نسل جدید ربات انسان‌نمای تسلا رونمایی شد –


شرکت خودرو سازی تسلا، آخرین مدل از ربات اپتیموس خود را رونمایی کرد. این ربات که دو دست خارق‌العاده به آن اضافه شده می‌تواند کارهای ظریفی مانند شکستن و هم‌ زدن تخم مرغ انجام دهد.

اولین مدل از ربات انسان نمای تسلا، سال 2022 معرفی شد و مدیر عامل این شرکت-ایلان ماسک- اعلام کرد که این نسل جدید از ربات‌ها قادر خواهند بود کارها و شغل‌های سخت فیزیکی انسان‌ها را انجام دهند که می‌تواند نقطه عطفی در صنعت رباتیک محسوب شود.

تسلا ادعا کرده که مدل جدید ربات Optimus Gen 2 به سنسورها و حسگرهای ارتقا یافته مجهز شده که باعث می‌شود بتواند 30 درصد پرسرعت‌تر از مدل قبلی خود کارها را انجام دهد.

وزن این ربات به میزان 10 کیلو گرم کاهش یافته و قابلیت کنترل بالانس آن نیز ارتقا یافته است.

تسلا تلاش دارد تا با ربات اپتیموس، نسل جدید ربات‌های انسان نما و دوپا را به دنیا معرفی کند که می‌توانند کارهای سخت و تکرار شونده انسان‌ها را انجام دهند.

ماسک قبلا ادعا کرده بود که ربات‌های انسان نمای شرکت تسلا، دستاوردی به مراتب بزرگ‌تر و موفق‌تر از صنعت ساخت خودروهای الکتریکی این شرکت خواهند بود. وی در سال 2021 و بعد از معرفی اولین مدل ربات انسان نما گفت:« در آینده، انجام کارهای فیزیکی، یک گزینه قابل انتخاب برای انسان‌ها محسوب خواهد شد. صنعت این مدل ربات‌ه،ا تاثیر بزرگی روی اقتصاد خواهد داشت زیرا پایه و اساس اقتصاد، کارهای سنگین و فیزیکی است.»

در بیوگرافی ایلان ماسک میلیاردر که اوایل سال جاری به روز رسانی شده، مشخص شد که وی به کارمندان خود گفته ربات اپتیموس، کلید تبدیل تسلا به یک شرکت 10 تریلیون دلاری است. ارزش بازاری شرکت تسلا در حال حاضر حدود 750 میلیارد دلار بوده که آن را به با ارزش ترین شرکت خودروسازی در دنیا تبدیل کرده است.

نسل جدید ربات اپتیموس، نشان از رشد فوق العاده و چشم گیر این شرکت دارد. سال گذشته نمونه آزمایشی(پروتوتایپ) ربات دیگری از سوی تسلا رونمایی شد که حتی نمی‌توانست بدون کمک راه برود!

ماسک در پلتفرم اکس(توییتر سابق) اعلام کرده که مدل جدید این ربات می‌تواند حتی نخ را از داخل سوزن رد کند.

این شرکت هنوز تاریخ دقیق عرضه این ربات به بازار و قیمت حدودی آن را اعلام نکرده است. اما بر اساس گفته‌ شخص ایلان ماسک، احتمالا نسخه تجاری این ربات طی 3 الی 4 سال آینده، آماده عرضه به بازار خواهد بود.

منبع: independent



منبع