غیرمعمول ترین انواع رژیم کتوژنیک جهان

رژیم غذایی کتوژنیک رژیمی است که بر مبنای مصرف کم کربوهیدرات و در عوض مصرف بیشتر چربی و ده دستورالعمل‌های قانونی از انواع رژیم کتوژنیک پروتئین استوار است. اگر پروتئین بیش از ۳۵ درصد رژیم غذایی را تشکیل دهد، احتمال این که فرد وارد وضعیت کتوزیس شود، کم است. کتوزیس یک حالت متابولیکی است که در آن بدن شما به جای گلوکز از چربی برای تولید انرژی استفاده میکند. اگر تمام انرژی مورد نیاز خود را از غذا دریافت میکنید، بعید است که بدن اقدام به سوزاندن چربی برای تولید انرژی کند. در هنگام پیروی از رژیم کتوژنیک اگر کالری خود را کنترل نکنید بعید است که وزن شما شروع به کاهش کند. معمولا رژیمدارها بعد از مدتی دچار بیماری یبوست میشوند اما با گرفتن این رژیم که کلی سبزی و میوهجات دارد، عمرا اگر این بیماری به سراغ شما بیاید. به طور کلی پذیرفته شده است که مردمی که در کشورهای مجاور دریای مدیترانه زندگی می کنند، عمر طولانی تری دارند و کمتر از اکثر آمریکایی ها از سرطان و بیماری های قلبی عروقی رنج می برند. همچنین، برنامه هایی که کاهش وزن آهسته را تشویق می کنند، معمولا به شما در ایجاد رفتارهای غذایی سالم مانند خوردن میوه و سبزیجات بیشتر و نوشیدن کمتر نوشیدنی های شیرین کمک می کنند.

Th is has ᠎be en g᠎enerated  wi th the ᠎help ​of GSA  Co nt ent  Ge᠎nerator ​DEMO!

انواع رژیم های کتوژنیک

یادتان باشد که شما تنها زمانی وزن کم خواهید کرد که میزان کالری مصرفیتان، از میزان کالریای که میسوزانید، کمتر باشد، پس کمتر غذاهای شور و چرب بخورید و تغذیه سالم و متعادلی داشته باشید. روزانه ۱ عدد سیب بخورید. در حقیقت هر بار که میخواهید آب بخورید یک بطری کوچک را تمام کنید. اما به طور کلی برای آشنایی بهتر، شخصی که بخواهد این رژیم غذایی را دریافت کند باید بداند که نوع اول این رژیم، عمومیت بیشتری دارد و افرادی که برای اولین بار میخواهند این رژیم را تجربه کنند بهترین گزینه می باشد. برای درک بهتر این موضوعات بهتر است که در ادامه این مطالب با من و رژیم همراه باشید تا به نتیجه گیری کلی در این مورد برسید… در مطلب دیگری از وبسایت سبک زندگی، در مورد چیستی رژیم کتوژنیک به طور مفصل نوشتهایم. اگر به خوردن نان علاقه دارید، اما نمیتوانید نانهای موجود در بازار و نانواییها را مصرف کنید، با خواندن طرز تهیه نان کتوژنیک در وبسایت سبک زندگی، خودتان نان بپزید.

رژیم کتوژنیک برای کودکان

در صورتی که فعالیت های ورزشی سبک تری، مانند یوگا و پیاده روی را انتخاب کرده اید، صبح پس از بیدار شدن از خواب و یا بعد از افطار زمان های مناسبی برای انجام این دسته از فعالیت های بدنیه. برای اینکه به وزن دلخواه خود برسید و عوارض خاصی را بعد از گرفتن رژیم لاغری تجربه نکنید، بایستی قبل از هر چیز رژیم لاغری سالمی را انتخاب کنید. و یا اینکه آن را در نان نازکی به نام نان تابون میپیچند. برنامه غذايي اين بيماران بايد منظم باشد، چرا كه نوسانات قند خون در بعضي از اين بيماران مي تواند بروز حمله عصبي را تحريك كند.پيروي از نوعي رژيم غذايي خاص به نام “رژيم كتوژنيك” در اين بيماران،علاوه بر كم هزينه بودن، باعث كم شدن دفعات تشنج و در نتيجه كاهش نياز به دارو مي گردد. اگرچه ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز طبیعی است، اما کارشناسان می گویند کاهش سریع وزن باعث ریزش شدید موها می شود. در این روز می توانید از سبزیجات و میوه ها نیز استفاده کنید .

