کدام درگاه پرداخت بدون کارمزد است؟ –


همه سایت‌های فروشگاهی برای انجام پرداخت‌های خود به درگاه پرداخت نیاز دارند. هر فروشگاه آنلاین موظف است که انجام تراکنش‌های خود را در یک بستر امن برای کاربران فراهم کند. تعدادی از بانک‌ها درگاه‌های پرداخت را برای یک پرداخت امن ارائه می‌دهند که به آنها درگاه پرداخت مستقیم می‌گوییم. نوع دیگر آنها، درگاه پرداخت واسطه است. یکی از مسائل مهم برای کسب‌وکارها و فروشگاه‌های آنلاین، به خصوص کسب و کارهایی که تعداد تراکنش‌های آن بالا است، انتخاب بهترین گزینه برای درگاه پرداخت از نظر دریافت کارمزد است. هر کدام از درگاه‌های پرداخت مزایا و معایبی دارند؛ اما اگر به دنبال درگاه پرداخت بدون کارمزد هستید پیشنهاد می‌کنم که این مقاله را مطالعه کنید.

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

درگاه پرداخت شبکه‌ای است که مشتریان از طریق آن وجه خود را به شما انتقال می‌دهند و وجود آن برای انجام و تکمیل تراکنش‌های یک فروشگاه آنلاین ضروری است. درگاه پرداخت بخشی از فروشگاه آنلاین است که مشتریان بعد از ثبت سفارش، اطلاعات کارت خود را وارد کرده و مبلغ را پرداخت می‌کنند؛ بعد از پرداخت؛ عملیات سفارش و خرید آنها تکمیل می‌شود. سایت‌های وردپرسی برای راه‌اندازی درگاه پرداخت، باید از افزونه‌های درگاه استفاده کنند.

انواع درگاه پرداخت

در این بخش ویژگی‌های درگاه‌های مستقیم و واسطه را بررسی می‌کنیم که شما می‌توانید با بررسی آنها با توجه به شرایط کسب و کارتان بهترین درگاه را انتخاب کنید.

درگاه پرداخت مستقیم

این نوع درگاه در هنگام خرید کالا، کاربر را مستقیم به درگاه پرداخت بانک متصل می‌کند. برای دریافت درگاه پرداخت مستقیم از بانک، باید ابتدا نماد الکترونیکی یا اینماد بگیرید، سایتتان به طور کامل راه‌اندازی شده باشد. دریافت درگاه مستقیم با این شرط انجام می‌شود که شما تمام مجوزهای قانونی، حقیقی و حقوقی را گرفته باشید. از درگاه‌های پرداخت مستقیم می‌توان به،  به پرداخت ملت، تجارت الکترونیک پارسیان، آسان پرداخت پرشین، سایان کارت، بانک سامان، ملی و پاسارگاد اشاره کرد.

دریافت درگاه مستقیم زمانبر است و حداقل ۲ تا ۳ هفته وقت می‌برد.  شرایط لازم برای دریافت درگاه پرداخت مستقیم را در ادامه می‌بینیم.

  • داشتن مکان فیزیکی و معتبر برای کسب و کار
  • عدم مشکل در نظام بانکی
  • مرتبط بودن مجوز شغلی و فعالیت سایت با همدیگر
  • تکمیل راه‌اندازی وبسایت و فروشگاه اینترنتی
  • رعایت قوانین تجارت الکترونیکی

برای اتصال سایت. وردپرسی به درگاه پرداخت، نیاز به افزونه دارید. یک درگاه پرداخت باید ایمن باشد پس اگر سایت وردپرسی دارید، استفاده از افزونه‌های درگاه پرداخت رایگان به هیچ وجه توصیه نمی‌شود زیرا باگ‌ها و مشکلات امنیتی این پلاگین‌ها باعث مشکلات جدی برای سایت شما می‌شود؛ در نتیجه امکان هک بالا رفته و اطلاعات مهم شما و مشتریان به سرقت می‌رود.  افزونه بانک ملت یکی از افزونه درگاه مستقیم است که امکان بازگشت وجه خودکار را در صورت خطا در مراحل پرداخت فراهم می‌کند. به‌علاوه یکی از درگاه‌های پرداخت اینترنتی است که امکان پرداخت و تراکنش‌های بدون کارمزد را فراهم می‌کند؛ در واقع کارمزد درگاه به پرداخت ملت صفر است.

درگاه پرداخت مستقیم؛ درگاه پرداخت بدون کارمزد

درگاه پرداخت واسط

حالا که با درگاه پرداخت مستقیم که درگاه پرداخت بدون کارمزد است آشنا شدید نوبت به درگاه‌های واسط می‌رسد. مشتری در پرداخت با درگاه واسط، مستقیما به بانک متصل نمی‌شود؛ بعد از کلیک روی دکمه پرداخت، وارد یک صفحه به عنوان صفحه واسط شده و سپس به صفحه بانک منتقل می‌شود. در واقع برای انجام تراکنش‌ها و اتصال به صفحه بانک، از یک واسطه استفاده می‌شود.

برای دریافت درگاه واسط فقط کافی است وارد سایت پرداخت‌یار شوید و ثبت‌نام کنید. نیازی به داشتن نماد الکترونیکی یا اینماد ندارید سپس تصویر کارت ملی و شناسانه را آپلود کنید تا بعد از احراز هویت و ثبت آدرس سایت، درگاه خود را فعال کنید. درگاه پرداخت واسط را در کمتر از ۲ ساعت کاری یا حداکثر ۱ روز دریافت خواهید کرد.

