ماجرای جالب پیدا شدن آیفون غرق شده در دریاچه –


چند درصد ممکن است گوشی غرق شده در یک دریاچه بعد از چند روز، سالم توسط یک غواص پیدا شده و به صاحبش بازگردانده شود؟

این اتفاق چند روز قبل برای دو همکار سابق که چندین سال است در ونکوور کانادا زندگی می‌کنند رخ داد و گوشی آیفون یکی از آنها در هنگام عکسبرداری از روی قایق به داخل دریاچه‌ای افتاد اما چند روز بعد این گوشی که روی حالت Lost Mode قرار داشت، توسط یک غواص پیدا شد و به آنها بازگردانده شد.

این ماجرای جالب برای عاقله ترابی و مهیار مهرجو از روزنامه‌نگاران سابق بخش تکنولوژی ایران که سالها با هم همکاری می‌کردند رخ داد و حالا توجه برخی رسانه‌های کانادایی هم برانگیخته است. 

مهیار مهرجو درباره داستان گم کردن گوشی موبایل خود به Nourth Shore News می‌گوید: «ما برای یک سفر دو روزه تفریحی به «کلونا» رفته بودیم. روز آخر در حالی که از رودخانه «پنکشن» لذت می‌بردیم٬ همسرم برای گرفتن سلفی٬ بند آویز گوشی را از دور گردنش خارج کرد اما این کار موجب سقوط گوشی به درون رودخانه شد.»

تلاش زوج ایرانی برای نجات گوشی موفقیت‌آمیز نبود چراکه گوشی به عمیق‌ترین بخش رودخانه سقوط کرده بود.

مهیار مهرجو می‌گوید: «زمانی گوشی داخل آب افتاد٬ سیگنال آنتن و اتصال آن با اپل واچ قطع شد. سعی کردیم از دیگران کمک بگیریم اما کسی موفق به پیدا کردن آن نشد. پایان خوبی برای سفرمان نبود و پس از آن تصمیم گرفتیم از فیسبوک مارکت یک آیفون جدید بگیریم.»

پس از دو روز زمانی که مهرجو در محل کار بود٬ یک نوتیفیکیشن از اپلیکیشن «Find My iPhone» دریافت کرد.

مهرجو در این‌باره توضیح می‌دهد: «من گوشی را طوری تنظیم کرده بودم که در صورت پیدا شدن من را خبر کند. برنامه نشان می‌داد که گوشی پیدا شده و روی نقشه مسیر حرکت گوشی را از نقطه‌ای که آن را گم کردیم تا یک لوکیشن جدید به نام «سامرلند» می‌دیدم. پس از اینکه‌ در برنامه متوجه شارژ شدن گوشی شدم٬ تصمیم گرفتم با گوشی تماس بگیرم اما کسی پاسخگو نبود. نمی‌دانستم یابنده قصد بازگشت گوشی را دارد یا نه.»

اما یابنده با مهیار مهرجو تماس گرفت.

او درباره تماس یابنده با وی می‌گوید: «تماس را جواب دادم و با یک شخص دوست‌داشتنی صبحت کردم. او گفت که پس از اخرهفته‌ها برای سرگرمی به این منطقه می‌رود و مشغول غواصی می‌شود و به گفته خودش چیزهای زیادی را که مردم گم کرده‌اند در کف رودخانه پیدا می‌کند. او گفت که گوشی را برایم ارسال می‌کند و من از این قضیه بسیار خوشحال بودم.»

او ادامه می‌دهد: او موبایل را از طریق بسته‌بندی از طریق پست ارسال کرد و زمانی که بسته را باز کردیم٬ گوشی کاملا سالم بود٬ حتی با وجود اینکه چند روز زیر آب مانده بود.

مهیار مهرجو که سالها دبیر تحریریه بوده این ماجرا را همچنین روی توییترش هم نوشته که باعث شد ۲۷۰۰ لایک و بیش از ۲۰۰ هزار بازدید بگیرد.