چرا نباید باتری لپتاپ فیک خرید؟ –


هر فردی ممکن است به دلایل مختلفی مجبور به تعویض باتری لپ تاپش باشد. خرابی باتری لپ تاپ، یک مشکل رایج در لپ تاپ‌ها است که معمولا به دلیل استفاده طولانی مدت یا وصل بودن سیم شارژر به صورت دائمی اتفاق می‌افتد. خرابی باتری اتفاقی نیست که راه چاره‌ای برای آن وجود نداشته باشد. شما با تعویض باتری لپ تاپ می‌توانید مجددا شارژدهی لپ تاپ را به روز اولش بازگردانید ولی به شرط اینکه از باتری‌های اصل و متناسب با لپ تاپ خود استفاده کنید. علاوه بر اصل بودن باتری باید برند آن با برند لپ تاپ شما مطابقت داشته باشد تا نتیجه خوبی بگیرید.

آسیب‌های باتری فیک به لپ تاپ

بسیار مهم است که برند لپتاپ شما با برند باتری همخوانی داشته باشد. برای مثال اگر لپتاپ شما دل باشد؛ نمی‌توانید باتری لپتاپ لنوو را برای آن تهیه کنید. شما باید دقیقا همان باتری اصل و متناسب با لپ تاپ خود را خریداری کنید. چرا که در هنگام تولید و ساخت یک لپ تاپ، تمام قطعات با یکدیگر ست می‌شوند تا هیچ اختلالی در عملکرد آنها ایجاد نشود. در واقع، همه سخت افزارهای به کار رفته در لپ تاپ، به این صورت است که می‌توانند همزمان فعالیت‌های خود را انجام دهند.

حالا تصور کنید که یک باتری تقلبی و فیک برای لپ تاپ خود خریده باشید. این باتری لپ تاپ، نه تنها می‌تواند در عملکرد لپ تاپ اختلال ایجاد کند، بلکه در بسیاری از موارد به قطعات دیگر نیز آسیب وارد می‌کند.  از طرف دیگر، باتری‌های تقلبی کیفیت خوبی ندارد و پس از مدت زمان کوتاهی، کارایی خود را از دست می‌دهند.

اگر باتری تقلبی برای لپ تاپ خود نصب کنید، این باتری نمی‌تواند برای طولانی مدت ذخیره شارژ انجام دهد و به سرعت تخلیه شارژ می‌شود. در موارد خیلی جدی نیز، این باتری‌ها، خطرات انفجار لپ تاپ به دلیل عدم هماهنگی جریان خروجی و ولتاژ باتری با دیگر قطعات را به همراه دارد. با توجه به این خطرات جدی، به اهمیت استفاده از باتری لپ تاپ اچ پی اورجینال پی می‌برید.

روش‌های تشخیص باتری لپ تاپ فیک از اصل

تفاوت باتری لپ تاپ فیک و اصلتفاوت باتری لپ تاپ فیک و اصل
تفاوت باتری لپ تاپ فیک و اصل

برای خرید باتری لپ تاپ لنوو اورجینال یا تشخیص باتری فیک از اورجینال این برند، باید چند مرحله را انجام دهید. در این صورت، متوجه می‌شوید که باتری‌ای که قصد خرید آن را دارید، فیک یا اورجینال است.

خرید از فروشگاه معتبر

برای خرید کالاهای دیجیتال و الکترونیک، حتما به فروشگاه‌های معتبر که خدمات ضمانت کالا را هم دارند، مراجعه کنید. در این نوع فروشگاه‌ها، قطعا کالاهای اصلی به فروش می‌رسند. و به همین دلیل است که کالاهای خود را ضمانت می‌کنند و امکان مرجوع کالا را به شما می‌دهند. برای اولین قدم در خرید باتری لپ تاپ اورجینال، مراجعه به یک فروشگاه معتبر را در نظر داشته باشید تا قدم‌های بعدی را هم با یکدیگر بررسی کنیم.

