زاکربرگ: بیش از 2 میلیارد «ریلز» در اینستاگرام منتشر می‌شود –


مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا اعلام کرد میزان استفاده کاربران از قابلیت ریلز (Reels) در شبکه اجتماعی اینستاگرام، ۲۴ درصد بیشتر شده است.

صحبت‌های زاکربرگ در جریان ارائه عملکرد مالی این شرکت در سه ماهه نخست ۲۰۲۳ مطرح شد: بازه‌ای که در آن، میزان درآمدهای متا در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته با رشدی ۳ درصدی همراه بود.

این رشد درآمدی در حالی به دست آمد که متا در سه فصل گذشته، کاهش درآمد را ثبت کرده بود. زاکربرگ در ارائه گزارش مالی این شرکت گفت: ریلز همچنان در حال محبوب شدن است و روزانه بیش از ۲ میلیارد بار توسط کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود که در مقایسه با شش ماه گذشته، افزایشی دو برابری را نشان می‌دهد.

زاکربرگ همچنین بخشی از افزایش درآمدهای این شرکت را متاثر از هوش مصنوعی دانست و نسبت به سرمایه‌گذاری‌های اخیر این شرکت که این حوزه که باعث افزایش مشارکت کاربران در استفاده و اشتراک از قابلیت ریلز شده، ابراز خوشحالی کرد.

وی گفت: سرمایه‌گذاری ما در سیستم‌های رتبه‌بندی و پیشنهاد محتوا به کاربران منجر به نتایج رضایت‌بخش و تاثیرگذاری شده که امروز آن را در موتور دیسکاوری، ریلز و تبلیغات مشاهده می‌شود.

با این حال، متا حرفی از تعداد کاربران فعال روزانه که از ریلز استفاده می‌کنند، نزد اما به این نکته اشاره کرد که کاربران فعال ماهانه در خانواده اپلیکیشن‌های این شرکت، حدود ۵ درصد افزایش سالیانه داشته و به بیش از ۳.۸ میلیارد نفر رسیده است.

همچنین برای فیسبوک نیز افزایش ۴ درصدی سالیانه در تعداد کاربران فعال روزانه اعلام و تعداد کاربران نیز بالغ بر ۲ میلیارد نفر عنوان شده است.

سوزان لی، مدیر مالی متا نیز در این خصوص عنوان کرد که افزایش میزان استفاده از ریلز نشان می‌دهد که کاربران این پلتفرم، ارزش بیشتری را برای ویدیوهای کوتاه قائلند.

این گزارش عملکرد برای ریلز در حالی منتشر شد که طی هفته‌های اخیر، برخی منابع خبری از اوضاع نه‌چندان خوب وضعیت قابلیت ریلز و میزان استفاده از آن توسط کاربران خبر داده بودند.

در همین رابطه، وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از اسناد به دست آمده از متا نوشت که ریلز نتوانسته در جلب نظر کاربران در مقایسه با تیک‌تاک، موفق عمل کند.

یکی از دلایلی ذکرشده برای عملکرد ناموفق ریلز، پایین بودن میزان تولیدات بود. در حالی که حدود ۱۱ میلیون تولیدکننده محتوا در این پلتفرم حضور داشتند، اما به گزارش وال استریت ژورنال، اکثر آنها در تولید محتوا هیچ تعامل نداشتند.

البته طولی نکشید که یکی از سخنگویان متا، گزارش وال استریت ژورنال را رد کرد و گفت که متا کارهای زیادی را برای تقویت ریلز در دستور کار دارد.