اچ پی EliteDesk ۸۰۰ G۳ SFF؛ با پرفروش‌ترین کیس استوک سال آشنا شوید –


در سال‌های اخیر فروش انواع کیس استوک در کشور ما به دلایل مختلف اقتصادی و سیاسی افزایش یافته است. یکی از محبوب‌ترین مدل‌های آن‌ها مینی کیس HP EliteDesk ۸۰۰ G۳ SFF می‌باشد. این کامپیوتر استوک با داشتن قیمت اقتصادی در کنار سخت افزار و امکانات مناسب در سال گذشته پرفروش‌ترین مدل بوده است. یکی از دلایل محبوبیت اچ پی EliteDesk ۸۰۰ G۳، فرم SFF یا مینی آن هست که با ابعاد مناسب به راحتی روی میزکار جا داده می‌شود و در همه محیط‌های اداری، صنعتی و خانگی قابل استفاده است. این سیستم برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ توسط کمپانی معتبر HP در فرم‌های مختلف معرفی شد و نسبت به مدل‌های هم‌رده ویژگی و کیفیت بهتری دارد. در ادامه این مطلب به بررسی سخت افزار و درگاه‌های ارتباطی و توسعه مینی کیس HP ۸۰۰ G۳ می‌پردازیم و درنهایت فروشگاه اینترنتی دانش رایانه که معتبر‌ترین سایت خرید انواع کالای دیجیتال استوک وارداتی مانند مانیتور، لپ تاپ و مینی کیس هست را به شما معرفی می‌کنیم.

سخت افزار

سیستم سخت‌افزاری کامپیوتر و مینی کیس شامل اجزای مختلف است که اصلی‌ترین آن‌ها شامل پردازنده مرکزی (CPU)، حافظه RAM، حافظه داخلی و پردازشگر گرافیکی (GPU) می‌شود. هر کدام از این قطعات وظیفه خاصی را برعهده دارند و برای خرید آگاهانه باید آن‌ها را به طور دقیق بررسی کنید. در این بخش، هر کدام از قطعات اصلی کیس استوک HP EliteDesk ۸۰۰ G۳ SFF که در فروشگاه اینترنتی دانش رایانه با بهترین کیفیت ارائه می‌شود را معرفی و بررسی می‌کنیم.

پردازنده مرکزی (CPU)

مینی کیس اچ پی EliteDesk ۸۰۰ G۳ از پردازنده‌های نسل شش و هفتم Intel Core پشتیبانی می‌کند. نسل ششم این CPUها در سال ۲۰۱۵ و نسل هفتم آن‌ها در سال ۲۰۱۶ معرفی شدند. پردازنده‌های نسل ۷ با نام Kaby Lake، حاصل نوسازی معماری نسل ششم هستند که قدرت و عملکرد نسل قدیمی‌تر خود را بهبود بخشیده و از همان تکنولوژی ۱۴ نانومتری هستند. همچنین این نسل یک معماری گرافیکی جدید را معرفی می‌کند که عملکرد سه بعدی، پخش ۴K و پشتیبانی از HDCP ۲.۲ را پشتیبانی می‌کند. پردازنده‌های نسل ۶ و ۷ اینتل هر دو از سوکت LGA ۱۱۵۱ و حافظه رم DDR4 استفاده می‌کنند. مدل‌های مینی کیس استوک HP ۸۰۰ G۳ که در دانش رایانه عرضه می‌شوند با پردازنده‌های Core i۵-۷۵۰۰، Core i۵-۶۵۰۰، Core i۷-۶۷۰۰ و Core i۷-۷۷۰۰ هستند. مدل Core i۵ نسل ۶ با توجه به قیمت بهتر نسبت به سایر مدل‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار است اما اگر نیاز به قدرت پردازش بیشتری دارید می‌توانید از سایر گزینه‌ها استفاده کنید.

