آموزش طراحی لندینگ پیج حرفه‌ای با وبزی در کمتر از یک ساعت! –


آیا تا به حال برایتان پیش آمده که بخواهید یک کمپین بازاریابی سریع راه‌اندازی کنید اما اجرای آن برایتان سخت و پیچیده باشد؟ ما در این مقاله قرار است به شما راهکاری را بگوییم که با استفاده از آن می‌توانید در کمتر از یک ساعت یک کمپین بازاریابی حرفه‌ای راه‌اندازی کنید. این راهکار، طراحی لندینگ پیج یا صفحه فرود است. در واقع می‌خواهیم به شما بگوییم که صفحۀ فرود چیست و چگونه می‌توانید با استفاده از لندینگ پیج ساز وبزی، در کمتر از یک ساعت یک لندینگ پیج جذاب و منحصربه‌فرد طراحی کنید. پس تا پایان این مقالۀ جذاب و خواندنی همراه ما باشید.

صفحه فرود (Landing Page) چیست؟

صفحه فرود یا لندینگ پیج یک صفحۀ مستقل در وب‌سایت شماست که با هدف جذب کاربر، دریافت سرنخ (Lead) یا تبدیل کاربر به مشتری طراحی می‌شود. این صفحه یکی از اجزای کمپین‌های بازاریابی است که به کمک آن می‌توانید پیشنهاد ارزشمند و هیجان‌انگیز خود را به کاربران ارائه کنید.

شما تا دلتان بخواهد می‌توانید برای وب‌سایت خود و پیشنهادهای جذابتان لندینگ پیج بسازید؛ اما باید به این نکته توجه کنید که پیشنهادهایتان باید حسابی دل مخاطب را ببرد و او را به انجام کاری مثل تکمیل یک فرم، کلیک روی یک دکمه یا خرید محصول وادار کند. در واقع باید اعتماد مخاطبان لندینگ پیج خود را جلب کنید تا وارد قیف بازاریابی شما شوند.

آموزش طراحی لندینگ پیج در کمتر از یک ساعت!

۱. هدف صفحه فرود خود را مشخص کنید

اگر می‌خواهید یک صفحه فرود مؤثر طراحی کنید، اول از همه باید هدف آن را مشخص کنید.

صفحات فرود می‌توانند اهداف متعددی داشته باشند؛ اما اغلب بازاریاب‌ها از این صفحات برای دستیابی به یکی از سه هدف زیر استفاده می‌کنند:

  • برای ثبت‌نام کاربران یا تولید سرنخ؛
  • برای تبلیغ یک محصول یا خدمت؛
  • برای تبلیغ و افزایش نرخ کلیک یک صفحه از وب‌سایت.

بهتر است بدانید که وقتی هدف خود را از طراحی لندینگ‌پیج مشخص می‌کنید، بهتر و هوشمندانه‌تر آن را طراحی می‌کنید و محتوای مفیدی را نیز در آن می‌نویسید.

۲. دربارۀ بازار و رقبای خود تحقیق کنید

بعد از اینکه مشخص کردید صفحۀ فرود شما چه هدفی را دنبال می‌کند، وقت آن است که دربارۀ بازار و رقبای خود تحقیق کنید. با این تحقیق باید به دو سؤال زیر پاسخ دهید:

  • مشتریان بالقوۀ شما به چه اطلاعاتی علاقه‌مند هستند؟
  • رقبای شما چه محتوایی را برای جذب آن‌ها منتشر کرده‌اند؟

وقتی برای این دو سؤال پاسخ دقیق و مناسبی پیدا کنید، محتوای مفیدتری در لندینگ پیج خود می‌نویسید و بر هر ترس یا اعتراضی که ممکن است مشتریان بالقوۀ شما داشته باشند غلبه می‌کنید.

همچنین وقتی که دربارۀ رقبای خود جست‌وجو می‌کنید، به نوع اطلاعات و محتوایی که آن‌ها برای افزایش نرخ تبدیل استفاده می‌کنند توجه کنید. ببینید کدام بخش از لندینگ پیج آن‌ها برای مخاطب هدف شما نیز مناسب است و توجه آن‌ها را جلب می‌کند.

۳. یک لندینگ پیج ساز انتخاب کنید

شما برای طراحی یک لندینگ پیج هم می‌توانید از لندینگ پیج سازها استفاده کنید و هم اینکه اگر به زبان‌های برنامه‌نویسی مسلط هستید، از آن‌ها کمک بگیرید. اما اگر عجله دارید، پیشنهاد می‌کنیم که از روش دوم استفاده نکنید! چرا؟ چون هدف اصلی صفحات فرود در کمپین‌های بازاریابی این است که بتوانید آن‌ها را به‌سرعت منتشر کنید و ترافیک را در چند لحظه به‌سمت آن هدایت کنید نه چند ماه! به همین خاطر، بهتر است از یک لندینگ پیج ساز حرفه‌ای کمک بگیرید تا در کمترین زمان صفحه فرودی جذابی را برای خودتان بسازید. پیشنهاد ما به شما برای این کار، استفاده از لندینگ پیج ساز وبزی است.