نکته مهم: پیشنهاد می‌کنم در شروع کار و قبل از دریافت درگاه مستقیم برای اینکه فروشتان را از دست ندهید، از درگاه پرداخت واسط استفاده کنید؛ زیرا اتصال آنها به سایت با سرعت بالاتری انجام می‌شود.

درگاه مستقیم امنیت بالایی دارد و برای انتخاب درگاه واسط باید تحقیق کنید که کدام درگاه امن‌تر است. دقت کنید برای هر دو درگاه باید سایت شما به سایت شاپرک متصل شود.

مزایای درگاه پرداخت مستقیم؛ درگاه پرداخت بدون کارمزد

درگاه‌های پرداخت مستقیم باعث افزایش اعتبار سایت شما می‌شوند. اگر کاربر برای پرداخت، مستقیما به صفحه بانک وصل شود اعتماد او به شما بیشتر خواهد شد. سایر مزایای این درگاه پرداخت عبارتند از:

  • در درگاه پرداخت مستقیم تسویه حساب به صورت آنی و به حساب شخصی شما انجام می‌شود ولی در درگاه واسط تسویه آنی ندارد.
  • در درگاه مستقیم تراکنش‌ها بدون کارمزد هستند ولی برای درگاه واسط باید کارمزد پرداخت کنید.
  • امکان بازگشت آنی وجه در درگاه پرداخت مستقیم وجود دارد.
  • اتصال مستقیم به بانک که مانع از اتلاف وقت کاربران می‌شود.

سایت‌هایی که فروش بالایی دارند و تعداد تراکنش‌های روزانه آنها زیاد است بهتر است از درگاه پرداخت بدون کارمزد یعنی درگاه مستقیم استفاده کنند. زیرا تراکنش‌های آنها بدون کارمزد است و هزینه اضافی برای شما ندارند.

اگر به دنبال درگاه پرداخت اینترنتی بدون کارمزد هستید باید به فکر درگاه مستقیم باشید.

کم کارمزدترین درگاه پرداخت

اگر با این اوصاف انتخابتان درگاه پرداخت واسط است یا در شروع کار هستید پیشنهاد می‌کنم از کم کارمزدترین درگاه پرداخت استفاده کنید. از درگاه‌های پرداخت واسط می‌توان به زرین‌پال، زیبال، آیدی پی، رایان‌پی، سبزپی، شپا، پی‌پینگ اشاره کرد که بین آنها زرین‌پال، زیبال و رابان‌پی کم کارمزدترین درگاه‌های پرداخت هستند.

ساخت فرم پرداخت سفارشی  و اتصال آن به گرویتی فرم

اگر بخواهید یک فرم پرداخت سفارشی ایجاد کنید باید از افزونه‌های فرمساز استفاده کنید. یکی از این افزونه‌ها افزونه گرویتی فرم (https://www.rtl-theme.com/gravity-forms-wordpress-plugin/) است که با امکانات و المان‌های متنوعی که دارد با قابلیت کشیدن و رها کردن المان‌ها در صفحه به شما کمک می‌کند که به سرعت انواع فرم مانند فرم پرداخت، فرم چند مرحله‌ای، فرم استخدام و غیره را ایجاد کنید.

بعد از ساخت فرم پرداخت در گرویتی فرمز باید آن را به درگاه پرداخت‌تان متصل کنید. برای اتصال فرم می‌توانید در هنگام انتخاب فرم برای نمایش در درگاه، فرم ساخته شده را انتخاب کنید. برای مثال در درگاه زرین پال بعد از اینکه افزودن جدید را زدید در لیست فرم‌ها، فرم پرداختی که ایجاد کردید را انتخاب کنید.

اگر صاحب یک سایت حرفه‌ای فروشگاهی هستید و درگاه پرداخت مستقیم یعنی درگاه پرداخت بدون کارمزد را انتخاب کرده‌اید باید به فکر هرچه حرفه‌ای‌تر شدن سایت‌تان باشید. طراحی و ویرایش صفحات به صورت حرفه‌ای کمک می‌کند تا اعتبار سایت‌تان بالاتر رود.  افزونه ویژوال کامپوزر یکی از صفحه‌سازها است که با المان و قالب‌های آماده‌ای که دارد کمک می‌کند تا شما به سرعت صفحات را ویرایش کنید و یک سایت حرفه‌ای به نظر برسید.  صفحه ساز وردپرس visual composer (یا افزونه WPBakery Page Builder) امکان طراحی یک سایت ریسپانسیو را برای شما فراهم می‌کند، به این ترتیب می‌توانید نحوه نمایش سایت را در موبایل و تبلت تنظیم کنید. به علاوه تنظیم کنید که در رزولوشن‌های مختلف چه چیزی نمایش داده یا مخفی شود.

در این مقاله درباره درگاه پرداخت اینترنتی بدون کارمزد صحبت کردیم که بیشتر آنلاین شاپ‌هایی که تعداد تراکنش‌های آنها بالا است بهتر است از این درگاه‌های پرداخت استفاده کنند تا هزینه و پورسانتی بابت هر تراکنش پرداخت نکنند.