استدلال درباره خرید مواد غذایی کتوژنیک

مجاز های کتوژنیک چیپس سیب زمینی به عنوان یک غذای کتوژنیک به حساب نمی ده دستورالعمل‌های قانونی از انواع رژیم کتوژنیک آید. بادام زمینی آبپز حاوی پروتئین و فیبر بالایی نیز است، زیرا بادام زمینی جزو حبوبات محسوب میشود و در گروه آجیلها قرار نمیگیرد. قارچ، بادمجان، بادام زمینی آبپز و گوشت چرخکرده را میتوان جایگزین لوبیا در سوپها، خورشها و سایر غذاها کرد. از جمله جایگزینهای مناسب برای انواع لوبیا میتوان به قارچ، بادمجان، آواکادو، گوشت چرخکرده و بادام زمینی آبپز اشاره کرد. گل کلم یک محصول خوب جایگزین سیب زمینی های شیرین است زیرا اغلب به عنوان جایگزینی برای سایر غذاهای نشاسته ای نیز استفاده می شود (می توانید آن ها را با روغن زیتون و سیر پوره کنید). خوردن غذایی که حاوی نخود فرنگی است از نظر سلامت بدترین کاری نیست که می توانید انجام دهید، فقط بدانید نخود فرنگی در هر فنجان حاوی 14 گرم کربوهیدرات خالص می باشد که به احتمال زیاد شما را از رژیم غذایی کتو بیرون می آورد. استفان هرمان می گوید: “برای بعضی از افراد، رژیم کتو می تواند مضر باشد.” وی می گوید افرادی که به دیابت نوع 2 مبتلا هستند و مصرف انسولین دارند و همچنین افراد مبتلا به دیابت نوع 1 که باید انسولین مصرف کنند در این دسته قرار دارند.

میوه های کتوژنیک

هنگامی که میوه خشک می شود، شکر آن به اندازه های کوچک تر تبدیل می شود.بنابراین دارای کربوهیدرات زیادی است و برای رژیم کتوژنیک مناسب نیست. شما می توانید از هر یک از این میوه ها استفاده کنید : ١ موز کوچک(۹۰ کالری)، ١ سیب متوسط (۸۰ کالری)،هندوانه ١فنجان (۴۶ کالری)، ۱ پرتقال کوچک (۴۵ کالری)، ۱/۲ فنجان انگور سبز (۵۵ کالری). در هر 1 فنجان (خرد شده) 5 کالری، 1 گرم کربوهیدرات خالص، 0 گرم پروتئین و 0 گرم چربی وجود دارد. جالب است بدانید از این رژیم در سالیان دور برای درمان بیماری صرع استفاده میشد، اما با پیشرفت علم پزشکی داروهایی برای درمان این بیماری جایگزین شدند. آجیل ها دارای کربوهیدرات هستند، اما همچنین منبع خوبی از فیبر نیز می باشند که همین باعث کاهش تعداد کربوهیدرات های خالص آن ها می شود. امروزه مارگارین از روغن هایی مانند سویا، نخل یا هسته خرما تهیه می شود که در رژیم کتو توصیه نمی شود. در درجه دوم باید بگوییم که نوشیدن آب میتواند حس گرسنگی را تا حدودی مهار کند. نکته مهم استفاده از روغن ارده کنجد هم رعایت درجه حرارت است.

امروزه با مهم تر شدن مبحث سلامت و همچنین اهمیت دادن افراد به داشتن تناسب اندام، بحث داغ انواع رژیم های لاغری بسیار رایج شده است. برای جلوگیری از کم شدن آب بدن و اختلال در عملکرد سلولها روزانه بهاندازهی کافی آب بنوشید. باورهای قدیمی مثل مصرف غذاهای پرنمک برای پسردار شدن یک باور غلط است و نمیتواند جنسیت جنین را پس از لقاح تغییر دهد. اگر یک بار وزن خود را کاهش داده اید و در حالت نگهداری وزن هستید می توانید کمی هدف روزانه کربوهیدرات خود را افزایش دهید و به صورت گه گاهی از موز استفاده کنید. رمز موفقیت در کاهش وزن، استفاده از رژیمهای بسیار کم کالری یا کم کالری است. برای کاهش ۵۰۰ گرم ، سوزاندن حدود۳۵۰۰ کالری ضروری است بنابراین برای ازدست دادن ۴ کیلو نیم ، سوزاندن۳۵۰۰۰ کالری نیاز است که در یک هفته تنها با محرومیت شدید از کالری این امر میسر می گردد. یک بررسی نشان داد که رژیم کتو می تواند باعث کاهش چربی در افرادی که چاق هستند زمانی که برای چند هفته و تا یک سال استفاده می شود.

