با تلفن اینترنتی تا بیست درصد در هزینه ها صرفه جویی کنید –


ظهور تلفن، یک اتفاق شگفت‌انگیز در دنیای ارتباطات بود؛ اتفاقی که فاصله بین انسان‌ها را کمتر کرد و به تدریج باعث ارتباط آسان در سراسر نقاط دنیا شد. با این حال، سرعت رشد تکنولوژی در سال‌های اخیر آنقدر زیاد شد که دیگر تلفن‌های آنالوگ قدیمی پاسخگوی نیاز ارتباطی سریع انسان‌ها نبودند. تلفن اینترنتی، دستاوردی جدید در دنیای ارتباطات است که برای برقراری تماس‌های رایگان، باکیفیت و متعدد بسیار مناسب است. با ما همراه باشید تا با این نوع تلفن‌ها بیشتر آشنا شوید.

تلفن اینترنتی چیست؟

تلفن اینترنتی که با استفاده از فناوری ویپ (VoIP) کار می‌کند، نوعی تلفن ثابت است که به جای استفاده از سیم‌کشی، اطلاعات را از کانال‌های اینترنتی انتقال می‌دهد. این نوع تلفن‌ها با نام‌های تلفن ابری، خط ویپ، خط سیپ ترانک و یا خط مجازی نیز شناخته می‌شوند.

تلفن اینترنتی به دلیل کیفیت بالا، سرعت انتقال اطلاعات و همچنین نیاز کمتر به سخت‌افزارهای پیچیده، بهترین انتخاب برای کسب‌وکارها به حساب می‌آید. از سویی نصب و راه‌اندازی تلفن ویپ (VoIP) بسیار ساده‌تر از تلفن‌های معمولی است و به همین دلیل، هزینه و زمان کمتری صرف امور نصب و راه‌اندازی آن خواهد شد.

https://navatel.ir/products/internet-phone/

تفاوت تلفن اینترنتی و تلفن سنتی 

اگرچه هدف تلفن اینترنتی درست مانند تلفن‌های قدیمی، انتقال اطلاعات صوتی حین تماس است، اما این دو تفاوت‌های بزرگی نیز با یکدیگر دارند. از جمله اینکه:

۱- شکل شماره‌ها و تعداد ارقام متفاوت است

شماره تلفن‌های اینترنتی، همیشه ۸ رقم دارد؛ ۴ رقم ابتدایی بستگی به شرکتی دارد که خدمات تلفن اینترنتی را ارائه می‌دهد و ۴ رقم بعدی، به انتخاب مشتری متغیر خواهد بود. این در حالی است که شماره تلفن‌های آنالوگ سنتی که توسط مخابرات تعیین می‌شود، با احتساب پیش‌شماره استانی و منطقه‌ای، حداقل ۱۰ رقم خواهد بود. همچنین در صورتی که در یک شهر خاص باشید، پیش‌شماره شما نیز محدود به همان شهر است؛ در حالی که در تلفن اینترنتی چنین محدودیتی ندارید.

۲- تجهیزات راه‌اندازی آن‌ها با هم فرق دارد

راه‌اندازی تلفن‌های سنتی که به شکل آنالوگ کار می‌کنند، نیاز به سیم‌کشی و تجهیزات مخابراتی دارد. در صورتی که بخواهید چندین خط تلفن و یا همزمانی چند تماس داشته باشید، این تجهیزات گران قیمت و پیچیده خواهند شد. این در حالی است که تلفن اینترنتی تنها با استفاده از اینترنت قابل استفاده است. این نوع تلفن می‌تواند با استفاده از دستگاه‌های تلفن ویپ، یا نصب سافت فون بر روی موبایل یا حتی لپ تاپ مورد استفاده قرار بگیرد و نیازی به سیم کشی و نصب تجهیزات ندارد.

۳- کیفیت صدا در آن‌ها متفاوت است

با استفاده از تلفن‌های سنتی، ارتباط تلفنی پایدارتری خواهید داشت؛ زیرا احتمال قطع شدن خطوط سیمی بسیار کمتر از قطعی اینترنت است. با این حال، وضوح و کیفیت صدا در تماس‌ با تلفن اینترنتی بسیار بالاتر است و در صورتی که بتوانید اینترنت پایدار و خوبی برای خود فراهم کنید، برای استفاده از آن مشکل خاصی نخواهید داشت.

