چگونه یک رژیم کتوژنیک برای صرع را به زمین بزنیم

رژیم لاغری سریع زیباتن اغلب افراد از رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن استفاده می کنند ، اما رعایت این نوع رژیم می تواند به کنترل سایر بیماری ها نظیر صرع نیز ده دستورالعمل‌های قانونی از انواع رژیم کتوژنیک کمک کند . بیشتر سبزیجات حاوی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات می باشند، با این حال برخی از انواع آن ها مانند سیب زمینی، چغندر و سیب زمینی شیرین مقدار فراوانی کربوهیدرات دارند و نباید از آن ها در رژیم کتو استفاده کنید. در ادامه یک راهنمای مبتدی مفصل برای رژیم کتوژنیک آورده شدهاست. از لحاظ تاریخی در دهه 1920 از این سبک تغذیه برای درمان بیماران مبتلا به صرع استفاده میکردند. با رعایت این رژیم در طول مدت مشخص ، بافت عضلانی ورزشکار بیشتر شده و درصد چربی عضلات کاهش می یابد . رعایت رژیم کتوژنیک به صورت کوتاه مدت ممکن است برای افزایش کارایی و توان ورزشی در ورزشکاران استقامتی – دونده ها و دوچرخه سواران مفید باشد . در نتیجه این فرضیه مطرح شد که موفقیت ممکن است با افزایش کتو در متابولیسم میتوکندری مغز و اثرات مهاری بر التهاب عصبی و افسردگی گسترش قشر مغز تعدیل شود. این نسبت اغلب ۶۰ درصد چربی، ۳۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات است.

با مزوتراپی را انتخاب کنند.

برای پیگیری یک رژیم غذایی کتوژنیک سنتی باید میزان مصرف مواد غذایی خود را به ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات تقسیم کنید. معمولاً نسبتها شامل ۷۰ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۱۰ درصد کربوهیدرات میشود. افرادی که تنها چند کیلوگرم اضافه وزن دارند و به دنبال راهی برای کاهش چربی و لاغری بدن خود هستند، می توانند لاغری سریع با مزوتراپی را انتخاب کنند. در رژیم کتوژنیک شما کالری عمده روزانه خود را از طریق مصرف پروتئین ها و چربی ها بدست می آورید و کربوهیدرات ها سهم کمی در تامین انرژی روزانه دارند . این غذاهای دریایی موجب افزایش حساسیت به انسولین و کاهش سطح آن در افراد چاق و دارای اضافه وزن می شود. به دلیل تولید مواد کتونی و دفع آن توسط کلیه ها ، بار کلیوی زیاد می شود و ممکن است به کلیه ها فشار وارد شود . به این دلیل که بدن شما در طول رعایت این رژیم به دلیل محدودیت منابع کربوهیدرات و گلوکز برای تولید انرژی مجبور است کالری بیشتری را بسوزاند تا از چربی ها تولید انرژی کند . اگر دیابت داشته باشید متابولیسم بدن تان تغییر می کند، قند خون تان بالا می رود و در عملکرد انسولین بدن تان اختلال ایجاد می شود.

رژیم کتوژنیک در دوران بارداری

روزه گرفتن به معنای تغییر عادت مصرف غذا در طول یک ماه و این امر صرفا به معنای کاهش میزان کالری مصرفی نمیباشه. مبحث دیگری که در خصوص ایده تقلب در رژیم بسیار مورد توجه است، جنبه روانی آن میباشد. دلیلش هم کاملا مشخص است، اگر بدن مقدار زیادی پروتئین دریافت کند آن را به گلوکز تبدیل کند و در نهایت ممکن است بدن دیرتر وارد وضعیت کتوزیس شود. اما امروزه افرادی نیز هستند که این رژیم تغذیه ای را در برنامه خود قرار داده اند. اما استفاده از اینگونه رژیمها اگر تحت نظر پزشکان متخصص تغذیه تجویز نشوند ممکن است عوارضی جبران ناپذیر داشته باشند. برخی از پزشکان و کارشناسان با رژیم کتو مخالفاند. از دهه 1920 پزشکان با استفاده از رژیم های غذایی کتوژنیک توانسته اند تشنج های ناشی از بیماری صرع را کنترل کنند . در واقع، بسیاری از پژوهشها نشان میدهد که این نوع رژیم غذایی میتواند به کاهش وزن و بهبود سلامت شما کمک کند. با این وجود ، نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه وجود دارد . درحالی که بین محققان اتفاق نظر در مورد آمار دقیق وجود ندارد اما عموما پذیرفته شده است که اکثریت قریب به اتفاق کسانی که رژیم میگیرند پس از مدتی وزن از دست رفته را مجددا اضافه میکنند ( در اغلب موارد علاوه بر این ، وزن بیشتری هم اضافه میکنند ). نتیجه طولانی مدت رژیم کتو نیز به احتمال زیاد تفاوتی با دیگر رژیم ها نخواهد داشت ، به ویژه با توجه به اینکه حفظ آن بسیار چالش برانگیز و محدود کننده است.

