بازی های پرطرفدار ps5 در ایران –


در سال‌های اخیر تعداد زیادی بازی‌ ps5 عرضه شده‌ و گیمرهای زیادی از کیفیت این بازی‌ها رضایت داشته‌اند. انواع بازی ps5 دارای سبک متفاوت هستند. از زمانی که کنسول پلی استیشن 5 وارد بازار شد، بازی‌های خوش ساخت بسیاری همراه با این کنسول، به میان آمد. بازی‌های پلی استیشن 5 توسط سونی، یکی از شرکت‌های بزرگ و معتبر در صنعت بازی، تولید و منتشر می‌شوند. منصوب سازی ps5 سرعت بالای لودینگ و زمان پاسخگویی بی نظیری را دارا است. قیمت ps5 در خانه سونی مناسب ترین قیمت در بازار به حساب می‌آید.

بازی‌های پرطرفدار ps5 در ایران

اگر شما هم یکی از علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری هستید، حتما پلی استیشن 5 را به خوبی میشناسید. بازی‌های این کنسول از کیفیت بالایی برخوردار هستند. در ادامه نگاهی به برخی از بازی‌های پرطرفدار ps5 در ایران می‌اندازیم:

●         Horizon Forbidden West

●        Spider-Man: Miles Morales

●        Deathloop

●        Ratchet and Clank: Rift Apart

●        Elden Ring

●        Returnal

●        Sackboy: A Big Adventure

●        Ghost of Tsushima: Director’s Cut

●        Assassin’s Creed Valhalla

●        Hitman 3

کنسول ps5 چیست؟

پلی استیشن ۵ (PlayStation ۵) نسل بعدی کنسول بازی ساخته شده توسط شرکت سونی است. این کنسول در تاریخ ۲۰ نوامبر ۲۰۲۰ به طور رسمی عرضه شد. پلی استیشن ۵ با دارا بودن قدرت بالا، کارایی بهبود یافته و امکانات جدید، تجربه‌ی بازی را با کیفیت برتری ارائه می‌دهد. برخی از ویژگی‌های این کنسول شامل پردازشگر قدرتمند، رابط کاربری مدرن، پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل پلی استیشن ۴ و سرعت بارگذاری بازی‌ها است. علاوه بر این، پلی استیشن ۵ دارای تکنولوژی SSD (حافظه‌ی فلش) قوی است که سرعت بارگذاری بازی‌ها و زمان لود شدن آنها را به مراتب کاهش می‌دهد. همچنین، از نظر گرافیکی، پلی استیشن ۵ قادر است تا با بازی‌های با کیفیت بالا و رزولوشن ۸K سازگاری داشته باشد. همچنین، این کنسول از تکنولوژی Ray Tracing و تکنولوژی صوتی 3D Audio نیز پشتیبانی می‌کند.

قیمت بازی های ps5 در ایران

عوامل مختلفی بر قیمت بازی‌های  ps5 تاثیر می‌گذارند. این کنسول از دسته کنسول‌های خارجی است و برای وارد کردن این بازی به ایران نیازمند پرداخت هزینه‌هایی از جمله مالیات و عوارض است. مالیات‌ها و عوارضی که برای واردات این بازی‌ها در نظر گرفته می‌شود، می‌تواند قیمت بازی‌های کنسول پلی استیشن 5 را افزایش دهد. از عوامل دیگری که می‌تواند بر نرخ بازی‌های ps5 تاثیر بگذارد، تعداد تقاضا و عرضه است. اگر تقاضای بازی بالا ولی تعداد عرضه محدود باشد، ممکن است قیمت بازی‌ها افزایش یابد. نرخ تبدیل ارز از عوامل دیگر دخیل در قیمت بازی‌ها است. اگر نرخ تبدیل ارز برای تهیه بازی‌ها بالا باشد قیمت آن‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

سبک بازی‌های پرطرفدار ps5  در ایران

بازی‌هایی که برای کنسول‌های نسل نهم پلی استیشن 5 طراحی شده‌اند، سبک‌های متفاوتی دارند. با این ویژگی توانسته‌اند، گیمر‌های معروفی را جذب خود کنند. در ادامه به سبک‌های مختلف بازی‌های پرطرفدار ps5 در ایران اشاره می‌کنیم:

  • سبک اکشن: یکی از مهم‌ترین سبک‌ بازی‌های کامپیوتری، سبک اکشن است. این سبک از بازی دارای چندین دسته از جمله بازی‌های پلتفرمی، تیراندازی، مبارزه‌ای، بقا و ریتمیک است. در سبک اکشن، باید چالش‌های فیزیکی مناسبی داشته باشید و عکس العملی سریع و هدفمند نسبت به چیزی که مشاهده می‌کنید نشان دهید.
  • سبک ماجراجویی: در این سبک از بازی برخلاف سبک اکشن، عکس العمل سریع نیازی نیست و بازیکن باید پازل‌های مختلفی که در بازی وجود دارد، حل کند. سبک ماجراجویی، برای افرادی که تحمل فشار زمانی و عکس العمل‌های قدرتمند را ندارند مناسب است. معماهایی که در این سبک از بازی وجود دارند، به صورت نوشتاری، گرافیکی و سینمایی هستند.
  • سبک نقش آفرینی: در سبک نقش آفرینی، بازیکنان باید یک شخصیت را در نظر داشته باشند و با ماموریت‌ها و مبارزات موفقی که پشت سر می‌گذارند، شخصیت خود را قدرتمند کنند. در این مسیر مهارت‌های گوناگون و مهمی را کسب خواهند کرد. دنیا در این سبک از بازی بسیار بزرگ است به همین دلیل زمانی که بازی را به اتمام می‌رساند زیاد است.
  • سبک شبیه سازی: در این سبک، یک زندگی کامل یا یک شغل را شبیه‌سازی می‌کنند. شغل‌های مورد نظر مانند کشاورز، راننده قطار و غیره است. در ادامه باید با چالش‌های این شغل روبه‌رو شوند. سبک شبیه سازی، طرفداران زیادی دارد و حرکات سخت و سریع در این سبک معنایی ندارد. بازی سیمز، از دسته بازی‌های این سبک است.

آیا سبک ورزشی و استراتژی در بازی‌های پرطرفدار ps5 وجود دارد؟

بله، سبک ورزشی و استراتژی در بازی‌های پرطرفدار ps5 وجود دارد. در سبک ورزشی، شبیه سازی زیبایی از برخی رشته‌های ورزشی شده است. شما در این سبک باید با هوش مصنوعی یا فرد دیگری مبارزه کنید. بازی‌هایی که در این سبک طراحی شده اند شاملFIFA ،PES و Racing است. سبک دیگری که در بازی‌های پلی استیشن 5 نقش آفرینی می‌کند، استراتژی است. در این سبک از بازی، باید برنامه‌ریزی و مدیریت بسیار خوبی برای دریافت پیروزی در نبردها داشته باشید. در سبک استراتژی، باید کنترل کشور و تعدادی نیرو را در دست بگیرید. از معروف‌ترین بازی‌هایی که در این سبک هستند می‌توان به Civilization و Tower Defence اشاره کرد. سبک‌هایی که در این مقاله نام برده شد، سبک‌های اصلی هستند و برخی از بازی‌های تفریحی و آموزشی طراحی شده‌اند که از سبک های فرعی استفاده می‌شود. سبک بازی‌های صفحه‌ای و کارتی از دیگر سبک‌های بازی موبایلی هستند.

بازی های اورجینال

بازی اورجینال ps5 از بازی‌هایی است که توسط سازندگان رسمی پلی استیشن 5 منتشر شده‌اند و در اصل نسخه‌های اصلی بازی‌ها است. قیمت هر بازی اورجینال ممکن است بسته به عواملی مانند قیمت تولید، استراتژی بازاریابی شرکت‌ها و غیره متفاوت باشد. برخی از بازی‌های اصلی ps5 عبارتند از:

  1. Resident Evil 4 Remake Collector’s Edition
  2. God of War Ragnarok Jotnar Edition
  3.  Dead Island 2 HELL-A Edition
  4.  Star Wars Jedi: Survivor Deluxe Edition
  5. Wo Long: Fallen Dynasty: Steelbook Launch Edition

کلام آخر

بازی‌های پرطرفدار ps5 در ایران، مورد توجه بسیاری از گیمرها و طرفداران قرار گرفته است. با توجه به قدرت سخت‌افزاری بالا و گرافیک پلی استیشن 5 بازی‌های پر قدرتی را به بازار عرضه کرده است. در بازی‌های ps5 قدرت پردازشی قابل توجه و موتور بازی سازی جدیدی استفاده شده است. این بازی‌ها دارای تجسم صحنه‌ها و شخصیت‌های گیمری با کیفیت بالا هستند. با توجه به علاقه شدید کاربران ایران به بازی‌های ویدئویی، با انتشار ps5 در این کشور، تحول عظیمی رخ داد. بازی‌های پلی استیشن 5، از نظر پیشرفت تکنولوژیکی، گرافیک بصری و تجربه گیم پلی، یک قدم در جلوی نسل قبلی و کنسول‌های بازی است. بازی‌های این کنسول، امکان تجربه جدیدترین و بهترین بازی‌ها را به کاربران می‌دهد. به طور کلی، بازی‌های ps5 ارائه دهنده تجربه غافلگیر کننده‌ای از بازی‌های ویدیویی هستند که شما را به دنیای فانتزی و هیجان‌انگیز آن‌ها می‌برند.



منبع