ویندوز جدید با تکنولوژی هوش مصنوعی معرفی می‌شود –


مایکروسافت  برنامه دارد به زودی « پی‌سی‌های مجهز به هوش مصنوعی AI PCs» را معرفی کند. این شرکت معتقد است که برخی ویندوز لپ‌تاپ‌های AI PCs جدید که به تکنولوژی نوینی به نام Arm مجهز هستند، از لحاظ سرعت سی‌پی‌یو و هم بهره از قابلیت‌های هوش مصنوعی، از مک بوک ایرهای اپل نیز بهتر عمل خواهند کرد.

مایکروسافت ادعا دارد پردازنده اسنپ‌دراگن X Elite آنقدر قدرتمند است که می‌تواند دستگاه‌های ویندوز مجهز به تکنولوژی آرم را یکه تاز بازار کند. این شرکت برای اسنپ‌دراگن X Elite زحمت زیادی کشیده و بسیار به آن امیدوار است و برنامه دارد در سال جاری، در بسیاری از لپ‌تاپ‌های ویندوز و دستگاه های سرفیس جدید از این پردازنده استفاده کند.

مایکروسافت درمورد عملکرد پردازنده‌های جدید کوالکام بسیار مطمئن است. این شرکت در حال آماده‌سازی ایونتی است که در آن برتری پردازنده جدید خود را نسبت به مک‌بوک ایر M3 در فعالیت‌هایی مانند قدرت پردازش و عملکرد هوش مصنوعی اثبات کند. این شرکت اشاره کرده که دستگاه‌های AI PCs  قادر هستند برنامه‌ها را از طریق چندین سیستم‌های متفاوت، با سرعت بالا اجرا کنند.

مایکروسافت تصمیم دارد نسخه مصرف کنندگان از دستگاه‌های جدید سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ تاپ 6 را به پردازنده اکس الیت کوالکام مجهز کند. اما نسخه بیزنس این دستگاه‌ها، تنها به پردازنده اینتل مجهز خواهد شد، نسخه‌های مجهز به تکنولوژی آرم صرفا مخصوص مدل‌های مصرف کنندگان است.

این شرکت دستگاه‌هایی که به پردازنده اسنپ دراگن اکس الیت کوالکام مجهز هستند را تحت عنوان «نسل جدید پی سی های مجهز به AI Copilot» معرفی کرده است. این دستگاه‌ها، با پی‌سی‌های مجهز به آخرین تراشه پردازنده های AMD یا Intel Core Ultra تفاوت دارند.

در نسخه آینده ویندوز، قابلیت‌هایی مرتبط با تکنولوژی هوش مصنوعی وجود دارد(مانند برنامه AI Explorer  ) که تنها دستگاه‌های مجهز به پردازنده اسنپ دراگن اکس الیت کوالکام قادر هستند آنها را اجرا کنند.

مایکروسافت برنامه دارد تا عملکرد پخش آنلاین ویدیو یا استریمینگ را با اضافه کردن قابلیت‌های هوشمند به دستگاه‌های نسل جدید AI PCs ، ارتقا دهد. همچنین کاربران قادر خواهند بود به Windows Studio Effects و قابلیت‌هایی نظیر مات کردن پشت زمینه و غیره دسترسی داشته باشند. به علاوه این AI PCs ها قابلیتی دارند که می توانند با استفاده از مدل‌های هوش مصوعی، به صورت رایگان تصاویر جدید خلق کنند. همچنین در این AI PCs ها قابلیتی وجود دارد که به کوپایلت اجازه دسترس به محتوای پی سی کاربر را داد و از این طریق کیفیت پراپمت‌ها و جواب‌ها را ارتقا می‌دهد.

شرکت مایکروسافت قرار است درست قبل از آغاز کنفرانس سالیانه Build خود و در روز بیستم ماه می(31 اردیبهشت)، برنامه‌های مربوط به عرضه AI PC خود را اعلام کند. مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا قرار است در این ایونت توضیح دهد که هوش مصنوعی چگونه هوش مصنوعی قرار است قسمتی از حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری ویندوز شود. این توضیحات، زمینه معرفی ویندوز مجهز به تکنولوژی آرم و قابلیت‌های هوش مصنوعی ویندوز 11 را آماده می‌کند.

شعار مایکروسافت امسال «ارائه کوپایلت برای همه اشخاص» است که مشابه شعار قدیمی « هر خانه، یک پی سی» است. این شرکت تمرکز زیادی روی ویندوز مجهز به هوش مصنوعی اعمال کرده و مدعی است  نیمی از دستگاه‌های ویندوز تا پایان سال 2026  به تراشه‌های هوش مصنوعی مجهز خواهند شد. پیش بینی شده که دستگاه های ویندوز جدید مجهز به تکنولوژی آرم، در تابستان و بعد از اعلام برنامه های مربوط به AI PC عرضه شوند.

منبع:theverge

 

 



منبع