یکی از این رژیم های مناسب، می تواند رژیم مدیترانه ای باشد که با مشورت با پزشک می توانید از آن بهره مند شوید. با داشتن 1 گرم کربوهیدرات خالص در هر فنجان، می توانید این ماده غیر لبنی را در رژیم کتو خود جایگزین کنید. رژیم غذایی اتکینز اولین بار توسط دکتر رابرت اتکینز در سال 1972 معرفی شد. سیب زمینی شیرین نیز یکی دیگر از سبزیجات نشاسته ای بوده و مناسب رژیم غذایی کتوژنیک نمی باشد. بادام زمینی آبپز: زمانی که بادام زمینی را بپزید، بافت آن به طور قابلتوجهی شبیه به لوبیای پخته میشود. کلسیم آزاد در کلیه جمع شده و کلیه ها را اذیت می کند. حتی در برخی موارد شاید شخص اصلاً نیازی به دارو نداشته باشد. بادمجان: بادمجان خردشده را مانند قارچ، میتوان جایگزین لوبیا در برخی غذاها کرد. درهرحال، این رژیم ممکن است در ابتدا وسوسهکننده بهنظر برسد، اما شاید بهتر باشد قبل از تصمیم به انتخاب آن، درموردش بیشتر بدانیم. ناراحتی روده یکی از نگرانیهای عمده برای میلیونها نفر است، اما افزایش میزان چربی در رژیم غذایی میتواند منجر به بهبود دراز مدت در سلامت دستگاه گوارش شما شود. استیسی ماتینسون، RDN، که در تگزاس مستقر است می گوید: رژیم Ketogenic یک برنامه غذایی است که بدن شما را به کتوز وارد می کند جایی که بدن از چربی (به جای کربوهیدرات ها) به عنوان منبع اولیه سوخت استفاده می کند.

 A᠎rticle has be᠎en gen​erat​ed  by GSA C ontent G᠎en erat​or Dem᠎ov ersion!

آواکادو: اگر از خوردن غذاهای مکزیکی لذت میبرید، از خوردن لوبیای پخته و پورهشده یا دیپ لوبیا که حاوی کربوهیدرات بالا است، صرف نظر کنید و به جای آن دیپ آواکادو مکزیکی (گواکامول) یا آواکادو لهشده میل کنید. هر چند لوبیا سبز سبکتر است، بنابراین نصف فنجان از آن، معادل ۶۰ گرم میباشد. چیزی در حدود ۱۱۲ گرم گوشت، ماهی و یا مرغ در هر وعده غذایی باید مصرف شود. روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده تک زنجیر بوده و باعث تسهیل در التهاب و تقویت جریان خون می شود. به جای آن از روغن زیتون خالص استفاده می کند. گوشت چرخکرده: لوبیای موجود در سوپ و برخی غذاها را میتوانید حذف کنید و به جای آن به غذای خود گوشت چرخکرده گاو یا بوقلمون اضافه کنید. دوره های آموزشی غیرحضوری بسیاری را در طی این سال ها برگزار کردم و نتایج عالی شرکت کننده ها مشوق من برای ادامه دادن و ارائه بهتر محتوای آموزشی لاغری با ذهن شد.

رژیم لاغری سریع تک خوری

نمک را به آب یا نوشیدنی هایتان اضافه کنید. یک قاشق غذاخوری دارچین به آب داغ اضافه کنید ، روی آن را پوشانده و اجازه دهید تا سرد بشه. در رستوران های مکزیکی می توانید هر نوع گوشتی را با پنیر اضافی، گواکامول، سس سالسا و خامه ترش میل کنید. این روزها نام انواع رژیم لاغری سریع یا رژیم لاغری

تضمینی را شنیدهایم اما به چه میزان از هرکدام اطلاعات علمی و درستی در اختیار داریم؟ ۶ ماه بعد از زایمان که تغذیهی تکمیلی را شروع میکنید، میتوانید تحت نظر متخصص بهتدریج کالری دریافتی خود را کاهش دهید. مثلا بگویید روز اول برنامه ۵۰۰ کالری صبحانه ، ۳۰۰ کالری ناهار ، ۱۰۰ کالری عصرانه و ۲۰۰ کالری شام خواهم خورد که برای روز اول ۱۱۰۰ کالری میشود و باید نسبت به روز قبل مقداری کمتری باشد و همینطور برای روزهای بعدی کالری دریافتی کاهش یابد . با این حال ، اگرچه این روش ممکنه برای برخی معجزه کند ، اما برای بعضی افراد ممکنه ضرر داشته باشه.برای همین مانند هر تغییر عمده ای در زندگی برای اطمینان از مناسب بودن این برنامه ها برای شما، بهتره با یک متخصص تغذیه یا پزشک خود مشورت کنید.

