهبود بیماری کبد چرب در افراد چاق می گردد.

رژیم کتوژنیک برای افرادی که اضافه وزن دارند و مبتلایان به دیابت و کسانی که میخواهند سلامت متابولیک شان را بهبود بدهند، فوق العاده است. روغن های سالم: در درجه ی اول روغن زیتون فوق العاده بکر، روغن نارگیل و روغن آووکادو. آووکادو: از میوه های روغنی مناسب برای مصرف در رژیم کتوژنیک است. اگه میخواهید چایی سبزتون معطر شود میتونید از گل سرخ، بهارنارنج، نعناع، هل، میخک، یا لیمو ترش تازه هم استفاده کنید. بیشتر انواع آن ها خورده می شوند، اما فرمولاسیون های روغن رقیق شده تا 2 درصد را می توان با خیال راحت روی پوست استفاده کرد. همچنین این رژیم غذایی هم مانند تمام رژیمهای غذایی دیگر تنها زمانی موثر خواهد بود که به مدت طولانی به آن پایبند باشید. زمانی که منبع سوختوساز بدن بهجای کربوهیدراتها، چربیهای مجاز مانند گوشت، ماهی، تخممرغ، آجیل و روغنهای سالم باشد بدن کتوز میشود. آجیل و دانه: بادام ، گردو ، دانه کتان ، دانه کدو تنبل ، دانه چیا و غیره.

مغز ها و دانه ها: بادام، گردو، بذر کتان، تخم کدو و … اگرچه آجیل، دانه ها و پروتئین های حیوانی مانند گوشت گاو می توانند هزینه های شما را افزایش دهند. غذاهای رژیمی بدون قند: علاوه بر اینکه بر روی این مواد فراوری های زیادی صورت گرفته، این مواد غذایی معمولا دارای مقدار زیادی قند الکلی هستند که میتواند بر روی سطح اجسام کتونی در بدن تاثیر بگذارد. با پزشک خود درباره مواد معدنی مورد نیاز بدنتان مشورت کنید. مصرف غذاهای ناسالم کالری دریافتی شما را افزایش میدهد، اما نمیتواند به تأمین هیچیک از مواد مغذی مورد نیاز بدنتان کمک کند. به عنوان مثال فرد دیابتی است و از انسولین استفاده می کنند و یا فرد از دارو های کاهنده فشار خون استفاده می کنند و یا مادری است که به نوزادش شیر می دهد، حتما باید برای اجرای ایم رژیم غذایی با پزشک خود مشورت کنند. مانند تمام رژیم ها و انواع روش های لاغری، انواع رژیم غذایی کتوژنیک تنها زمانی میتوانند ثمر بخش باشند که در اجرای آن ثابت قدم باشید و برای مدتی طولانی آن را دنبال نمایید.

رژیم لاغری سریع جدید

رژیم غذایی کتوژنیک، که به آن رژیم کتو نیز گفته می شود، اصطلاحی است که برای یک رژیم کم کربوهیدرات، پر چربی و دارای پروتئین کافی به کار می رود. انتخاب رژیم لاغری مناسب کار دشواری است و باید جوانب مختلفی در نظر گرفته شود. یکی از رژیم های لاغری محبوب این رژیم است که بر اساس میزان تحرک فرد برنامه ریزی می شود و برای همه افراد یکسان نیست. وقتی کربوهیدرات از طریق غذاها تامین نشود، بدن برای تامین سوخت به سراغ چربی های ذخیره شده در بدن و کبد می رود. معمولا افرادی که برای کاهش وزن رژیمهای سفت و سخت غذایی میگیرند عناصری که برای رشد پوست مو و ناخن نیاز دارند را از طریق غذایی که میخورند دریافت نمیکنند و متاسفانه چند هفته تا چند ماه بعد از شروع رژیم موها در فاز ریزش قرار میگیرد و فرد دچار ریزش و کاهش تراکم مو شود. محصولات کم چرب و رژیمی: بر روی این محصولات فراوری زیادی صورت میگیرد و معمولا دارای کربوهیدرات بالایی هستند. پنیر: پنیر های فراوری نشده مثل پنیر گودا، پنیر فتا، پنیر خامه ای و … رژیم کتوژنیک رژیمی با کربوهیدرات پایین و چربی بالا است که ادعا می شود برای کاهش وزن مفید است اما عجیب است که یک رژیم غذایی با وجود چربی های بالا بتواند در کاهش وزن موثر باشد.