سوپر اپلیکیشن اسنپ بیش از ۶۲ میلیون کاربر دارد –


آی‌تی‌ایران- گروه اسنپ که حالا و بعد از گذشت نزدیک به یک دهه از فعالیت خود در کشور سرویس‌های مختلفی از خدمات حمل‌ونقل شهری گرفته تا ارسال بسته و خدمات گردشگری و پزشکی و خدمات پرداخت را ارائه می‌دهد، اعلام کرده که تعداد کاربران این سوپراپلیکیشن تا پایان سال ۱۴۰۱ به بیش از ۶۲ میلیون کاربر رسیده است.  

طبق گزارش عملکرد گروه اسنپ از سال ۱۴۰۱، موفق‌ترین سرویس این سوپراپ همانطور که انتظار می‌رفت سرویس تاکسی اینترنتی آن بوده که براساس این گزارش بیش از ۹۰ درصد سهم بازار تاکسی‌های اینترنتی را در اختیار دارد. اسنپ خودرو در سال گذشته بیش از ۱ میلیارد سفر داشته که براساس ادعای گروه اسنپ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ رشد ۳۳ درصدی را در این بخش تجربه کرده است.  

طبق این گزارش بعد از اسنپ‌خودرو، از دیگر سرویس‌های محبوب سوپراپلیکیشن اسنپ در سال ۱۴۰۱ اسنپ‌فود، سوپرمارکت و اسنپ‌دکتر بوده‌اند.

سوپراپ اسنپ؛ محصولی برای تمام نیازها

تعداد کل کاربران سوپراپ اسنپ در سال گذشته به ۶۲ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۹۷۱ کاربر رسیده است، این درحالی است که در سال ۱۴۰۰ تعداد کاربران این سوپراپ برابر با بیش از ۵۲ میلیون نفر بوده و گروه اسنپ اعلام کرده که تعداد کاربران این سوپراپ در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته آن ۱۹.۶ درصد رشد داشته است.

در این گزارش گروه اسنپ تعداد دفعاتی که کاربران در سال گذشته سوپراپلیکیشن اسنپ را باز کرده‌اند را نیز مشخص کرده که طبق آن این تعداد دفعات به بیش از ۴ میلیارد مرتبه می‌رسد. همچنین متوسط دفعاتی که کاربران اپلیکیشن اسنپ را روزانه باز کرده‌اند نیز به بیش از ۱۱ میلیون مرتبه می‌رسد.

محبوب‌ترین سرویس‌های گروه اسنپ در سال ۱۴۰۱

سرویس‌ها سوپراپلیکیشن اسنپ متفاوت‌اند. از خودرو و غذا و پیک گرفته تا داروخانه و سرویس اعتباری، فروشگاه و سوپرمارکت. در همین راستا گروه اسنپ در گزارش خود ۵ سرویس سوپراپ اسنپ با بیشترین میزان رشد را معرفی کرده است. براساس داده‌های ارائه شده در این زمینه سوپرمارکت با ۳۰۵ درصد بیشترین رشده را داشته است. بعد از این سرویس، خدمت اسباب‌کشی با ۱۶۷ درصد رشد، قطار با ۱۵۵ درصد رشد، فروشگاه با ۱۳۹ درصد رشد و پرواز خارجی با ۱۰۱ درصد رشد قرار دارند.

همچنین در این گزارش ۴ سرویس محبوبی که بیشترین کاربر را در سال ۱۴۰۱ داشته‌اند نیز معرفی شده‌اند.

طبق این بررسی سرویس خودرو یا همان تاکسی اینترنتی اسنپ بیشترین کاربر را در سال گذشته با ۲۷ میلیون و ۶۷۵ هزار و ۵۸۷ کاربر به نام خود ثبت کرده است. در رتبه بعدی بیشترین کاربر مربوط به سرویس غذای این پلتفرم یعنی اسنپ‌فود بوده که تعداد کاربرانش به ۴ میلیون ۱۷۴ هزار و ۶۵۱ کاربر رسیده است.  

در رتبه سوم نیز سوپرمارکت اسنپ با ۲ میلیون و ۴۹ هزار و ۲۲۵ هزار کاربر جای گرفته و پس از آن پزشک و مشاوره تنها با ۵۵۰ هزار و ۸۲۴ کاربر دیده می‌شد.

