خرید تتر بهتره یا خرید دلار؟ کدام یک را انتخاب کنم؟ –


خرید تتر بهتره یا خرید دلار؟ کدام یک را انتخاب کنم؟ خرید تتر به صرفه تره یا دلار کاغذی؟ این‌ها همگی سوالاتی است که کاربران تترفا معمولا از ما می‌پرسند.

در این مقاله به بررسی کامل تتر و نحوه خرید و فروش تتر و دلار کاغذی و تفاوت آنها پرداخته ایم. امیدواریم تا حدی این مقاله بتواند به شما کمک کند.

با توجه به وضعیت کنونی بازار مالی ایران، اگر قصد ورود به فضای ارزهای دیجیتال را دارید، بهتر است اول از همه درباره آنها بیشتر بدانید. می‌توانید با خرید تتر برای انواع معامله‌های آتی خود و یا حتی  تجربه سرمایه گذاری در این فضا مسیر خود را آغاز کنید.

در هر صورت برای آشنایی با دنیای کریپتوکارنسی باید با مفهوم و ارزش انواع رمز ارز ، از جمله تتر آشنا باشید.

ارز دیجیتال تتر USDT چیست؟

تتر Tether اولین ارز رمزنگاری شده است که ارزش یک ارز را تقلید می‌کند. این رمزارز در اصل در سال ۲۰۱۴ با نام Realcoin منتشر شد. برخلاف سایر ارزهای رمزنگاری نسبتاً ناپایدار، تتر یک ارز پایدار است. تتر یکی از چندین توکن مبتنی بر بلاک چین است که ارزش آن با ارز یا دارایی دیگری مرتبط است.

این ارز دیجیتال مانند بسیاری از ارزهای رمزپایه برتر دنیا، موفقیت‌ها و جریاناتی را تجربه کرده است. قیمت تتر به خصوص در روزهای ابتدایی آن، تا حدودی نوسان به خود دیده و حتی در برهه‌ای به ۱.۲ دلار رسیده است.

در دوره‌ای نیز بهای تتر به کمتر از یک دلار رسید. قیمت تتر از اوایل سال ۲۰۱۹ نوسانات بسیار کمتری را تجربه کرده است. این مسئله احتمالاً به دلیل افزایش مداوم حجم معاملات آن و پیشرفت کلی بازار خرید ارز دیجیتال است.

تتر را می‌توانید به راحتی در انواع کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری ذخیره کنید و همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

قیمت تتر چگونه است

قیمت تتر همیشه با قیمت دلار برابر است اما قیمت دلار به ریال و قیمت تتر به ریال، همیشه باهم تفاوتی جزئی دارد.

یکی از اصلی‌ترین دلایل این اختلاف قیمت، سیاست‌های ارزی دولت ایران است. دلیل دیگر گپ قیمتی بسیار کم تتر و دلار با یکدیگر است. به این حالت که در ابتدا ارزش یکی از این ارزها بیش‌تر می‌شود و پس از آن در بازه زمانی کوتاه، ارزش ارز دیگر به همان مقدار می‌رسد و این مسئله باعث ایجاد تفاوت قیمتی تتر و دلار نسبت به ریال می‌شود.

دلیل سوم کارمزد شبکه‌های مختلف در زمان معاملات تتر است. تمامی ارزهای دیجیتال کارمزد جابجایی دارند و این کارمزد تراکنش، بستگی به سرعت و توان پردازش تراکنش در آن شبکه دارد.

عامل مهم دیگری که باعث تفاوت تتر و دلار می‌شود، میزان عرضه و تقاضا است.

مزایای تتر چیست؟

کسانی که از خود می‌پرسند تتر بخریم یا دلار باید ابتدا مزایای هر کدام را مورد بررسی قرار دهند.

تتر از قیمت ثابتی برخوردار است اما سایر رمز ارزها در طول زمان نوسانات زیادی را تجربه می‌کنند که این نوسانات می‌تواند برای معامله گران خوشایند یا ناخوشایند باشند.

سرعت انجام تراکنش‌های مالی تتر بسیار بالاست و این موضوع نشان دهنده میزان محبوبیت این رمز ارز می‌باشد.

کارمزدی که بابت تراکنش آن‌ها دریافت می‌شود اندک است.

هدف از خلق تتر ارائه یک جایگزین مطمئن به منظور کنترل نوسانات ارز دیجیتال بوده است.