کیفیت بدنه باتری و آرم مشترک باتری و محصول

روی باتری لپ تاپ مورد نظر شما، باید آرم مشترکی از شرکت سازنده و باتری وجود داشته باشد. در واقع، شما برای خرید باتری، باید به مطابقت داشتن برند باتری و برند لپ تاپ خود توجه داشته باشید. به عنوان مثال، اگر لپ تاپ توشیبا دارید، حتما باید باتری لپ تاپ توشیبا را خریداری کنید. معمولا باتری‌های فیک و تقلبی، نمی‌توانند برند محصول را با کیفیت بالا روی باتری چاپ کنند. چرا که این کار هزینه بالایی دارد.

همچنین، شما از روی بررسی جنس بدنه باتری نیز می‌توانید به اصل بودن یا فیک بودن آن پی ببرید. جنس بدنه باتری‌های تقلبی، کاملا ضعیف هستند و در هنگام مقایسه با یک باتری اصلی، متوجه این تفاوت کیفیت می‌شوید.

آگاهی از ظرفیت باتری لپ تاپ اصل

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید قبل از خرید باتری لپ تاپ انجام دهید، بررسی ظرفیت باتری مورد نظر شما است. اگر قصد خرید باتری لپ تاپ سونی را دارید، مشخصات آن را در سایت رسمی سونی سرچ کنید. حالا تمام ویژگی‌های باتری لپ تاپ سونی به شما نمایش داده می‌شوید. ظرفیت دقیق باتری را روی یک کاغذ یادداشت کنید. زمانی که برای خرید باتری به فروشگاهی مراجعه می‌کنید، ظرفیت باتری یادداشت شده را با ظرفیت باتری فروشگاه مطابقت دهید. اگر این اعداد با یکدیگر مطابقت نداشته باشند، می‌توان گفت که آن باتری نسخه تقلبی از باتری اصلی لپ تاپ سونی است.

قیمت باتری لپ تاپ

خرید باتری لپ تاپ اصلخرید باتری لپ تاپ اصل
خرید باتری لپ تاپ اصل

احتمالا در نگاه اول که با قیمت ارزان باتری لپ تاپ مواجه می‌شوید، حس خوبی می‌گیرید و احساس می‌کنید که قرار است یک خرید مقرون به‌صرفه داشته باشید. در حالی که قیمت باتری‌های تقلبی ارزان است و شما نمی‌توانید یک باتری لپ تاپ اورجینال را با چنین قیمت‌ ارزانی خریداری کنید. احتمالا در نگاه اول، آن باتری ارزان‌تر را ترجیح می‌دهید ولی باید بگوییم که این باتری‌های ارزان، عمر بالایی ندارند و به سرعت خراب می‌شود. در این صورت، شما مجبور به پرداخت هزینه‌ای چند برابر می‌شوید. پس خیال خود را راحت کرده و با یک بار پرداخت هزینه، باتری لپ تاپ خود را تا سال‌ها سالم نگه دارید. همچنین، شما نباید به دلیل قیمت کمی پایین‌تر، خطرات و ریسک‌های استفاده از باتری‌های فیک را به جان بخرید.

نکات مهم در هنگام خرید باتری لپ تاپ

همان‌طور که اشاره کردیم، باتری لپ تاپ یکی از اجزای اصلی لپ تاپ است و عملکرد آن روی دیگر قطعات لپ تاپ نیز تاثیر می‌گذارد. دقت کنید که اگر از باتری لپ تاپ به درستی استفاده کنید، هرگز مجبور به تعویض آن نمی‌شوید. حتی با این‌کار احتمال خرابی را کاهش می‌دهید. به هر حال، اگر در شرایطی خاص باتری لپ تاپ دچار آسیب شد، باید برای تعویض آن، حتما یک باتری اصلی برای لپ تاپ خود خریداری کنید. اگر نسبت به اهمیت و تاثیرگذاری باتری لپ تاپ روی دیگر قطعات آگاه باشید، هرگز باتری‌های تقلبی را خریداری نمی‌کنید.

باتری‌های تقلبی، عمر بسیار کوتاهی دارند و هرگز عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهند. البته، عملکرد نامطلوب تنها بخشی از ویژگی‌های باتری‌های تقلبی است. در برخی مواقع، آسیب‌های خیلی جدی به لپ تاپ و دیگر سخت افزاهای آن وارد می‌کنند. پس، به همین خاطر هیچوقت هزینه خود را صرف خرید چنین چیزی نکنید.



منبع