برگهای درخت زیتون نیز گرم و خشک میباشد. برخی از انواع زیتون نیز میتوانند تا 25 % آهن مورد نیاز بدن را تامین کنند. علاوه بر استفاده از این رژیم در درمان و مدیریت بیماریهای گوناگون، از رژیم کتوژنیک برای لاغری و کاهش وزن نیز میتوان بهره برد (بخصوص در افراد دیابتی و افراد مبتلابه فشارخون بالا) که بهدلیل کمبودن کربوهیدرات در این رژیم است. همچنین برخی از میوهها و سبزیجات هم ممکن است دارای کربوهیدرات باشند پس مراقب حجم مصرف آنها باشید. درصورتیکه، شما ورزشکاری حرفهای هستید یا قصد دارید به کمک بدنسازی حجم عضلات خود را افزایش دهید توصیه میشود از این رژیم استفاده نکنید. اینگونه غذاها حجم زیادی کالری را به طور ناگهانی وارد بدن شما میکنند. اضافه وزن هم علاوه بر ظاهر نازیبا، سبب بروز مشکلات زیادی در فرد می شود. نوعی دارو بازدارنده با نام انتقال دهنده سدیم-گلوکز در مخاط روده کوچک 2 (SGLT2) برای دیابت نوع دو میتواند سبب خطر ابتلا به کتواسیدوز دیابتی را افزایش دهد. در روند عمل به این رژیم پدیدهای به نام استپ وزن در رژیم کتوژنیک رخ میدهد که در این حالت تغییری در وزن فرد رخ نداده و یک چرخه ثابت ایجاد میشود.

چگونه از رژیم کتوژنیک خارج شویم

در سال ۱۹۲۱ پزشکی در مرکز پزشکی مایو به نام دکتر وایلدر رژیمی برای بیماران صرعی ایجاد نمود که تغییرات بیوشیمیایی در حالت گرسنگی و روزه داری را شبیه سازی نمود؛ شامل کتوز، اسیدوز و کمآبی.رژیم در هر روز ۱۰ تا ۱۵ گرم کربوهیدرات، یک گرم پروتئین به ازای هر کیلو گرم وزن بدن و مابقی انرژی را از محل چربی تامین می کرد. اگر به حالت گفته شده دست نیافتید بر میزان پروتئین و چربی وعدههای غذایی خود بیافزایید. عوامل استرسزا را از بین برده و در جهت یک برنامه منظم برای خواب خود گام بردارید. مصرف الکترولیت را افزایش دهید ، اما از نوشیدنی های ورزشی الکترولیت با قند بالا خودداری کنید. یکی از انواع رژیمهای غذایی برای لاغری، رژیم کتوژنیک است که بر مصرف بر غذاهایی با چربیهای سالم بالا، مقدار کافی پروتئین و کربوهیدراتهای بسیار اندک تمرکز دارد. اشتباهی که هنگام افطار مرتکب میشید اینه که مقدار زیادی غذا در وعده های زیاد و بسیار متوع مصرف میکنید که بیش از حد معده را پر میکنه و روند هضم را کند و دشوار میکنه. مشکلات پزشکی: اگر تمام اصول را رعایت میکنید اما همچنان دچار استپ وزن در رژیم کتوژنیک هستید ممکن است دچار بیماری یا مانع پزشکی هستید که جلوی کاهش وزن شما را میگیرد.

چقدر توانستهاید به رژیم لاغری مورد نظر پایبند باشید؟

رژیم کتوژنیک باید حتما توسط کارشناس و متخصص تغذیه بر اساس شاخص های بدن 3 نمونه از انواع رژیم کتوژنیک یا کیتو دایت شما تنظیم شود. از پزشک خود بپرسید آیا روش و یا داروی جایگزینی وجود دارد که موجب چاقی شما نشود. استرس مزمن و خواب کم با افزایش سطح کورتیزل میل به مصرف کربوهیدرات را افزایش داده، گرسنگی را تشدید کرده و باعث چاقی شکمی میشود. این امر محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا را بر آن داشت تا تأثیر مکمل های کتون بر عملکرد مغز افراد مبتلا به چاقی را مطالعه کنند. این تمام ماجرا نیست، محققان بر این باورند که حتی رژیمهای لاغری تضمینی که شما را از خوردن غذاهای مورد علاقهتان منع میکند چندان موفق نیستند. چقدر توانستهاید به رژیم لاغری مورد نظر پایبند باشید؟ رژیم کتوژنیک یکی از رژیمهای غذایی پرطرفدار است که در این مقاله از سری مطالب پزشکی سایت سیب قصد داریم نگاهی دقیقتر به آن داشته و به بایدها و نبایدهای رژیم کتوژنیک اشاره کنیم. در بخش اول مقالۀ رژیم غذایی کتوژنیک به تعریف این رژیم غذایی و انواع آن پرداختیم و اکنون که میدانیم رژیم کتوژنیک یا همان رژیم کتونی چیست؛ در این مطلب از مجلۀ سلامت سیب قصد داریم تا نگاهی جزئیتر به این رژیم غذایی داشته و به فواید و مضررات رژیم کتوژنیک، بایدها، نبایدها و غذاهایی که باید در دستور رژيم كتو گنجانده شوند پرداخته و راهنمای جامعتری از رژیم کتو را خدمت شما ارائه کنیم؛ با ما همراه باشید.

