نسخه وب تردز به زودی عرضه می‌شود –


تردز اعلام کرد که به زودی امکان استفاده از نسخه وب این شبکه اجتماعی را برای کاربران خود عرضه خواهد کرد. 

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا اعلام کرد طی چند هفته آینده، علاوه بر ارائه نسخه وب، قابلیت سرچ نیز به این شبکه اجتماعی نیز اضافه خواهد شد. اگرچه در حال حاضر، مشاهده پست‌های تردز در دسکتاپ امکان‌پذیر است اما با کلیک کردن روی دکمه‌های ریپلای، ریپست (Repost)، لایک و سند (ارسال)؛ کد کیوآر ظاهر می‌شود که کاربر را به اپلیکیشن هدایت می‌کند. 

قابلیت سرچ نیز در این اپلیکیشن به درستی کار نمی‌کند و نتایج مطابق با انتظارات کاربران ارائه نمی‌شود. بنابر آنچه در وب‌سایت 9to5mac آمده، این قابلیت در حال حاضر، تنها اکانت‌ها را به عنوان نتایج سرچ، نمایش می‌دهد و پست خاصی را نشان می‌دهد. 

آغاز بکار تردز در برهه‌ای اتفاق افتاد که کاربران توییتر به دلیل تغییراتی که ایلان ماسک در این پلتفرم و محدودیت‌هایی که برای کاربران نسخه رایگان این اپلیکیشن اعمال کرده بود، گلایه‌مند بودند و زاکربرگ نیز سعی کرد تا با عرضه تردز، کاربران ناراضی توییتر را به این اپلیکیشن جذب کند. 

در واقع، عرضه تردز تنها چند روز پس از اعمال محدودیت ایکس یا همان توییتر سابق در مشاهده تعداد پست‌ها توسط کاربران، اتفاق افتاد. اقدامی‌که ماسک دلیل آن را مقابله با سوءاستفاده از داده‌های این شبکه اجتماعی و دستکاری سیستمی‌عنوان کرد. 

بنابر اعلام ماسک، کاربران غیر ایکس بلو یا همان نسخه پولی، تنها می‌توانند در روز 600 پست را مشاهده کنند. تصمیمی‌که باعث شد تا در همان روزهای نخست، میلیون‌ها کاربر در آن عضو شوند و طبق گزارش‌ها، در کمتر از یک هفته، تعداد کاربران این پلتفرم از مرز 100 میلیون عبور کرد. 

اما عجله زاکربرگ در عرضه این اپلیکیشن باعث شد تا تردز بدون چند قابلیت اصلی و مورد انتظار کاربران از یک شبکه اجتماعی شبیه به ایکس (توییتر) عرضه شود. با این حال، متا اعلام کرد که مهندسان این شرکت در حال کار روی این قابلیت‌ها هستند و طی روزهای اخیر، نمایش پست‌ها بر اساس تاریخ انتشار و همچنین ترجمه داخلی نیز به این اپلیکیشن اضافه شد.