مک او‌اس نسخه Sonoma عرضه شد –


به روز رسانی سیستم عامل مک‌اواس سونوما (MacOS Sonoma) عرضه شد. این به روز رسانی نرم افزاری بزرگ سال ۲۰۲۳ برای سیستم مک، قابلیت‌های متنوع زیادی از جمله Game Mode جدید برای دستگاه‌های اپل سیلیکون ، ویجت‌های ارتباطی دستکتاپ، ارتقای کیفیت ویدیو کنفرانس ارائه می‌کند.

برای نصب مک‌اواس سونوما، باید کامپیوترتان نسبتا جدید باشد. این نسخه، از مدل‌های مک بوک ایر، مک‌بوک پرو، مک مینی و مدل‌های ساخته شده از سال ۲۰۱۸ به بعد پشتیبانی می‌کند. همچنین دستگاه‌های آی مک و مک پرو، ساخته شده از سال ۲۰۱۹ به بعد، مک استودیو ساخته شده از سال ۲۰۲۲ به بعد و آی مک پرو ساخته شده در سال ۲۰۱۷ نیز می‌توانند از این نسخه بهره ببرند.

اگر یکی از دستگاه‌های ذکر شده را دارید می‌توانید برای نصب این نسخه به System Settings > General > Software Update رفته تا دانلود نسخه جدید شروع شده و قابل نصب شود.

بسیاری از قابلیت‌های برترسیستم عامل مک‌اواس سونوما، از دید کاربران پنهان است و اتفاقا یک نسخه بسیار مهم از این سیستم عامل محسوب می‌شود. با این وجود اپل چند قابلیت جدید و جالب نیز به این نسخه اضافه کرده مانند اسکرین سیورهایی با کیفیت بالا از مکان‌های واقعی در دنیا، یک به روزرسانی برای صفحه لاگین (login screen)، ویجت‌های ارتباطی، ارتقای امکانات ویدیو کنفرانس (از جمله افکت‌های جدید مانند تصویر بالنی که در عکس بالا مشاهده می‌کنید)، پروفایل‌های مرورگر سافاری (برای جداسازی مطالب مرتبط با کار و زندگی خصوصی)، اپلیکیشن‌های مخصوص وب که می‌توانید به روی Dock نصب کنید، سیستم حدس متن داخل سیستمی وغیره.