چند نکته درباره استفاده درست از اینستاگرام به عنوان نرم افزار بازاریابی ! –


نا محتمل نیست شما یا خیلی از آشناهایتان، جزء آن دسته از علاقه مندان اینستاگرام باشید که دوست دارند هر فعالیتی در طی روز می‌کنند، تصاویرش را در اینستاگرام به قرار دهند. چه دوست داشته باشید چه نداشته باشید، امروزه سِلفی‌ها، تصاویر غذاها و شخصیت‌های معروف بخش مهمی از زندگی مجازی ما را تشکیل می‌دهند.

به‌تازگی، پژوهش جدیدی صورت گرفته است که مدعی میشود، افرادی که علاقه مند به عکاسی هستند، بیش‌تر از دیگران در فعالیت‌ها مشارکت می‌کنند. این پژوهش که در نشریه‌ی شخصیت و روان‌شناسی اجتماعی منتشر شده است، همچنین نشان می‌دهد عکاسی از فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم، لذت این تجربه‌ها را بیش‌تر می‌کند و در عین‌حال، عکاسی از تجربه‌های منفی، تجربه‌های حتی بدتری برای شخص می‌سازد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه از طریق اینستاگرام به عنوان نرم افزار بازاریابی استفاده کنید.

آمار درباره اینستاگرام چه می‌گوید؟

در این تحقیق از ۲.۰۰۰ نفر خواسته شده است که در ۹ فعالیت متفاوت شرکت کنند و شرکت کنندگان هنگام انجام این فعالیت، این فرصت را داشتند تا به دلخواه از فعالیت خود عکس بگیرند یا عکس نگیرند. همچنین از شرکت کنندگان، خواسته شده بود که میزان علاقه‌ی خود را نسبت به انجام این فعالیت‌ها در پایان ارزیابی کنند. در اکثر موارد، افرادی که در فعالیت خود عکس می‌گرفتند، بیشترین میزان علاقه را نسبت به فعالیت‌ها از خود بروز می‌دادند. با این حال، در زمان‌های که عکس گرفتن، تجربه‌ی انجام فعالیت‌ها را مختل و سخت‌تر می‌کرد، رضایت مندی افراد، تعریف چندانی نداشت.

با این تفاصیل، مالکان کسب و کار چگونه می‌توانند با بهره گیری از این یافته‌های جدید مدیریت ارتباط با مشتری را به نفع خود توسعه و گسترش دهند؟

اولا، شما باید توجه کنید که مردم از چه موضوع‌هایی عکس می‌گیرند تا در اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگری به اشتراک بگذارند. پاسخ این است که افراد علاقه دارند که تجربه‌های خوشایند خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این تجربه‌ها می‌توانند طیف وسیعی از فعالیت‌ها، از یک طراحی زیبا و ساده (طراحی نما، داخلی، پوشاک یا غذا) گرفته تا تجربه‌ی حضور در کنسرت، تفریح با دوستان یا مسافرت را شامل شود.

همچنین وقتی افراد می‌توانند مسئله‌ای را حل کنند، دوست دارند که تصاویرش را نیز با دیگران به اشتراک بگذارند. حالا می‌تواند خدمات بی‌نقص پشتیبانی از مشتری باشد یا یک محصول فوق‌العاده. در واقع آدم‌ها دوست دارند، با به اشتراک گذاری چیزهایی را که دنیای‌شان را زیر و رو کرده یا زندگی‌شان را راحت‌تر کرده، ستایش کنند.

