سامسونگ در صدر فروش موبایل در سه ماهه اول ۲۰۲۴ –


بر اساس آخرین داده‌های IDC، طی سه ماهه گذشته فروش آیفون کاهش یافته و استراتژی سامسونگ مبنی بر عرضه گلکسی اس ۲۴ جدید در طی این بازه، بسیار موفقیت آمیز از آب در آمد.

سامسونگ در سه ماهه اول ۲۰۲۴.۶۰. ۱ میلیون یونیت از گلکسی اس ۲۴ را به فروش رسانده و ۲۰.۸ درصد بازار را از آن خود کرده است. از طرف دیگر، اپل با فروش ۵۰.۱ میلیون یونیت، ۱۷.۳ درصد از این بازار را به خود اختصاص داد.

با وجود پیشتازی دو شرکت سامسونگ و اپل در این بازار، دیگر برندها مانند شیائومی، Transsion، اوپو و ویوو نیز نظر بسیاری از کاربران به خصوص خارج از آمریکا را به خود جلب کرده‌اند.

سامسونگ در سال ۲۰۲۳، جایگاه اول این بازار را به اپل واگذار کرد و حالا دوباره با فروش بیشترین تعداد گوشی هوشمند در اولین سه ماهه سال ۲۰۲۴، پیشتاز شده است.

بر اساس داده‌های اولیه شرکت IDC، اپل در طی سه ماهه اول امسال تعداد کمی آیفون وارد بازار کرد و از طرف دیگر سامسونگ با عرضه زود هنگام سری جدید گلکسی اس ۲۴، قمار بزرگی کرد که موفقیت آمیز از آب درآمد.

بر اساس گزارش IDC، سامسونگ و اپل به احتمال زیاد همچنان در صدر باقی می‌مانند اما روند جدید دیگری ایجاد شده و دیگر برندها نیز توجه بسیاری را در خارج از آمریکا به خود جلب کرده‌اند.

در کل بازار گوشی‌های هوشمند در حال اوج گیری است. در سه ماه اول سال، فروش گوشی‌های هوشمند نسبت به همین بازه زمانی در سال ۲۰۲۳.۷. ۸ درصد افزایش داشته است. در طی سه ماهه اول ۲۰۲۴، مجموعا ۲۸۹.۴ میلیون گوشی هوشمند به فروش رفته در حالیکه در طی همین بازه زمانی در سال ۲۰۲۳، این رقم ۲۶۸.۵ میلیون یونیت بوده است.

منبع: androidcentral



منبع