بیش از یک میلیارد سفر در سال 

شاید یکی از دلایل پیش‌تاز بودن سرویس خودرو گروه اسنپ از منظر جذب کاربر به سابقه طولانی آن نسبت به سایر سرویس‌های دیگر این گروه باز گردد. در حال حاضر ۹ سال از فعالیت این تاکسی اینترنتی در کشور می‌گذرد و براساس ادعای مطرح شده در این گزارش با رکورد بیش از ۴ میلیون سفر در یک روز همچنان بیش از ۹۰ درصد از سهم بازار تاکسی‌های اینترنتی را در اختیار دارد، ادعایی که هر چند پیوسته از طریق تپسی رقیب اصلی اسنپ خودرو زیر سوال رفته است.  

با تمام اینها گروه اسنپ سعی کرده در  بخشی از این گزارش جزییاتی از وضعیت فعالیت تاکسی اینترنتی خود را در اختیار کاربران بگذارد.

براساس داده‌های ارائه شده در این گزارش، مجموع سفرهای انجام شده در سال ۱۴۰۱ برای اسنپ خودرو برابر ۱ میلیارد و ۹۵ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۳۵۰ سفر بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ رشد ۳۳ درصدی را تجربه کرده است. گروه اسنپ اعلام می‌کند که رشد رکورد سالانه سفرها نسبت به سال قبل (۱۴۰۰) برابر با ۲۷۵ میلیون و ۱۵ هزار و ۷۱۱ سفر بوده است.

رکورد سفرهای اسنپ در یک روز با ۴ میلیون و ۱۳۲ هزار و ۵۱۲ سفر در روز ۱۵ اسفند ثبت شده و رکورد ماهانه سفرهای اسنپ با ۱۰۵ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۷۳۸ سفر در بهمن ماه اتفاق افتاده است.  

گروه اسنپ اعلام کرده که تعداد شهرهای که اسنپ خودرو در آنها فعال است به ۲۷۸ شهر رسیده است. در بین این تعداد شهر، تهران دارای بیشترین تعداد سفر است و بعد از آن شهرهای مشهد، کرج، اصفهان، شیراز، اهواز، تبریز، مازندران، قم و ارومیه قرار دارند.

این بخش از گزارش همچنین نشان می‌دهد که بیشترین تعداد رانندگان در اسنپ خودرو را مردان تشکیل می‌دهند و رانندگان زن سهم بسیار اندکی دارند. براین اساس رانندگان مرد اسنپ خودرو به بیش از ۴ میلیون نفر می‌رسد و تنها این تاکسی اینترنتی بیش از ۱۵۰ هزار راننده زن را در ناوگان خود به کار گرفته است. در واقع نسبت کاربران راننده زن و مرد در اسنپ ۳ درصد در برابر ۹۷ درصد است.

کاربری با ۳ هزار و ۵۰۶ سفر، طی کردن ۴ هزار و ۹۱۲ کیلومتر مسافت و پرداخت بیش از ۳۸ میلیون، در این گزارش به عنوان پرسفرترین کاربر اسنپ خودرو معرفی شده است.

اسنپ خودرو در کنار اینکه بیش از یک میلیارد سفر در سال گذشته داشته، سفرهای لغو شده‌ای هم در ناوگان خود دارد. طبق این گزارش مجموع کل سفرهای لغو شده اسنپ در سال ۱۴۰۱ برابر با ۶۲۶ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۷۵۸ سفر بوده که در این بین ۲۰ رصد سفرها توسط رانندگان لغو شده و ۸۰ درصد آن توسط مسافران. در این گزارش اشاره‌ای به دلیل حجم بالای لغو سفر از سوی مسافران نشده است.

طبق این گزارش بیشترین تعداد سفرهای لغو شده در مراحل مختلف سفر، مربوط به کاربران و پیش از قبول درخواست سفر بوده و کمترین تعداد سفرهای لغو شده ۵ دقیقه پس از رسیدن راننده است که در این زمینه رانندگان سهم بیشتری دارند.

بیش از ۱ میلیون تماس با مرکز پشتیبانی 

بخش دیگری از این گزارش به وضعیت پشتیبانی از کاربران در اسنپ خودرو پرداخته است. براساس داده‌های ارائه شده در این بخش ۸۸۲ کارمند در بخش پشتیبانی اسنپ خودرو مشغول به کارند که تعداد کل تماس‌ها وتیکت‌های پاسخ داده شده توسط آنها در سال گذشته ۳۴ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۸۱۸ تماس بوده است.

