کاهش 82 درصدی کاربران فعال روزانه تردز –


آمارها نشان می‌دهد که تعداد کاربران فعال روزانه اپلیکیشن تردز (Threads) تا پایان ماه جولای به ۸ میلیون نفر رسیده که کاهشی ۸۲ درصدی را نسبت به زمان اوج نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش مرکز Sensor Tower، تردز که در روزهای نخست عرضه توانست میلیون‌ها کاربر را به خود جذب کند و رشدی کم‌سابقه را در میان شبکه‌های اجتماعی تازه‌وارد ثبت کند، نتوانست این روند را در روزها و هفته‌های بعد نیز ادامه دهد.

طبق اعلام این مرکز تحقیقاتی، کاربران فعال روزانه تردز از ۴۴ میلیون نفر در زمان اوج استفاده کاربران، به ۸ میلیون نفر رسیده است. این در حالی است که تردز در پنج روز نخست عرضه توانسته بود به بیش از ۱۰۰ میلیون ثبت‌نام دست یابد.

البته این اولین نشانه افول تردز در روزهای اخیر نیست؛ اخیرا نیز مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در دیدار با کارمندان این شرکت، از کاهش میزان استفاده کاربران از این شبکه اجتماعی خبر داد و اعلام کرد که تردز بیش از نیمی‌از کاربران خود از زمان راه‌اندازی را از دست داده است.

این مرکز تحقیقاتی در گزارش خود عنوان کرد در حال حاضر، چندین قابلیت کاربردی از جمله ارسال پیام دایرکت و سرچ در پست‌ها در تردز وجود ندارد که می‌تواند یکی از دلایل کاهش استقبال کاربران از این پلتفرم باشد.

با این حال، سخنگوی متا در گفت‌وگو با وب‌سایت اینسایدر اعلام کرد که زاگربرگ همچنان نسبت به آینده تردز امیدوار و خوشبین است.

زاکربرگ در جریان ارائه گزارش عملکرد مالی این شرکت در سه ماهه اخیر گفت که تردز رشدی بی‌سابقه را در زمان عرضه تجربه کرد و کاربران زیادی روزانه از آن استفاده می‌کردند. اولویت این شرکت در گام نخست، تمرکز روی ارائه قابلیت‌ها و ویژگی‌های اولیه برای این پلتفرم است و سپس، روی رشد و درآمدزایی متمرکز خواهد شد.

در این میان، آدام موسری، مدیر اینستاگرام نیز در صحبت‌های اخیر خود به همین موارد اشاره و عنوان کرد که قابلیت‌های جدید به مرور به این اپلیکیشن اضافه خواهند شد. موسری در روز ۱۱ جولای عنوان کرد که تیم تحت هدایت وی در حال کار روی ویژگی‌های جامانده در تردز هستند که از جمله آنها می‌توان به ابزار ویرایش پست و عرضه فیدی برای نمایش پست‌هایی از کاربران دنبال‌شده اشاره کرد.