در اصل هر فرد بیشتر دوست دارد که یک تصویر نزدیک به شخصیت خود را به نمایش بگذارند تصاویری که علاوه بر شخصیت از هویّت کامل فرد نیز برخوردار است برای بیان واضح‌تر مثال‌هایی را در متن زیر در این خصوص عنوان نموده ایم؛ منظورمان از تصاویر نزدیک به شخصیت و هویت فرد این است که تصاویری که نشان دهنده سلیقه و علایق یک فرد و گرایش آن است، یک فرد زمانی که به یک برند خاص و یا چیزی گرایش بیشتر داشته باشد و این موارد برای او محبوب و دلنشین باشند همان را به نمایش می‌گذارد. به عنوان مثال، عکس‌هایی که نشانگر جدیدترین محصولات لوکس و شیک هستند، تصاویر ورزشی مورد علاقه، حمایت از محصولات  که در بازار رقابت سالمی با دیگران دارند و…

اینستاگرام به عنوان نرم افزار بازاریابی

جهت خاص و جذاب بودن صفحه اینستاگرام خود می‌توانید نکات ذکر شده را با سلیقه خود به صورت منظم رعایت کنید. اما قبل از هر چیزی از شما می‌خواهیم که به افراد اطمینان دهید که  تجربه و انتخاب برند شما یک گزینه مناسب و حتی فراتر از انتظارات مشتریان است. جهت انجام این عمل می‌بایست چند ریزه کاری را به طور کامل پیش ببرید. به طور مثال تصمیم بگیرید که از یک تصویر بی‌نظیر و خوشمزه که با نگاه مشتری آن را به هوس خرید می‌اندازد در روی بسته بندی‌هایتان بهره بگیرید این عمل علاوه بر تجربه مفید برای مشتری در فروش بیشتر محصولات نیز به شما کمک فراوانی می‌کند حال اگر شما به جای فروش در بخش خدمات فعّال باشید می‌بایست چه کارهایی را انجام دهید؟ بهتر است در این زمینه از یک یادداشت دست نویس، که مخاطبان را به سمت شما جذب و علاقه مند می‌کند استفاده نمایید. پیشنهاد فوق العاده‌ای که برایتان داریم این است که اگر شما یک مشتری وفادار دارید و می‌خواهید به طور از اون تشکر کرده و تا انتها با آن همکاری داشته باشید بهتر است با توجه به علایق آن فرد برایش   خوراکی یا نوشیدنی یا یک باکس گل که دوست دارد ارسال کنید، شک نداشته باشید که با این کارتان، ۸۰ درصد مسیر اعتماد آن‌ها پیش برده‌اید و آن فرد نیز  لطف شما را بی‌پاسخ نمی‌گذارند.

یکی دیگر از اموری که در این مسیر مفید است، ترغیب کردن مشتریان به برقراری ارتباط و نمایش قرار دادن تصاویر در شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه آن‌ها است. اگر شما از یک مشتری درخواست دارید که یک مطلب را به اشتراک بگذارد بهتر است به طور کامل شرایط را نیز برای آن‌ها فراهم نمایید. بهتر است در فروشگاه یا هر محل واقعی و مجازی که در اختیارتان است، لینک‌های صفحات در شبکه‌های اجتماعی خود را نیز معرفی نمایید، همچنین بهتر است همان آدرس‌ها را نیز بر روی بسته بندی محصولات خود عنوان کنید. بهتر است بدانید که اکنون بسیاری از شرکت‌های موفق این عمل را انجام می‌دهند.

و در انتها اگر در توان دارید حتما به مخاطبان خود که نیاز به تشویق و انگیزه دارند از هر روشی این امر را انجام دهید تا اینگونه علاوه بر اعتماد و به دست آوردن دل آن‌ها و وفادار ساختن شان در مسیر خود نیز موفق باشید.

تمامی کسب و کارها به منظور فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و استفاده از آنها به عنوان نرم افزار بازاریابی می‌توانند درخواست‌های مشاوره خود را از طریق وبسایت چیتاک به مشاوران کسب و کار مطرح کرده و به طور رایگان مشاوره دریافت کنند.

Chitalk. net

نرم افزار crm چیتاک با دارا بودن امکانات فروش و بازاریابی کمک شایانی به رشد و توسعه کسب و کارها می‌کند.