بطور خلاصه و مفید می‌توان مزایای تتر را گفت که:

  • میزان کارمزد انتقال تتر بر روی شبکه‌های مختلف
  • میزان کارمزد خرید USDT از صرافی‌های ایرانی
  • تفاوت‌های بین ماهیت، نحوه نگهداری و کاربرد تتر و دلار کاغذی
  • سیاست‌های دولت و بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز در بازار فیزیکی
  • میزان عرضه و تقاضایی که برای تتر و دلار کاغذی وجود دارد
  • ارزش پول ملی کشورمان و گپ قیمتی که بین تتر و دلار وجود دارد
تتر
تتر

چرا تتر گرانتر از دلار است؟

به صورت معمول قیمت هر واحد تتر بالاتر از قیمت هر دلار آمریکا در بازار ایران است.

علت اصلی این تفاوت قیمت تتر و دلار در بازار آزاد به هزینه‌های تامین تتر از سوی صرافی‌های مجاز برای سرمایه گذاران برمی گردد.

از جمله این دلایلِ بالاتر بودن قیمت تتر نسبت به دلار را می‌توان کارمزد صرافی‌های ارز دیجیتال دانست.

علاوه بر این، شبکه‌های مختلف موجود روی بستر بلاک چین، سرعت متفاوتی دارند و به همین دلیل هم ممکن است قیمت تتر روی این شبکه‌ها قدری متفاوت باشد.

میزان عرضه و تقاضای تتر روی این شبکه‌ها نیز بر قیمت تتر ارائه شده تاثیر می‌گذارد.

انجام معامله با تتر USDT

از آن جایی که تتر یک رمز ارز است و بر بسترهای دیجیتالی نگهداری می‌شود، انجام انواع معاملات بورسی و معاملات کریپتویی با تتر USDT راحت‌تر است. خوب است که بدانید می‌توانید تتر را با تمامی ارزهای دیجیتال موجود بر بستر بلاک چین، به راحتی معامله کنید.

درصورتی که با داشتن دلار فیزیکی، یک مرحله انتقال دارایی به روند معامله شما اضافه می‌شود.

همچنین در حال حاضر، بسیاری از نقل و انتقالات و حواله‌های بین المللی با استفاده از تتر انجام می‌شود.

پس شما چه به عنوان هولدر (برای پس انداز و سرمایه گذاری) و چه به عنوان تریدر می‌توانید روی ارزش و کارآمدی ارز دیجیتال تتر USDT حساب باز کنید.

انجام معامله با تتر USDT
انجام معامله با تتر USDT

تتر یا دلار؟

از زمانی که تتر به عنوان جایگزین دلار معرفی شده اغلب فعالان بازار از خود می‌پرسند که تتر بخریم یا دلار؟

با پیشرفت تکنولوژی، شیوه‌های جدید کسب درآمد نیز به وجود آمده‌اند و مردم راه‌های مختلفی را برای دریافت سود امتحان می‌کنند.

معامله ارز دیجیتال نیز یکی از این راه‌ها محسوب می‌شود.

تتر که با نام اختصاری USDT معرفی می‌شود یکی از استیبل کوین‌های بازار محسوب می‌شود. قیمت تتر ارتباط مستقیمی با قیمت دلار آمریکا دارد و از آن پیروی می‌کند.

با افزایش و کاهش قیمت دلار شاهد نوسان در قیمت تتر نیز می‌باشیم. اما نوسانی که در آن وجود دارد بسیار کمتر از نوسانی است که در سایر رمز ارزها شاهد هستیم.

تتر بخریم یا دلار؟  اگر تاکنون به سراغ خرید بیت کوین، فروش بیت کوین، خرید اتریوم و … رفته باشید به خوبی می‌دانید که ممکن است در عرض چند دقیقه نوسان زیادی شامل حال آن‌ها شود.

اما از آنجایی که تتر از پشتوانه دلار برخوردار است و تحت حمایت این ارز می‌باشد از این نوسانات به دور است.

به همین دلیل خرید تتر توسط بسیاری از سرمایه گذاران انجام می‌شود. برای خرید تتر کافیست در صرافی تترفا عضو شوید و کیف پول خود را با ریال شارژ کنید. سپس سفارش خرید را بر اساس بودجه تان ثبت کنید تا خرید انجام شود.

جمع بندی

در این مطلب، تفاوت دلار و تتر را برای شما بازگو کردیم. در نتیجه شما می‌توانید با توجه به اهداف اقتصادی خود، انتخاب دقیق‌تری بین این دو گزینه داشته باشید.

تتر و دلار کاغذی معمولا ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان با هم اختلاف قیمت دارند و قیمت USDT همیشه بالاتر است.

در مواقعی که میزان تقاضا برای خرید تتر بیشتر می‌شود (مثلا در زمان ریزش بازار ارزهای دیجیتال) اختلاف قیمت تتر و دلار به بیشترین حد ممکن می‌رسد و سود تتر بیشتر از دلار کاغذی می‌شود.

 

برچسب‌ها:  تعریف تتر، تتر چیست