مجموع ساعات مکالمه کاربران با پشتیبانی ۶۳۵ هزار و ۴۲۳ ساعت اعلام شده و تعداد شکایت‌های ثبت شده در پشتیبانی اسنپ خودرو در سال گذشته برابر ۱ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۷۹۹ شکایت بوده است. اسنپ ادعا  می‌کند که ۳.۵ درصد از شکایت‌های ثبت شده حاده بوده که با پیگیری مستمر به جلب رضایت مسافران منجر شده است.

از طرف دیگر ماهانه ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تماس با پشتیبانی اسنپ گرفته شده و ۱۴ هزار تماس مربوط به موضوعات حاد بوده است. همچنین ۱۱۳ هزار و ۳۸۲ مورد از تماس‌ها با بخش امنیت سفر گرفته شده است. آنطور که گروه اسنپ اعلام کرده ۹۹/۹ درصد از سفرهای اسنپ بدون هیچ مشکلی مرتبط با امنیت سفر به پایان می‌رسد.

۱۶ میلیون تومان میانگین درآمد یک راننده

رانندگان به عنوان اصلی‌ترین ارکان سرویس اسنپ خودرو طبق این گزارش اگر تمام وقت در این تاکسی اینترنتی کار کنند به صورت میانگین درآمد ماهانه‌ای برابر ۱۶ میلیون تومان دارند و اگر پاره‌وقت در این سامانه مشغول به کار باشند درآمدشان به ۴ میلیون و۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

اسنپ چندسالی است که از طریق باشگاه رانندگان خود خدماتی ویژه در اختیار راننده‌های خود می‌گذارد. یکی از این خدمات «کارفیکس» است. سرویس کارفیکس برای سهولت دسترسی کاربران راننده به انواع خدمات خودرویی با قیمت و تخفیف‌های مناسب ارائه می‌شود.  

اسنپ ادعا می‌کند که با این سرویس بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان در هزینه‌های کاربران راننده براساس تخفیف‌های ارائه شده صرفه‌جویی شده است. اسنپ می‌گوید ۲ میلیون ۵۰۰ هزار کاربر راننده عضو کارفیکس هستند اما تنها ۴۰۰ هزار کاربر راننده از خدمات آن استفاده می‌کنند.  

۵۶ میلیون سفر برای اسنپ‌باکس

سرویس دیگری که گروه اسنپ از آن درآمد خوبی کسب می‌کند اسنپ‌باکس است. طبق این گزارش مجموع سفرهای ناوگان اسنپ‌باکس در سال گذشته بیش از ۵۶ میلیون سفر بوده است که شامل ارسال بیش از ۵۵ میلیون بسته در کشور می‌شود. همچنین مجموع مسافت طی شده ناوگان اسنپ‌باکس ۴۰۰هزار کیلومتر گزارش شده است.

رشد رکورد سالانه سفرهای سرویس‌باکس نسبت به سال قبل ۲۶ درصد بوده و رکورد روزانه سفر در اسنپ‌باکس هم با بیش از ۳۳۳ هزار سفر در ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ثبت شده است.  تعداد کل کاربران راننده موتورسیکلت، وانت و خاور اسنپ‌باکس هم ۵۷۰ هزار راننده گزارش شده است.

این گزارش نشان می‌دهد که درصد کاربرانی که برای ارسال بسته‌های مربوط به کسب‌وکارشان از سرویس باکس و وانت استفاده کرده‌اند به ترتیب تنها ۲۹ و ۲۶ درصد بوده است.  

در این گزارش به جبران خسارت با بیمه در اسنپ‌باکس هم اشاره شده که طبق آن در سال ۱۴۰۱، اسنپ‌باکس مبلغ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در قبال خسارت‌ها وارد شده در حین انجام سفر پرداخت کرده است. طبق اطلاعات ارائه شده در این گزارش اسنپ‌باکس تصمیم دارد در سال ۱۴۰۱ کاربران راننده و مسافر سفرهای اسنپ‌بایک را هم تحت پوشش بیمه حوادث قرار دهد.

