برقراری تماس‌های صوتی و تصویری به ایکس اضافه شد –


بالاخره پس از گمانه‌زنی‌های بسیار، شرکت ایکس (توییتر سابق) قابلیت برقراری تماس‌های صوتی و تصویری را به این شبکه اجتماعی اضافه کرد. 

قابلیتی که خبر اضافه شدن آن پیشتر توسط لیندا یاکارینو، مدیرعامل این شرکت نیز اعلام شده بود و بدین ترتیب، ‌می‌توان گفت که ایکس، در تبدیل شدن به یک اپلیکیشن همه‌کاره، چیزی که خواسته ایلان ماسک است، بسیار نزدیک‌ شده است. 

بر اساس گزارش‌ها، برخی از کاربران با باز کردن اپلیکیشن ایکس، با پیا‌می‌مبتنی بر اضافه شدن قابلیت تماس‌های صوتی و تصویری به این پلتفرم مواجه شدند. همچنین در این پیام، توضیحاتی در خصوص نحوه استفاده از این امکان و ایجاد تغییراتی در نحوه عملکرد این قابلیت آمده است. 

به گفته متا، این گزینه‌ها در بخش تظنیمات پیام‌های دایرکت قابل دسترسی است و اگر کاربری تمایل نداشته باشد که افراد در ایکس با وی تماس بگیرند، ‌می‌تواند با ورود به بخش پیام‌های دایرکت، و منوی تنظیمات، گزینه برقراری تماس را غیرفعال کند. 

همچنین این امکان برای کاربران فراهم شده تا مشخص کنند که چه افرادی ‌می‌توانند با آنها تماس بگیرند که این گزینه‌ها شامل: افراد موجود در دفترچه آدرس، افرادی که دنبال ‌می‌کنید و افراد تایید شده؛ ‌می‌شوند. 

اگرچه این اقدام ‌می‌تواند برای برخی از کاربران ایکس قابل‌توجه باشد، اما از آنجایی که این پلتفرم، سابقه خوبی در فراهم کردن فضایی امن برای جوامع اقلیت ندارد، پیش‌بینی ‌می‌شود که بسیاری از کاربران استفاده از سایر اپلیکیشن‌ها برای برقراری تماس‌های صوتی و تصویری را ترجیح دهند. 

از طرفی دیگر، اگر متا تصور ‌می‌کند وجود این قابلیت در این اپلیکیشن ضروری است، بهتر است به کاربران اجازه دهد تا خودشان آن را فعال کنند تا اینکه این شرکت به صورت خودکار و پیش‌فرض، آن را برای کاربران فعال کند. برخی از کاربران ممکن است تا زمانی که یک ترول یا اکانت جعلی، با آنها تماس نگیرد، از وجود و فعال بودن این قابلیت مطلع نباشند.