حافظه اصلی رم (RAM)

رم‌های کامپیوتر در محلی به نام اسلات قرار می‌گیرند. کیس استوک HP EliteDesk ۸۰۰ G۳ SFF دارای ۴ اسلات از نوع DDR4-2400 می‌باشد. مدل پایه این سیستم در فروشگاه دانش رایانه دارای حافظه RAM با ظرفیت ۸ گیگابایت است. ویژگی شاخص دانش رایانه امکان شخصی سازی سخت افزار هنگام خرید است و شما به راحتی با چند کلیک می‌توانید حافظه رم این دستگاه را ارتقا دهید. با قرار دادن رم ۱۶ گیگابایت در هر اسلات، اچ پی EliteDesk ۸۰۰ G۳ قابلیت پشتیبانی از ۶۴ گیگابایت حافظه RAM را دارد. سرعت و ظرفیت بالای RAM به پردازنده شما اجازه می‌دهد تا سریع‌تر به داده‌های ذخیره شده در حافظه دسترسی پیدا کند و این مورد برای سرعت کلی و عملکرد سیستم شما مهم است.

پردازشگر گرافیکی (GPU)

یکی از اصلی‌ترین محدودیت‌های استفاده از مینی کیس در کارت گرافیک است. کامپیوترهای فرم SFF باتوجه‌به ابعاد کوچک و منبع تغذیه معمولی نمی‌توانند از کارت گرافیک‌های رده‌بالا استفاده کنند. این محصولات از گرافیک‌های Low Profile پشتیبانی می‌کنند. مدل پایه کیس‌های استوک موجود در دانش رایانه از جمله HP ۸۰۰ G۳ بدون گرافیک اختصاصی هستند و از گرافیک‌های آنبرد Intel استفاده می‌کنند. این گرافیک در پردازنده‌های نسل شش، HD Graphics ۵۳۰ و در نسل هفت، HD Graphics ۶۳۰ می‌باشد. اما مانند حافظه رم در صورت نیاز به گرافیک اختصاصی قابلیت تجهیز سیستم به این مشخصه وجود دارد. از قوی‌ترین گرافیک‌هایی که امکان نصب در اسلات PCIe کامپیوتر اچ پی EliteDesk ۸۰۰ G۳ SFF را بدون تغییر پاور دارند می‌توان به GTX ۱۶۵۰ Low profile و RX ۶۴۰۰ Low profile اشاره کرد.

حافظه داخلی

حافظه داخلی که محل نگهداری دائمی اطلاعات هست عموما به دو نوع HDD و SSD تقسیم می‌شوند. HP EliteDesk ۸۰۰ G۳ SFF از طریق درگاه‌های SATA امکان نصب سه حافظه داخلی را دارد. علاوه بر این با یک اسلات M. ۲ PCIe می‌توانید از جدیدترین حافظه‌های SSD در این محصول استفاده کنید که این ویژگی سرعت پردازش و بارگذاری سیستم را سریع‌تری می‌کند. عموم مدل‌های پایه این کامپیوتر دارای یک هارددیسک HDD با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت هستند که باتوجه‌به نیاز شما می‌توانید آن را تغییر دهید. درصورتی‌که قصد نصب حافظه SSD روی این سیستم را دارید پیشنهاد دانش رایانه استفاده از درگاه M. ۲ جهت استفاده از حداکثر عملکرد دستگاه است. پورت‌های HP EliteDesk 800 G3 SFFپورت‌های HP EliteDesk 800 G3 SFF

درگاه‌های ارتباطی

درگاه‌های اتصال سیستم یکی از ویژگی‌های مهمی هستند که قبل از خرید باید به آن‌ها توجه داشته باشید. به عنوان مثال، اگر پورت‌های USB کافی نداشته باشید، استفاده از دستگاه‌های خارجی مشکل ساز می‌شود. قبل از خرید، موارد استفاده خود را در نظر بگیرید و از قبل برای گسترش پورت‌ها برنامه ریزی کنید. همچنین اسلات‌های توسعه که بر روی برد اصلی کیس قرار دارند برای ارتقا سیستم بسیار مهم هستند. کامپیوتر HP EliteDesk ۸۰۰ G۳ SFF به طور کلی دارای ۱۰ پورت USB از نوع ۲.۰ و ۳.۰ است. همچنین یک USB Type-C ۳.۱ Gen1 در جلوی این مینی کیس قرار دارد که با توجه به همه گیر شدن USB-C بسیار کاربردی است.