همچنین سرویس اسنپ‌بایک به عنوان یکی از سرویس‌های زیرمجموعه اسنپ‌باکس، تعداد مسافرانش در سال گذشته به ۱ میلیون مسافر رسیده و رکورد بیشتری سفر یک کاربر بایک ۹۰۰ سفر بوده است.

تبدیل از پلتفرم سفارش غذا به پلتفرم دلیوری انواع کالا

طبق این گزارش اسنپ‌فود، اولین استارتاپی بود که به هسته اصلی کسب‌وکار اسنپ پیوست و از سال ۹۶ تاکنون، پس از اسنپ خودرو دومین سرویس محبوب و پرکاربرد سوپراپ اسنپ بوده است. اسنپ فود در سال ۱۴۰۱ در کنار تقویت سرویس‌های خرید و پیش سفارش از رستوران‌ها، کافه‌ها، نانوایی‌ها، میوه‌فروشی‌ها و شرینی‌فروشی‌ها توانست پنج سرویس جدید از جمله سفارش آنلاین گل و گیاه، سفارش محصولات آرایشی و بهداشتی و سفارش آنلاین ملزومات حیوانات خانگی را به مجموعه خدمات خود اضافه کرد. از سوی دیگر در سال گذشته اسنپ‌فود، سرویس‌دهی در ۵۰ شهر جدید را نیز شروع کرد.  

براساس این گزارش تعداد کاربران اسنپ‌فود به ۵ میلیون کاربر رسیده است.

محبوب‌ترین سرویس اسنپ‌فود نانوایی است با ۴.۴ امتیاز است. همچنین این گزارش پرخرج‌ترین کاربر سال را هم معرفی کرده که ۵۵۱ سفارش به ارزش ۶۲۲ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۳۰۱ تومان داشته است. پرخریدترین کاربر سال هم ۵ هزار و ۱۱۹ سفارش داشته که ارزش آنها به ۶۱ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۴۶۲ تومان می‌رسیده است.  

از سوی دیگر بزرگترین سبد خرید در یک سفارش هم ۵۲۰ آیتم به ارش ۲۳ میلیون ۷۹۷ هزار و ۵۴۰ تومان بوده است.

اما در بخش ناوگان اسنپ‌فود، ۱۳ هزار و ۵۰۰ کاربر راننده فعال حضور دارد. سریع‌ترین ارسال اسنپ‌فود در سال ۱۴۰۱ هم تنها ۴ دقیقه بوده و مجموع مسافت طی شده در ناوگان این پلتفرم ۶۳ میلیون ۴۳۶ هزار و ۳۹۰ کیلومتر بوده است.

در بخش پشتیبانی اسنپ‌فود بیشترین کارمندان در این بخش در تهران حضور دارند و سهم آنها به ۵۲.۷ درصد می‌رسد. سهم توزیع کارمندان پشتیبانی اسنپ‌فود در سایر شهرها هم ۴۷.۳ درصد برآورد شده است.

۵۰ درصد رشد کاربران برای سوپر مارکت

یکی دیگر از سرویس‌های گروه اسنپ که در سال گذشته رشد خوبی را از نظر تعداد همکاران و کاربران تجربه کرده، سرویس سوپرمارکت اسنپ است.

درصد رشد تامین‌کنندگان سوپرمارکت اسنپ در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰.۴۲ درصد رشد را نشان می‌دهد و  درصد رشد تعداد کاربران آن هم در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته آن ۵۰ درصد رشد داشته است.

در سال گذشته رکورد روزانه اقلام خریداری شده برابر با ۵۴۱ هزار و ۱۹ کالا بوده و تعداد کل کالاهای فروخته شده به ۱۵۱ میلیون ۱۲۴ هزار و ۸۸۴ کالا رسیده است. همچنین تنوع کالایی در سوپرمارکت اسنپ در سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار کالا عنوان شده است.  

سوپرمارکت اسنپ سعی کرده در سال گذشته در شهرهای بیشتری حضور داشته باشد، براین اساس تعداد کل شهرهایی که این سرویس در آنها به ارائه خدمت می‌پردازد به ۱۲۰ شهر رسیده و تعداد کل استان‌هایی که در آن حضور دارد نیز برابر با ۳۱ استان است.