رعایت این رژیم ممکن است باعث بروز یبوست ، افت قند خون یا سوء هاضمه در فرد شود . تخم مرغ آپز کم کالری و بسیار مناسب برای وعده صبحانه است و تا ساعتها شما را سیر نگه می دارد. این روغن فاقد کربوهیدرات است و می تواند یک جایگزین مناسب برای سس سالاد و مایونز باشد. به عنوان مثال: شنا، دراز و نشست، و لانژ را هر روز جایگزین هم کنید، به طوری که بدن شما احساس نمیکند که این یک روال معمول است. کتوژنیک، یک رژیم غذایی کوتاه مدت و مناسب لاغری است. مدت طولانیتری سیر بمونیم. اگه اصول این سبک تغذیه رو رعایت کنید، نه تنها سالم و متناسب میمونید بلکه با یکی دو وعده در روز کاملا سیر میشید. به عنوان مثال فیبر موجود در این سالاد اشتها و میل شما را به غذا کاهش میدهد. همچنین زمانی که شما یک رژیم غذایی با چربی و پروتئین بالا دریافت می کنید ، اشتهای شما به غذا خوردن کمتر می شود و این مورد نیز کمک میکند که بیشتر وزن کم کنید .

از نظر علمی آیا خوردن ماست و ماهی با هم خطرناک است؟ آیا رژیم کتوژنیک به کاهش وزن کمک می کند ؟ کیوی در رژیم کتوژنیک ؛ آیا میوه کیوی در رژیم کتوژنیک جای دارد؟ کتون: در این رژیم چون سوخت مصرفی بدن از گلوکز به کتون تغییر میکند، پس چه بهتر که با مصرف کتون به بدنتان کمک کنید. البته افرادی که به طور حرفه ای رشته بدنسازی را دنبال می کنند، می توانند میزان کربوهیدرات مصرفی را افزایش دهند تا توانایی انجام فعالیت های بدنی بیشتر را داشته باشند، به عبارتی میزان کربوهیدراتی که این افراد در طول یک روز مصرف می کنند ۷۰ تا ۸۰ گرم می باشد. یک اپلیکیشن رژیم غذایی دانلود کنید و یا تمام کالری های مصرفی خود را روی کاغذ بنویسید. اجازه دهید شب این روغن روی سر بماند و سپس صبح موها را کامل بشورید. در رژیم کتوژنیک شما می بایست دریافت کربوهیدرات روزانه خود را کاهش دهید بنابراین مصرف انواع نان ها و برنج و شیرینی جات در این رژیم بسیار محدود می شود . در این رژیم توصیه میشود، فرد مصرف کربوهیدرات را به شدت محدود کند و در عوض چربی جایگزین آن کند.

قبل از اینکه به سراغ معرفی این ۳۰ روش لاغری در خانه برویم، باید این موضوع را به شما بگوییم که روشهای معرفی شده، علمیترین روشهای لاغری هستند که توسط پژوهشگران و دکترها توصیه میشوند. به همین سببه که مصرف آن ها با پایان ماه رمضان بسیار توصیه میشه. کتوژنیک یک اصطلاح است که برای رژیم ها کم کربوهیدرات (مانند رژیم اتکینز) به کار برده می شود . رژیم کتوژنیک با پروتئین زیاد : این رژیم غذایی مشابه رژیم کتوژنیک استاندارد است، اما حاوی پروتئین بیشتری است. سبزیجات غیر نشاسته ای مقدار کمی کالری و کربوهیدرات دارند، اما در مقابل سرشار از مواد مغذی، مواد معدنی و ویتامین هایی نظیر ویتامین C می باشند. انواع مختلفی از روزهداری متناوب وجود دارد، اما رایجترین روش شامل محدودکردن مصرف غذا به حدود ۸ ساعت در روز و ناشتابودن برای ۱۶ ساعت باقی مانده روز است. این روزها با وجود تنوع غذایی بسیار و وجود فست فودهای متنوع و وسوسه انگیز، لاغری و یا به زعم بسیاری از افراد، خوش اندامی، بسیار سخت میسر میشود. نکته عجیب این است که در این رژیم غذایی با توجه به اینکه چربی بیشتری مصرف میشود اما می تواند کلسترول “خوب” را افزایش و کلسترول “بد” را پایین بیاورد .