رژیم لاغری سریع بدون گرسنگی

با این حال ، مشکلات گوارش معمولا در طی چند هفته به پایان می رسند. اما رژیم کتو می تواند در طول زمان موثر باشد. کتو اسیدوز باعث میشه فرد به کما بره و خطرناکه اما کتوز یک حالت طبیعیه که در رژیم غذایی کتوژنیک رخ میده و جای نگرانی نداره. به جای آن می توانید از میان وعده ی جلبک دریایی استفاده کنید. بعضی از افرادی که لاغری سریع با لیپوماتیک را انتخاب می کنند، نگران این هستند که دوباره وزنشان مثل قبل شوند و از چاقی زیاد در عذاب باشند؛ اما بهتر است بدانید که در صورت ورزش منظم و رعایت رژیم غذایی سالم، دیگر فرم بدن شما به هم نمی ریزد و می توانید فرم زیبای بدنتان را برای همیشه حفظ کنید. شما می توانید آجیل را در یک آسیاب خرد کنید و به آن سرکه و نمک اضافه کنید. این رژیم بر کاهش کربوهیدراتها به میزان 50 گرم در روز و یا کمتر بنا شده که در نتیجه بدن را وادار کند برای ایجاد انرژی چربی بسوزاند. مخلوط را در تکه های جلبک دریایی( مانند یک سیگار) بپیچانید و 5 تا 10 دقیقه در فر بپزید تا ترد شود. با این بخش از تناسب اندام نمناک همراه شوید تا بتوانید در یک هفته 8 کیلو وزن کم کنید و در مهمانی ویژه تان بدرخشید .

عضله از نظر سوخت و ساز نسبت به چربی خیلی فعالتر است یعنی نیم کیلو عضله کالری بسیار بیشتری نسبت به نیم کیلو چربی میسوزاند. ۳- افزایش سوخت و ساز کتوز، به طور طبیعی، سوخت و ساز را تقویت میکند؛ پس از کالری چربیها نترسید. لوبیای سویا سیاه را میتوانید جایگزین لوبیاهای حاوی نشاستهی بیشتر، در غذاهایی نظیر سوپ، دیپ لوبیا، پوره لوبیا یا سایر غذاها کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت برای ارائه توضیحات بیشتر خدمت شما تماس میگیرن. با این حال برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که رسیدن به این وضعیت یک هفته یا بیشتر طول می کشد. این غذا سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان ها است که به کاهش وزن کمک می کنند. گفته می شود همه ی افراد نباید رژیم کتوژنیک را شروع کنند. همچنین میتوانید سالاد را با سسی از ترکیب سبزیجات، لیمو، نمک و فلفل و روغن های چرب مانند زیتون، آووکادو و گردو، میل نمایید. چه در برنامه کتو و چه در رژیم های غذایی دیگر، با پزشک و یا مشاور تغذیه ای مشورت نمایید.

رژیم های کتوژنیک باعث کاهش وزن در هفته اول می شوند. شکلات تلخ با محتوای کاکائو 70 درصد می تواند بخشی از رژیم کتوژنیک باشد. چنانچه هرکدام از رژیمهای بالا یا هر رژیم دیگری را برای لاغری خود انتخاب کردید، بهتر است نکات دیگری هم در کنار آنها رعایت کنید. این رژیم برای افرادی که به ورزش کردن علاقه ایی ندارند بسیار مناسب مییاشد چرا که در ورزش در این رژیم جایگاهی ندارد! این روش برای وزرشکاران حرفه­ ای در هنگام وزن­ کشی مناسب است و به افراد دیگر زیاد توصیه نمی­ شود، چرا که ضعف ایجاد می­ کند. برای رفع گرسنگی در رژیم کتوژنیک مصرف چربی خود را با چربیها و روغنهای سالم مانند روغن نارگیل و سایر غذاهای چرب مانند ماهی، گوشت، آجیل، دانه ها و آووکادو افزایش دهید. عدهای هنگام شروع رژیم کتو از شنیدن «محدودیتهای» این رژیم دچار اضطراب میشوند، اما کسانی که این شیوه زندگی را تجربه کرده باشند، میدانند این رژیم واقعاً راحت و مؤثر است.