سوپراپلیکیشن اسنپ بیش از 62 میلیون جمعیت دارد

گروه اسنپ در گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱ خود ادعا کرده که اسنپ‌اکسپرس و اسنپ‌مارکت در کنار هم بیشترین سهم بازار سوپرمارکتی آنلاین کشور را در اختیار دارند. گروه اسنپ تاکید می‌کند که این مجموعه در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین اهدافش، افزایش دسترسی‌پذیری با توسعه جغرافیایی، افزایش اندازه بازار و ارائه زنجیره کاملی ا خدمات به بازیگران و مصرف‌کنندگان این حوزه است.

این گزارش محصولات پرفروش از نظر قیمت از طریق تحویل فوری و تخفیف بیشتر را هم در سال گذشته مشخص کرده است.  

بر این اساس ۵ محصول اول پرفروش از نظر قیمت به صورت تحویل فوری نوشابه کوکاکولا، برنج گلستان، موز فله، شیر کم چرب ماهشام و نوشیدنی انرژی‌زا هایپ بوده است.

همچنین ۵ محصول اول پرفروش از نظر قیمت براساس تخفیف بیشتر هم روغن نیمه جامد حاوی امگا ۳ لادن، پنیر سفید نیم چرب دوشه هزار، گوشت چرخ کرده مخلوط ممتاز پویا پروتئین، شکر سفید الماس دانه و سیب‌زمینی است.

روزهای خوب برای سرویس اعتباری

سال گذشته با توجه به تورم و اوج گرفتن مشکلات اقتصادی دریافت وام و خرید محصولات به صورت قسطی از طریق پلتفرم‌های آنلاین رشد قابل توجه‌ای داشته است. گزارش عملکرد گروه اسنپ در مورد سرویس اعتباری این شرکت یعنی اسنپ‌پی هم می‌تواند این موضوع را تصدیق کند.  

اسنپ‌پی، بازوی مالی گروه اسنپ در ایران با نام «سرویس اعتباری» از سال ۱۳۹۸ کار خود را آغاز کرده است. طبق این گزارش سرویس اعتباری اسنپ‌پی تاکنون در اختیار بیش از ۱۲ میلیون کاربر قرار گرفته و این کاربران می‌توانند تا سقف ۱۵ میلیون تومان اعتبار دریافت کنند. در این گزارش تایید شده که تمرکز اسنپ‌پی در سال ۱۴۰۲ بر توسعه سرویس اعتباری و ارائه این سرویس به تعداد بیشتری از کاربران اسنپ خواهد بود.  

داده‌های این گزارش نشان می‌دهد که میزان رشد مبلغ خرید با سرویس اعتباری اسنپ‌پی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل خود ٬ ۵۰۶ درصد رشد داشته و از طرف دیگر رشد تعداد کاربران این سرویس نیز در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال گذشته آن ۱۵۲ درصد نشان داده است.

همچنین میزان رشد سرویس اعتباری اقساطی اسنپ‌پی (رشد نسبت به ماه اول فعالیت) ۹۸۲ درصد بوده و متوسط رشد ماهانه مجموع مبلغ استفاده شده (از تیر ماه تا انتهای سال ۱۴۰۱.۶۵ درصد اعلام شده است.

این گزارش تعداد فروشگاه‌های پذیرنده اعتبار اقساطی اسنپ‌پی را نیز مشخص کرده است. براین اساس بیش از ۳۵۰ فروشگاه آنلاین در ۱۱ دسته‌بندی مختلف با این سرویس کار می‌کنند و بیش از ۲۰۰ فروشگاه در اپلیکیشن آن نیز پیاده‌سازی شده است.  

رشد کند سرویس گردشگری 

در حالی که گروه اسنپ در بررسی عملکرد یکی دیگر از سرویس‌های سوپراپش یعنی اسنپ‌تریپ در سال ۱۴۰۱ اعلام کرده که این سرویس انتخاب اول سفر از مبدا تا مقصد است، اما داده‌های گزارشش نشان می‌دهد که با وجود سرویس‌های مختلف آنلاین در حوزه گردشگری، اسنپ‌تریپ رشد آرام و کندی را نسبت به دیگر رقبای خود تجربه کرده است.  

