نحوه آزادسازی حافظه روی آیفون بدون حذف عکس‌ها و ویدیوها –


اگر تعداد عکس‌ها، ویدیوها و برنامه‌های روی آیفونتان زیاد است، این احتمال وجود دارد که نتوانید نسخه‌های جدید به روز رسانی نرم افزاری آی‌اواس را نصب کنید. اما چاره کار، فقط پاک کردن عکس‌ها و برنامه‌ها نیست و می‌توانید با کمک تعدادی از قابلیت‌های به خصوص آی‌اواس، فضای بیشتری روی آیفون خود باز کنید.

در آیفون، دو تنظیمات دیفالت وجود دارد که می‌توانید با کمک آنها، حجم قابل توجهی از حافظه گوشی خود را آزاد کنید که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم.

بهینه‌سازی اندازه عکس‌ها و ویدیوهای روی آیفون

اگر می‌خواهید خاطرات ارزشمند خود را حفظ کنید و همچنان فضای بیشتری روی گوشی خود ایجاد کنید، راحت‌ترین کار بهینه سازی (optimize) اندازه یا سایزعکس‌ها و ویدیوهای ذخیره شده روی آیفون است.

به حالت پیش فرض، فایل هر عکسی که می‌اندازید یا ویدیویی که می‌گیرد، روی گوشی با کیفیت بالا ذخیره شده که فضای قابل توجهی از حافظه اصلی دستگاه را اشغال می‌کند. یک دقیقه ویدیو با کیفیت ۴K تقریبا ۴۰۰ مگا بایت (تقریبا نیم گیگابایت) از حافظه را اشغال می‌کند که حجم نسبتا بالایی است.

برای بهینه سازی سایز عکس‌ها و ویدیوها به Settings > Photos رفته و گزینه Optimize iPhone Storage را انتخاب کنید (برای انجام این کار باید تنظیمات  iCloud Photos را فعال کرده باشید). بسته به اینکه چند عکس و ویدیو روی آیفون خود دارید، این پروسه کمی زمان بر است اما بعد از اتمام کار، فضای قابل توجهی از گوشی آزاد خواهد شد.

برای بهینه سازی اندازه عکس ها، باید تنظیمات آیکلاد فعال باشد.

در این پروسه، تمام عکس‌ها و ویدیوهای با رزولوشن بالا به آیکلاد شما انتقال یافته و نسخه‌های کم حجم‌تر و با کیفیت پایین‌تر روی دستگاه باقی می‌مانند که میزان حافظه به مراتب کمتری اشغال می‌کنند. برای دسترسی به نسخه‌های با کیفیت عکس‌ها و ویدیوهای خود می‌توانید به Photos app رفته و نسخه با کیفیت عکس مدنظر خود را دانلود کنید. البته برای این کار باید به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشید.

اگر در آیکلاد شما فضای کافی وجود نداشته باشد، می‌توانید ارتقا طرح داده یا گوشی جدیدی تهیه کنید. برای ارتقا طرح آیکلاد به میزان ۵۰ گیگابایت، ۱ دلار در ماه، ۲۰۰ گیگابایت، ۳ دلار در ماه و ۲ ترابایت، ۱۰ دلار در ماه باید بپردازید.

با پرداخت ۱ دلار در ماه می‌توانید طرح آیکلاد خود را ارتقا دهید.

برای ارتقا طرح آیکلاد روی گوشی، به Settings >  (your name)  > iCloud > Manage Account Storage > Buy More Storage بروید. طرح مدنظر خود را انتخاب کرده و دستورالعمل‌های ارائه شده را انجام دهید. هر طرح غیر رایگانی از آیکلاد را خریداری کنید، به آیکلاد+ دسترسی پیدا خواهید که قابلیت‌هایی نظیر iCloud Private Relay و Hide My Email دارد.

آفلود یا حذف یک برنامه و در عین حال نگهداری داده‌های آن برنامه

به عنوان یک کاربر آیفون، ممکن است تعداد زیادی برنامه روی گوشی خود داشته باشید که یا استفاده خاصی ندارند یا به ندرت به کار می‌آیند. به همین دلیل بهتر است بار داده‌ای آنها را خالی کرده و به اصطلاح آفلود کنید.

اگر بخواهید نسخه به روز رسانی سنگینی (مثل نسخه آی او اس ۱۶) را نصب کنید، به فضای خالی بیشتر از ۵ گیگابایت احتیاج دارید. برای آزاد سازی میزان قابل توجهی از حافظه داخلی، سریع‌ترین راه آفولد برنامه‌های سنگین است. این کار، اطلاعات و داده‌های روی برنامه را حذف نمی‌کند و همیشه به آنها دسترسی خواهید داشت.

به  Settings > General > iPhone Storage رفته و ببینید کدام برنامه‌ها بیشترین میزان از حافظه را به خود اختصاص داده‌اند. برخی از برنامه‌های پیش فرض مانند Photos  و Messages  قابلیت آفلود کردن ندارند. برنامه‌ای که میزان زیادی حافظه اشغال کرده را انتخاب کرده و بعد گزینه Offload App را انتخاب کنید. کمی صبر کنید تا پروسه کامل شود. توجه داشته باشید که برای این کار، برنامه مدنظر از روی گوشی حذف می‌شود اما  داده‌ها و اطلاعات آن برنامه باقی خواهد ماند.

منبع: cnet

 



منبع