حذف اکانت «تردز» بدون حذف اکانت اینستاگرام امکان‌‌پذیر می‌شود –


آدام موسری، مدیر اینستاگرام اعلام کرد که متا در حال کار روی روشی است که به کاربران اجازه می‌دهد اکانت تردز (Threads) خود را به صورت جداگانه حذف کنند. 

این در حالی است که تنها چند ساعت پس از راه‌اندازی تردز، در خبرها آمده بود کاربرانی که برای چک کردن این شبکه اجتماعی جدید در آن عضو شده‌اند و بنابه هر دلیلی، دیگر تمایلی به حضور در آن نداشتند، امکان حذف مستقل اکانت خود را نداشتند و با این کار، اکانت اینستاگرامشان نیز حذف می‌شد.

اتفاقی که واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت و حالا مدیر اینستاگرام نسبت به آن واکنش نشان داد. موسری گفت که شرکت مادر یعنی متا، از این موضوع مطلع است و مهندسان در حال تلاش برای ارائه راهکاری هستند تا کاربران بتوانند اکانت‌های تردز خود را به صورت جداگانه و بدون آنکه تاثیری بر اکانت اینستاگرامشان داشته باشد، حذف کنند.

مدیر اینستاگرام همچنین در پست یا همان ترد خود در اپلیکیشن تردز اعلام کرد که این شرکت همچنین در حال کار روی چند قابلیت جدید برای تردز است که از جمله آنها می‌توان به تب دنبال‌کنندگان، هشتگ‌ها، مسیج‌ها و فدیورس است. 

در حال حاضر، امکان غیرفعال کردن اکانت تردز برای کاربران فراهم شده که با انتخاب این گزینه، پروفایل و محتوا از دید دیگر کاربران پنهان خواهد ماند. همچنین می‌توان پروفایل را به صورت خصوصی تنظیم و یا تردهای منتشرشده را پاک کرد. 

البته به گفته متا، کاربران می‌توانند با یک ایمیل و یا شماره تلفن جداگانه‌ای از اکانت اینستاگرام خود، وارد تردز شوند که در این صورت، دو اکانت مجزا را در این دو پلتفرم خواهند داشت.

شواهد حاکی است که بهترین زمان برای عرضه تردز، بازه زمانی کنونی بوده چراکه توییتر اخیرا تغییراتی را در پلتفرم خود اعمال کرده که حتی متعصب‌ترین طرفداران این شبکه اجتماعی را نیز ناامید کرده است. 

توییتر اخیرا امکان مشاهده توییت‌ها برای کاربرانی را که عضو این شبکه اجتماعی نیستند، حذف کرد و سپس محدودیت‌های شدیدی را روی تعداد محتوایی که کاربران می‌توانند در طول روز مشاهده کنند، اعمال کرد. 

طبق آخرین گزارش‌ها، بالغ بر 30 میلیون نفر در اپلیکیشن تردز ثبت‌نام کرده‌اند که نشان از محبوبیت بالای این اپلیکیشن جدید توییتر دارد. البته این کوچ کاربران، توییتر را نیز نگران کرده و اخیرا وکیل ایلان ماسک، تهدید کرد که از متا شکایت خواهد کرد. 

در بیانیه این وکیل آمده که توییتر با استخدام کارمندان سابق توییتر، به اسرار تجاری و همچنین دیگر اطلاعات سری این شرکت دسترسی پیدا کرده و سعی دارد تا از این اطلاعات، برای توسعه سریع‌تر اپلیکیشن تردز بهره ببرد. 

ایلان ماسک نیز در واکنش به عرضه اپلیکیشن تردز در توییتی نوشت: رقابت خوب است، اما تقلب خوب نیست.