درآمد ٩هزار و ٣٠میلیارد ریالی توسن در سال ١۴٠٢ –


مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت توسن‌(توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین) منتهی بـه ٣٠ آذرماه ١۴٠٢ برگزار شد و صورت‌های مالی سالیانه و گزارش عملکرد هیئت‌مدیره در حضور حداکثری سهامداران ارائه شد.

در این جلسه که روز یکشنبه ١٩ فروردین ماه ١۴٠٣ با حضور بیش از ٨٣ درصد از سهامداران و نمایندگان قانونی آنها و اعضای هیئت مدیره شرکت در مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد، گزارش فعالیت هیئت‌مدیره و حسابرس مستقل و بازرس قانونی به سهامداران ارائه شد و صورت‌های سال مالی منتهی به ٣٠ آذر ١۴٠٢ به تصویب رسید.

انتخاب اعضای هیئت‌مدیره، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار، تعیین پاداش اعضای هیئت‌مدیره و تصمیم‌گیری درباره تقسیم سود از مهمترین اقدامات صورت گرفته در مجمع سالیانه بود و بر اساس تصمیم هیئت‌رئیسه، سود تقسیمی به ازای هر سهم، معادل ۵٠٠ ریال تعیین شد.

آرش بابایی، مدیر عامل توسن در این جلسه ضمن بیان مهمترین اقدامات و دستاوردهای این شرکت در سال مالی گذشته به ترسیم چشم‌انداز، برنامه‌های استراتژیک و عملیاتی توسن پرداخت.

به گفته‌ بابایی، توسعه پروژه‌های دولت الکترونیک، راه‌اندازی خط کسب و کاری جدید مرتبط با مصرف‌کننده نهایی(B2C)، ورود به حوزه مصرف هوشمند انرژی و تمرکز بیشتر بر توسعه بازارهای بین‌الملل از مهمترین برنامه‌های پیش روی توسن در سال جاری است.

مدیرعامل توسن با اشاره به خط زمانی رشد توسن، وضعیت مالی شرکت را در سال مالی ١۴٠٢ تشریح کرد و به آخرین آمار صورت وضعیت و نسبت‌های مهم مالی پرداخت و از رشد ۵۴ درصدی درآمد عملیاتی و سود خالص ٢،۶٨٩،۴١١ میلیون ریالی تا پایان سال مالی خبر داد.

بر اساس گزارش وضعیت مالی توسن در سال ١۴٠٢، رشد جریان‌های نقدی حاصل از فعالیت‌های عملیاتی نسبت به سال قبل بیش از ٣۵ درصد بوده است.

توسن به عنوان ارائه‌کننده راهکارهای نوین مالی و بانکی، در سال ١۴٠٢ ﺟﺎﯾﺰه ﺷﺮکت برگزیده ﺑﺮﺗﺮینﻫﺎی ﺗﻮﻟﯿﺪکننده ﻧﺮم‌اﻓﺰار وزارت ﺻﻨﻌﺖ، ﻣﻌﺪن و ﺗﺠﺎرت را کسب کرد و اجرای پروژه دادما(شکوائیه) و ذﯾﺤﺴﺎبی وزارت اﻣﻮر اﻗﺘﺼﺎدی و دارایی و پروژه ﻣﻬﺎن‌گاز شرکت ملی گاز از مهم‌ترین دستاوردهای آن بوده است.

شرکت توسن در تاریخ پنجم آذرماه سال ١٣٩٩ در فرابورس اوراق بهادار تهران در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن با نماد «توسن» درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ ٢۴ شهریور ماه ١۴٠٠ مورد معامله قرار گرفته است. وضعیت سهام توسن در سال ١۴٠٢ نسبت به سال گذشته با ۵٧ درصد رشد مواجه بوده است و معادل ٩۴٣ میلیون سهم شرکت به ارزش حدودی ١۶ میلیون ریال(به ازای هر سهم) معامله شده است.

در پایان جلسه مجمع توسن، اعضای هیئت‌مدیره با آرای سهامداران انتخاب شدند که بر این اساس، شرکت‌های سرمایه‌گذاری فناوری تک‌وستا، تدبیرگران فناوری فردای ایرانیان،رسام‌فناوري پايا، پیشتاز پردازش پارس و توسعه خدمات اقتصاد آرمان با بیشترین رأی به‌ عنوان اعضای اصلی هیئت‌مدیره شرکت توسن و شرکت‌های ردان سیستم و تامین آتیه سرمایه انسانی تک‌وستا به‌عنوان اعضای علی‌البدل هیئت‌مدیره انتخاب شدند.



منبع