طبق این گزارش رشد فروش اسنپ‌تریپ در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ تنها ۴۷ درصد بوده است. البته این پلتفرم رکوردهایی هم در سال ۱۴۰۱ برای خود ثبت کرده که از جمله آن می‌توان به رشد در فروش بلیت پرواز خارجی با ۱۵۶ درصد رشد، رشد در فروش بلیت اتوبوس با ۸۸ درصد رشد، رشد در فروش بلیت قطار با ۱۵۵ درصد رشد و رشد در فروش هتل خارجی با ۹۹ درصد رشد  اشاره کرد.  

همچنین تعداد  کل کاربران اسنپ‌تریپ هم به ۱ میلیون و ۲۰۰ کاربر می‌رسد. پرفروش‌ترین فصل سال ۱۴۰۱ برای اسنپ‌تریپ هم پاییز بوده است.

سرویس‌های جدیدی هم طبق این گزارش در سال ۱۴۰۱ به اسنپ‌تریپ اضافه شده است از جمله راه‌اندازی سرویس فروش تلفنی، شروع به کار سرویس ویزا، شروع به کار فروش CIP و اولین فروش تور.  

براساس این گزارش تعداد شهرهای محل فعالیت اسنپ‌تریپ هم به دو بخش هتل داخلی و خارجی تقسیم شده، که در بخش هتل داخلی این سرویس در ۱۸۰ شهر و در بخش هتل خارجی نیز در ۹۰ هزار و ۵۷۷ شهر حضور دارد.  

رشد فروش هتل داخلی این سرویس هم در سال گذشته ۱۷ درصد بوده و بیشتری رشدی که کسب کرده در رشد فروش هتل خارجی با ۹۹ درصد رشد بوده است.

همچنین محبوب‌ترین مقاصد کاربران برای رزرو هتل داخلی در اسنپ‌تریپ تهران، مشهد، کیش، شیراز و اصفهان اعلام شده و محبوب‌ترین مقاصد کابران برای رزرو هتل خارجی استانبول، دبی، وان، آنکار و ایروان بوده است.  

تلاش برای ایجاد یک بیمارستان آنلاین

اسنپ‌دکتر یکی دیگر از سرویس‌های گروه اسنپ است که در سال‌های اخیر رشد خوبی را تجربه کرده است. طبق گزارش عملکرد گروه اسنپ این سرویس در سال ۱۴۰۱ توانسته تعداد کاربرانش را به ۱۰ میلیون کاربر فعال برساند. همچنین از این میان ۶۷ درصد این کاربران را مردان و ۳۳ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

سرویس‌ها و خدمات مختلف اسنپ‌دکتر شامل تهیه آنلاین نسخه دارو، فروشگاه محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی موجود در داروخانه‌ها، مشاوره آنلاین پزشکی و روانشناسی، نوبت‌دهی آنلاین مطب، خدمات پزشکی و پرستاری در منزل، آزمایش پزشکی در منزل، خدمات سازمانی، طب کار و آزمایش‌های ادواری می‌شود.

طبق این گزارش محبوب‌ترین سرویس اسنپ‌دکتر سرویس داروخانه و فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی است. همچنین میانگین رده‌سنی کاربران این سرویس هم ۳۳.۸ سال است.

براساس توضیحات داده شده در این گزارش زمستان سال گذشته این پلتفرم توانسته سرویس فروش آنلاین محصولات داروخانه‌ای را  راه‌اندازی کند که در حال حاضر کاربران آن می‌توانند فقط در ۶ شهر از این خدمات استفاده کنند. این سرویس قرار است در سال ۱۴۰۲ در اختیار کاربران سایر شهرها هم قرار بگیرد.  

داده‌های این گزارش نشان می‌دهد که تعداد پزشکان فوق تخصص عضو در اسنپ‌دکتر ۷۷۴ پزشک است و تعداد پزشکان فوق تخصص فعال در این سرویس هم به ۲۶۳ پزشک می‌رسد. همچنین پرطرفدارترین درخواست مشاوره پزشکی مربوط به حوزه زنان و زایمان است.

یکی از نکات مثبت اسنپ‌دکتر ارائه خدمات پزشکی در منزل است. براین اساس هم محبوب‌ترین در خواست در بخش خدمات منزل را هم متقاضیان سرم تراپی و تزریقات با سهم ۶۴ درصدی تشکیل می‌دهند.

فایل گزارش اسنپ را از اینجا دانلود کنید.