نحوه عملکرد سیستم ترمز خودرو و انواع آن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گجت نیوز، گروه صنعتی ایران خودرو اخیرا طی مراسمی به شکل رسمی به تولید سمند به عنوان اولین خودروی ملی صنعت خودرو ایران پایان داد. لوکس و فول سایز از کشوری که در آستانه رقابت با برندهای خودروساز اقتصادی از دیار سرزمین آفتاب، برندهایی چون تویوتا، نیسان و هوندا بود اما به ناگه برگی با نام سنتنیال رو کرد که تصورات مردمان سرزمین ما را نسبت به نام کرهایها در آستانه تغییر قرار داد. سمند ضمن این که از تغییراتی چون چراغهای عقب، جلوپنجره و تغییر چینش کلیدهای داشبورد را تجربه کرده بود، طراحان اکسلهای آن را نیز ارتقا دادند. قسمت عقب آن به جز اضافه شدن نوشته به گوشه سمت چپ، تغییر دیگری نکرده است. اگر حس میکنید باید پدال ترمز را به سمت کف ماشین پایینتر ببرید تا ترمز بگیرید، یا اگر حس میکنید پدال پایینتر از جایی قرار گرفته است که باید باشد، احتمالا لنتها کاملا فرسوده شدهاند. خرید اقساطی ماشین شاید بهعلت دلایلی که در ابتدا عنوان شد یک انتخاب پرسود به نظر برسد؛ اما با قاطعیت باید گفت اگر در گزینش شرکت ارائهدهنده لیزینگ دقت و وسواس لازم را به خرج ندهید، این امکان میتواند به یک معامله دوسرباخت تبدیل شود.<=':; :; :1001010; :0; -: 320;' ='خودرو ملی' ='://...//389/38/3893895_0:109:640:469_1920.' =''>​​​ ​.

چون یک تکنولوژی جدید است، فعلا رایج نیست. در عوض به دلیل جایگیری دور از دسترس و دشوار آنها، سرویس کردن ترمزهای داخلی کمی دشوارتر و هزینه انجام آن اندکی بالاتر از ترمزهای رایج دیسکی است. جدا از دو نمونه سیستم ترمز رایج مطرح شده، برخی دیگر از تکنولوژیهای وابسته به این سیستم هستند که در راستای بهبود عملکرد و ارتقا بهینگی سیستم ترمز طراحی شده و معمولا ارتباط مستقیمی به نوع و مکانیزم سیستم ترمز ندارند. این تبدیل کردن وسیله نقلیه در شرایط فعلی بازار، معمولا توجهها را به سمت طرحهای فروش اقساطی خودرو کارکرده جلب میکند. نقش انباشتگر هیدرولیکی این است که در شرایط قطع و وصل سریع فشار روغن، روغن اضافی را وارد مدار هیرولیکی کند تا هر بار که ترمز قطع و وصل میشود پدال ترمز تا انتها به سمت پایین حرکت نکند. برای رسیدن به این عملکرد، حسگرهای تعبیه شده در هر چرخ باید اطلاعات خود را با یکدیگر و پردازشگر مرکزی به اشتراک بگذارند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که این عدد و ارقامها بر اساس شرایط استاندارد اعلام میشوند و مسلما میزان پیمایش این خودرو در واقعیت، کمتر از عدد اعلام شده خواهد بود. ظرفیت باتریهای این خودرو ۵۳ کیلووات ساعت اعلام شده که با شارژرهای خانگی به مدت زمان ۱۰ ساعت به طور کامل شارژ میشوند. ​ ​&;.

طبیعی است که برخی از قطعات خودرو کارکرده، دچار افت میشوند. وام خودرو همراه مکانیک، خودروهایی را شامل میشود که از طرف این مجموعه کارشناسی و مراحل خرید آن توسط کارشناسان همراه مکانیک طی شده باشد. در گزارش سالانه همراه مکانیک از وضعیت بازار خودرو ایران در 1401، به بررسی مهمترین ایرادات خودرو داخلی از نظر فنی، بدنه و آپشن پرداخته شده است. فروش اقساطی خودرو در شرایط عدم ثبات اقتصادی و رشد تورم، مزایای بسیاری برای خریداران به همراه دارد. سیستم در شرایطی که اصطکاک سطح اندک است، مانند شرایط بارانی یا رانندگی روی یخ، و ممکن است با کوچکترین ترمز چرخها قفل شوند، عملکرد فوقالعادهای دارد. مشخصات فنی خودرو جدید با ۲۰۶ یکسان بود و روی همان پلتفرم ساخته شده بود. قوای فنی این محصول با پژو ۲۰۶ تیپ ۵ تفاوت چندانی نداشته و از همان پیشرانه نیرو میگیرد. علاوهبر تفاوت قوای محرکه این مدل با ری را بنزینی، از لحاظ ظاهری هم اختلافاتی بین این دو مدل وجود دارد. پس میتوان گفت از سیستم های بسیار جالب ( از لحاظ عملکرد) و مهمی که در خودرو به کار رفته، سیستم ترمز خودرو است که امروز درباره نحوه عملکرد، اجزای تشکیل دهنده و موارد این چنین صحبت خواهیم کرد.

اما در این راه باید به چه موارد مهمی توجه کرد تا امنیت خرید و فروش اقساطی خودرو به خطر نیفتد؟ کار کردن موتور بدون حرکت خودرو: گاهی لازم است که موتور خودرو فعال باشد اما حرکتی صورت نگیرد. گاهی اوقات مشکل مربوط به یکی از آپشنهای فرعی خودرو میشود که میتوان از کنار آن عبور کرد؛ اما در مواقعی ایراد فنی یا بدنه در ماشین مشاهده میشود که امنیت آن را تهدید میکند. در خودروهای برقی هیچ اثری از اگزوز وجود ندارد، اما اینکه در ری رای برقی، هنوز سر اگزوزها برداشته نشدند، خود جای تعجب دارد. حقیقتا پاسخ این سوال تماما به شما بستگی دارد. درصورتیکه اطلاعاتی دراینباره نیاز دارید، مطالعهی این مقاله برایتان مفید خواهد بود. اگر شما هم جزو این دسته از افرادید و به تازگی با اصول رانندگی آشنا شده اید ، با مطالعه دقیق و کامل این بخش مفید از نمناک روش صحیح عوض کردن دنده و انتخاب سرعت مناسب برای تعویض دنده را فرا بگیرید. حال اگر مواردی مانند عدم نیاز به ضامن و آغاز اقساط 3 ماه پس از پیش پرداخت را به این جذابیت ذاتی اضافه کنید، خرید قسطی ماشین به گزینه اصلی بسیاری از خریداران خودرو تبدیل آشنایی با محبوب‌ترین خودروهای ژاپنی در ایران خواهد کارکرده شد. اگر هم ایران خودرو به جهت اسپرت بودن ری را این کار را کرده، باز هم عجیب است، چرا که هیچ خودروسازی در جهان برای حفظ اسپرت بودن خودروی برقی خود، سر اگزوزها را حذف نکرده است!