وبزی یک ابزار ساده و حرفه‌ای برای ساخت لندینگ پیج است که در محیطی شبیه به فتوشاپ و به‌صورت درگ‌اند دراپ در کمتر از یک ساعت می‌توانید یک صفحۀ فرود حرفه‌ای و جذاب طراحی کنید.

لندینگ پیج‌ساز وبزی یک ویرایشگر پیشرفته درگ‌اند دراپ در اختیار شما قرار می‌دهد که به کمک آن می‌توانید هر طرحی را که در ذهن خود دارید یا در نرم افزارهای گرافیکی طراحی کرده‌اید، به‌سرعت و به‌سادگی به یک صفحه فرود تبدیل کنید! برای شروع کافی است از قالب‌های آماده وبزی را انتخاب کنید و با توجه به هدف و سلیقۀ خود، آن را ویرایش کنید.

استفاده از خدمات وبزی تا ۱۴ روز رایگان است و در این مدت می‌توانید از تمامی امکانات آن استفاده کنید. بعد از این ۱۴ روز هم لازم است که به صفحۀ تعرفه‌ها بروید و متناسب با کسب‌وکارتان یکی از پکیج‌ها را انتخاب کنید.

۴. لندینگ پیج دلخواهتان را طراحی کنید

بعد از انتخاب لندینگ پیج ساز، وقت آن است که دست به کار شوید و صفحه فرود دلخواهتان را بسازید.

در گام اول باید قالب صفحه فرودتان را انتخاب کنید و مطمئن شوید که تمام عناصر لازم در جای درست خود قرار دارند؛ مثل:

  • یک عنوان اصلی جذاب و عنوان‌های فرعی مرتبط؛
  • تصاویر چشم‌نواز؛
  • محتوای متنی ساده و شفاف؛
  • پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد؛
  • کال تو اکشن (CTA)؛
  • نظرات مثبت مشتریان قبلی؛
  • فرم ثبت‌نام یا فرم تماس؛
  • عناصر اضافی مانند تایمر شمارش معکوس.

۵. ابزارهای بازاریابی را متصل کنید

حالا که طراحی صفحه فرود خود را به پایان رساندید، وقتش رسیده که ابزارهای بازاریابی مدنظرتان را به آن متصل کنید؛ ابزارهایی مثل:

  • Google Analytics تا بتوانید بازدیدکنندگان صفحه را با دقت بیشتری تحلیل کنید.
  • نرم‌افزار اتوماسیون بازاریابی تا اطلاعات تماس هر مخاطب جدید بتواند به‌طور خودکار وارد لیست شما شود.
  • CRM تا تیم فروش شما بتواند هر سرنخ امیدوارکننده‌ای را به سرعت پیگیری کند.

۶. پیش‌نمایش و انتشار

قبل از اینکه صفحه فرود خود را منتشر کنید، آخرین بررسی‌ها را انجام دهید تا مطمئن شوید همه چیز در جای درستش قرار دارد و درست کار می‌کند:

  • صفحه فرود هم در دسکتاپ و هم در دستگاه‌های تلفن همراه عالی به نظر می‌رسد؛
  • اطلاعات تماس، آدرس‌ها و شماره‌های تلفن درست هستند و لینک‌ها و CTAها درست کار می‌کنند؛
  • فرم ثبت اطلاعات تماس به ابزار بازاریابی ایمیلی و سایر ابزارها متصل شده است؛
  • ابزار بازاریابی ایمیلی به‌طور خودکار ایمیل خوش‌آمدگویی را همراه با محتوای مدنظرتان ارسال می‌کند؛
  • صفحۀ قدردانی از کاربر حاوی پیوند به محتوای مدنظرتان است.

هنگامی که این لیست را مرور کردید، می‌توانید با اطمینان صفحه فرود جدید خود را منتشر کنید. اگر هم به ویرایش خاصی نیاز بود اصلاً جای نگرانی نیست. همۀ سازندگان صفحه فرود یا CMSها به شما این امکان را می‌دهند که صفحۀ خود را حتی پس از انتشار به سرعت ویرایش کنید.

حرف آخر

حالا که می‌دانید چگونه یک صفحه فرود ایجاد کنید، هیچ چیز مانع از راه‌اندازی کمپین بازاریابی شما نخواهد بود! شاید در ابتدا به نظر برسد که روند ساخت لندینگ پیج کمی طولانی است؛ اما هر چه تعداد دفعات بیشتری آن را اجرا کنید، در آینده زمان کمتری برای طراحی لندینگ پیج صرف می‌کنید.

همان‌طور که در این مقاله اشاره کردیم، پیشنهاد ما به شما برای طراحی صفحه فرود استفاده از سایت ساز وبزی است. حالا اگر قصد دارید که لندینگ پیج دلخواهتان را بسازید، می‌توانید به صفحۀ اول وبزی بروید و با انتخاب گزینۀ «رایگان شروع کنید» آن را در کمتر از یک ساعت راه‌اندازی کنید. اگر هم برای طراحی و ساختن صفحه فرود سؤالی دارید، می‌توانید با تیم پشتیبانی وبزی به‌صورت آنلاین یا با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۲۲۵۰۶۴ در تماس باشید.



منبع