دوره رژیم کتوژنیک چند روزه است

اسموتی سیب و بادام: ۲ عدد سیب متوسط خرد شده را با یک فنجان شیر میکس کرده، یک قاشق غذاخوری عسل برای شیرین کردن آن و ۱/۲ قاشق چای خوری دارچین به این ترکیب اضافه کنید و همراه با ۹-۱۰ عدد بادام از خوردن آن لذت ببرید. با ثبت تغییرات وزن در بلند مدت میتوانید تغییرات آن را اندازه گرفته و به این موضوع پی ببرید که آیا واقعا دچار استپ وزن در رژیم کتوژنیک شدهاید یا خیر. جریان عصبی از خلال این مجراهای یونی، توسط دریچههایی کنترل میشود که باز شدنشان یا توسط ولتاژهای الکتریکی صورت میگیرد یا وابسته به پیامرسانهای شیمیایی موسوم به لیگاند (مثلاً یک پیامرسان عصبی) هستند. صرع (Epilepsy) یک بیماری سیستم عصبی است که در بیشتر مواقع با تشنجهای مکرر و شدید شناخته میشود. علت اصلی بیماری صرع برانگیختگی و افزایش حساسیت مغز به محرکهای بیرونی و همچنین عدم وجود پاسخهای مهاری بهموقع است. یبوست: به این دلیل که در رژیم کتو غذاهای فیبری مانند غلات و حبوبات به مقدار کم وجود دارد، احتمال یبوست در این رژیم بالاست.

دستور غذایی برای رژیم کتوژنیک برای رعایت همین نکته در رژیم کتوژنیک باید یکبار لیست غذاهای مجاز به همراه مقدار ارزش غذایی که دارند رو مقایسه کنید و برای خودتون یادداشت کنید. اما غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک و شیرینی های مجاز در رژیم کتوژنیک چه هستند؟ به استرس و خواب توجه کنید: غذا تنها چیزی نیست که در استپ وزن در رژیم کتوژنیک موثر است. سابقه رژیم غذایی، نوع متابولیسم، مقدار وزنی که باید از دست بدهید، حفظ توده عضلانی و استخوانی، درصد چربی بدن، میزان مقاومت به انسولین و مشکلات هورمونی از عوامل موثر در استپ وزن در رژیم کتوژنیک هستند که در ادامه درباره هر یک مفصل صحبت خواهیم کرد. براي كنترل حالت تهوع كه يكي از عوارض جانبي مصرف برخي از داروها در اين بيماري است، خوردن مقدار كمي بيسكوئيت خشك، نان سوخاري يا نان تست خشك مي تواند مؤثر باشد. استفاده از بعضي مواد غذايي در كمتر شدن عوارض جانبي داروها در اين بيماري كمك كننده خواهد بود، به عنوان مثال مصرف انواع نان و ماكارني تهيه شده با آرد كامل به جاي ساير انواع، به دليل داشتن فيبر غذايي فراوان از بروز يبوست ناشي از مصرف داروها در اين افراد پيشگيري مي كند.

رژیم لاغری سریع و سالم

بنابراین با مصرف کالری بیشتر، اگرچه رژیم کتوژنیک برای چاق شدن استفاده نمیشود، میتوان در طول این رژیم افزایش وزن نیز داشت. همچنین میتوانید از میان وعدههای کم کربوهیدرات نیز استفاده نمایید. یک تکه نان یا بخش کوچکی از غلات می تواند حاوی 10 تا 30 گرم کربوهیدرات خالص باشد! زمان ورزش خود را قبل از اولین وعده غذایی روز و یا قبل از شام تنظیم کنید چرا که انسولین در حد پایینی است و بدن از ذخایر چربی استفاده خواهد کرد. 1. انسولین کم: انسولین کلیدی است که درب مخازن چربی را قفل کرده و استفاده از چربی به عنوان منبع سوخت را متوقف میکند. ما در این مقاله سعی میکنیم به سوالات شما پاسخ داده و راهنمایی از اینکه استپ وزنی واقعی چیست، کاهش وزن چگونه صورت میگیرد و اشکال واقعی رژیم شما در چیست را ارائه دهیم. قطعا اینکه مشاهده میکنید اطرافیان شما با پیروی از یک رژیم مشابه در حال کاهش وزن هستند، اما شما نه، اتفاقی ناامید کننده است. در رژیم کتوژنیک کمتر احساس گرسنگی میکنید و میل شما به غذاهای دارای کربوهیدرات کاهش مییابد. در طول روزه داری یا زمانی که کربوهیدرات بسیار کمی خورده می شود، بدن ابتدا گلوکز ذخیره شده را از کبد بیرون می کشد و به طور موقت پروتئین ها را تجزیه می کند تا گلوکز آزاد شود.