برای اتصال این کیس استوک به نمایشگر، دو پورت DisplayPort (DP) با نسخه ۱.۲ وجود دارد. با توجه به اینکه نمایشگرهای موجود در ایران عمدتا دارای این پورت نیستند، پیشنهاد دانش رایانه به خریداران استفاده از مانیتور استوک در کنار این مینی کیس است. مانیتورهای استوک وارداتی با توجه به اینکه برای کشورهای اروپایی یا آمریکا ساخته شده‌اند از درگاه DP پشتیبانی می‌کنند. با استفاده از این نمایشگرها حداکثر کیفیت تصویر را دریافت خواهید کرد که منجر به عملکرد بالا در هر زمینه‌ای می‌شود. از سایر پورت‌های این سیستم می‌توان به RJ-45 اترنت و ورودی/خروجی صدا و هدفون اشاره کرد.

درگذشته برای اتصال حافظه‌های SSD به کامپیوتر از رابط SATA استفاده می‌شد، اما هم اکنون رابط SSD M. ۲ به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات را پنج برابر سریع‌تر انتقال دهید. کیس HP EliteDesk ۸۰۰ G۳ SFF دارای دو درگاه M. ۲ PCIe برای نصب حافظه SSD و کارت شبکه WLAN می‌باشد. به غیر از درگاه‌های M. ۲، این سیستم SFF دارای دو اسلات PCI Express x۱ نسخه ۳ و دو PCI Express x۱۶ نسخه ۳ که یکی از آن‌ها به صورت کابلی x۴ می‌باشد. مینی کیس استوک HP EliteDesk ۸۰۰ G۳ دارای یک مدل مشابه با نام ProDesk ۶۰۰ G۳ نیز هست که اختلاف این دو سیستم تنها در سایز و اسلات‌های توسعه محدودتر ProDesk ۶۰۰ G۳ است.

خرید انواع کیس استوک در فروشگاه دانش رایانه با ضمانت

خرید کیس و کامپیوتر استوک دارای چالش و مشکلاتی است که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به سلامت قطعات سخت‌افزاری اشاره کرد. با خرید انواع کیس استوک از دانش رایانه، این فروشگاه به شما این اطمینان را می‌دهد که تمام قطعات سیستم توسط کارشناسان تست و بررسی شده‌اند و کامپیوتر دارای ضمانت سلامت کامل است. همچنین در صورت بروز هر گونه مشکل برای کامپیوتر استوک خریداری شده از دانش رایانه امکان مرجوعی بدون قیدوشرط در مهلت تست وجود دارد. دانش رایانه دارای تمام مجوزات لازم برای کسب اعتماد شما می‌باشد و به‌عنوان مرجع فروش انواع محصولات دیجیتال استوک مانند مانیتور، مینی کیس و لپ‌تاپ دارای تجربه حرفه‌ای در این زمینه است. ارسال محصولات این فروشگاه اینترنتی با تنوع بالا و در برندهای معتبر اچ پی، دل، لنوو و سایر به سراسر کشور در سریع‌ترین زمان و با بسته‌بندی دقیق جهت جلوگیری از بروز هرگونه آسیب انجام می‌گیرد. برای مشاهده تمام محصولات استوک دانش رایانه به سایت این فروشگاه اینترنتی مراجعه فرمایید.

منبع:  نقد و بررسی مینی کیس HP EliteDesk ۸۰۰ G3



منبع