رژیم کتوژنیک و کرونا

اگر بیماری خاصی دارید و میخواهید برای اولین بار رژیم کتوژنیک بگیرید حتما قبل از شروع با پزشک خود در این مورد مشورت کنید تا مطمئن شوید که رژیم Ketogenic برای شما ضرر نداشته باشد . دانشمندان مطمئن نیستند که علت چیست، اما ممکن است دلیل آن ساخت کتونی باشد که بدن شما هنگام تجزیه چربی ها برای تولید انرژی می سازد و همین مواد کتونی از سلول های مغز در برابر آسیب ها محافظت می کنند . در این رژیم مصرف خوراکیهایی مانند کره، روغن، مارگارین، مایونز، چیپس، شکلات و پنیر محدود و درصورت امکان با انواع کم چرب جایگزین میشود. ماهی قزل آلا و سایر ماهی های دریایی مانند صدف، سرشار از ویتامین ب و پتاسیم می باشند. روغن نارگیل دارای خواص بی نظیری است که باعث می شوند به یک ماده غذایی بسیار مناسب برای رژیم کتوژنیک تبدیل شود. این دستورالعمل شامل acai ، پروتئین کلاژن، کره بادام زمینی، وانیل و آووکادو است. در حالی که شما ممکن است چربی های اشباع شده بیشتری (مانند کره بادام زمینی، کره معمولی، یا آووکادو) بخورید، شما در این رژیم غذایی محدودیت مصرف بیشتری دارید که رعایت روزانه آن را مثلا هنگامی که با خانواده غذا می خورید و یا با دوستانتان برای شام بیرون رفتید دشوار می کند. C᠎on tent was c᠎reated with G᠎SA Content  Generator DEMO᠎!

نظر مردم درباره رژیم کتوژنیک

کتلت شیرازی یکی از معروف ترین غذاهای شیرازی است که به دلیل محبوبیت زیادی که دارد مانند غذاهایی مثل فلافل در دکه های خیابانی به فروش می رسد. اما وقتی شما دریافت کربوهیدراتها را در رژیم کتوژنیک کاهش می دهید ( روزانه کمتر از 50 گرم کربوهیدرات ) در بدن شما گلوکز کافی برای تامین انرژی وجود ندارد ، بنابراین بدن مجبور است برای تامین انرژی خود سراغ سوزاندن چربی ها و پروتئین ها برود و زمانی که بدن شروع به تجزیه چربی ها برای تولید انرژی می کند موادی به نام کتون ها تولید می شود . در رژیم های کتوژنیک به دلیل محدودیت منابع کربوهیدرات ، بدن شما گلوکز را به سرعت می سوزاند ، بنابراین لازم نیست آن را ذخیره کند . کسانی که نوار مغزیشان دارای امواج نیزهای صرعی باشد، حتی اگر بهبود کامل اولیه داشته باشند، احتمال عودشان بیشتر است، چرا که نشان میدهد، هنوز در مغز فعالیتهای تشنجی خفیف موجود است، اما هنوز به آن سطحی نرسیده که تشنج ایجاد کند. در برخی از کشورها، یافتن داروها و مکملهای عاری از قند، ترازوهای دقیق الکترونیک، یا تهیهٔ روغنهای MCT (بهلحاظ اقتصادی) دشوار است. اگر لازم است قبل از گرفتن رژیم خرید بروید و همه مواد لازم را در ابتدای هفته خریداری کنید.

رژیم های غذایی نیازمند اراده قوی می باشد تا در برابر وسوسه های غذایی بتواند دوام آورد. این مواد غذایی کربوهیدارت زیادی دارند. کرمهای ضد آفتاب مخصوص دورچشم حاوی مواد مفیدی هستند که برای حفاظت از پوست دور چشم اهمیت زیادی دارند. ۴۲-به جای اینکه در آرزوی وزن کم کردن باشید بهترین و هوشمندترین راهها را برای کاهش وزن پیدا کنید. گلهای کلم بروکلی را به مدت ۳۰ ثانیه در آب یخ بریزید. رژیم کتوژنیک ممکن است در مدت کوتاهی مثلا برای آمادگی در زمان مسابقات کمک کننده باشد ، ولی در طولانی مدت ، مانند سایر رژیم های متعادل نمی تواند سطح کارایی ورزشکار را افزایش دهد . همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در طولانی مدت بچرخانید، زیرا هر نوع مواد مغذی و فواید سلامتی متفاوتی را ارائه میدهد. سموم در حالی که خواب هستید خارج شده، عضلات شل شده، بدن آبرسانی شده، هضم غذا بهتر شده و چربی بدن می سوزد. با قاشق مرباخوری یا چنگال غذا بخورید! به طور متوسط، یک قاشق غذاخوری خامه سنگین حاوی 51 کالری است. مقدار کربوهیدرات موجود در آجیل ها و دانه ها با یکدیگر متفاوت است.