۴- هزینه استفاده از تلفن اینترنتی کمتر است

با استفاده از تلفن اینترنتی، دیگر خبری از قبض‌های سنگین نخواهد بود، کافی است به صورت دوره‌ای پنل خود را شارژ کنید و بدون نگرانی، به برقراری تماس بپردازید. تعرفه تماس با این نوع تلفن‌ها از تلفن های مخابراتی سنتی به خصوص تعرفه موبایل ارزان‌تر است. در این سیستم، تماس‌های ورودی کاملا رایگان هستند و تنها باید هزینه تماس‌های خروجی را بپردازید.

 ۵- تلفن اینترنتی به مکان فیزیکی وابسته نیست

برای استفاده از تلفن‌های ثابت قدیمی، باید همیشه در یک مکان خاص ساکن باشید؛ این موضوع برای کسب‌وکارهایی که نیاز به دورکاری یا جابه‌جایی دارند، دارای شعب مختلف هستند یا به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند، مشکل‌ساز است. تلفن اینترنتی وابسته به مکان نیست و حتی در صورت جابه‌جایی، امکان استفاده از آن وجود دارد.

۶- خطوط تلفن اینترنتی اشغال نمی‌شود

در تلفن‌های سنتی امکان برقراری تماس همزمان روی یک خط وجود ندارد و کاربران در صورت تماس، با بوق اشغال مواجه می‌شوند. این در حالی است که با استفاده از یک خط تلفن اینترنتی، می‌توان تماس‌های متعدد همزمان را به راحتی مدیریت کرد البته در این صورت نیاز به فعالسازی این امکان از سوی سرویس دهنده تلفن اینترنتی خواهد بود.

مزایای تلفن اینترنتی

کسب‌وکارهایی که به جای خطوط تلفن سنتی، از تلفن‌های اینترنتی استفاده می‌کنند، می‌توانند از مزایای زیر بهره‌مند شوند:

۱- هزینه نصب، راه‌اندازی، نگهداری و استفاده از تلفن‌های اینترنتی بسیار ارزان‌تر از تلفن سنتی تمام می‌شود.

۲- تلفن اینترنتی محدود به موقعیت مکانی خاصی نیست و در صورت جابه‌جایی می‌توانید همچنان از آن استفاده کنید.

۳- استفاده از این نوع خطوط تلفن با استفاده از اینترنت روی دستگاه‌های موبایل و لپ تاپ به راحتی امکان‌پذیر است.

۴- کیفیت صدا در تماس‌های اینترنتی بسیار بالاتر از سیستم‌های تلفن سنتی است.

۵- هنگام استفاده از تلفن‌های اینترنتی، می‌توان به صورت نامحدود و بدون اشغال شدن خطوط تماس برقرار کرد.

۶- برای استفاده از تلفن اینترنتی، نیازی به تجهیزات سخت‌افزاری سنگین و سیم‌کشی‌های طولانی وجود ندارد.

۷- سرعت راه‌اندازی خطوط تلفن اینترنتی بسیار سریع‌تر از تلفن‌های آنالوگ است.

نحوه استفاده از خط تلفن اینترنتی

اگر به دنبال نصب و راه‌اندازی تلفن ویپ (VoIP) هستید، طبق مراحل زیر عمل کنید:

۱- برای اینکه از تلفن اینترنتی استفاده کنید، در ابتدا باید از زیرساخت‌های اینترنتی خود مطمئن شوید. استفاده از این تلفن‌ها نیازمند اینترنت پرسرعت و پایدار است.

۲- راه‌اندازی تلفن اینترنتی نیازی به مراجعه به مخابرات ندارد؛ کافی است ارائه‌دهنده خدمات را انتخاب کنید و سپس سرویس مورد نظر را خریداری نمایید.

۳- پس از خرید سرویس تلفن اینترنتی، شماره دلخواه در کمترین زمان ممکن در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید با استفاده از تلفن‌های معمولی، موبایل یا لپ تاپ شروع به برقراری تماس کنید.

این مراحل می‌تواند در چند ساعت انجام شود و دیگر نیازی به طی پروسه‌ی طولانی اداری مخابرات نخواهید داشت. تنها کافی است از مدتی قبل، درباره ارائه‌دهنده خدمات به خوبی تحقیق کنید و سراغ بهترین گزینه ممکن بروید.

سخن پایانی

تلفن‌های اینترنتی، روشی سریع، باکیفیت و البته ارزان برای برقراری تماس هستند. با استفاده از این خطوط تلفن، می‌توانید تماس‌های خود را بدون نیاز به سیم‌کشی و تنها با اتصال به اینترنت مدیریت کنید. این خطوط، امکان برقراری چند تماس همزمان را دارند و محدود به مکان خاصی نیستند؛ به همین دلیل می‌توانند برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک انتخابی مطمئن باشند.



منبع