اپل واچ ۲۰۲۴ با فناوری نمایشگر اختصاصی اپل عرضه ‌‌می‌شود –


اپل احتمالا از سال آینده میلادی، از صفحه نمایش ساخت مهندسان خود در نسل جدید ساعت‌های اپل واچ استفاده خواهد کرد.  

بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد این غول فناوری در اواخر سال ۲۰۲۴، در نسخه‌های پیشرفته و بالارده اپل واچ، نمایشگرهای OLED فعلی را با فناوری نمایشگر میکرو LED جایگزین خواهد کرد.  

محصولی که گفته می‌شود رفته‌رفته راه خود را به دیگر محصولات این شرکت نیز باز خواهد کرد و احتمالا اولین آنها، گوشی آیفون خواهد بود. طبق این گزارش، نمایشگر جدید اپل از رنگ‌های زنده‌تر و روشن‌تر برخوردار خواهد بود و به گونه‌ای خواهد بود که تصور می‌شود واچ فیس‌ها و دیگر محتواها در بالای شیشه نقاشی شده‌اند.  

همچنین فناوری ساخت این نمایشگر امکان مشاهده بهتر اطلاعات صفحه نمایش از زوایای مختلف را برای کاربر فراهم خواهد کرد. بلومبرگ برای اولین بار در سال ۲۰۱۸، از تلاش اپل برای ساخت نمایشگرهای داخلی خبر داده بود و در ابتدا، قرار بود این فناوری در سال ۲۰۲۲ معرفی شود اما به دلیل هزینه‌ها و مشکلات فنی مرتبط با ساخت و توسعه محصول، این اتفاق محقق نشد.  

این مسائل حتی باعث شد تا اپل، تمرکز خود را بیشتر روی نمایشگرهای کوچک‌تر معطوف کند و در مرحله اول، قید نمایشگرهای بزرگ برای محصولاتی چون آیفون را بزند. با این حال، این احتمال نیز وجود دارد که اپل، معرفی این فناوری نمایشگر را تا سال ۲۰۲۵ به تعویق بیندازد چراکه این فناوری یکی از پروژه‌های حساسی و حیاتی این شرکت محسوب می‌شود.  

طبق گزارش‌ها، اپل تاکنون چندین میلیارد برای توسعه این بخش هزینه کرده و در حال آزمایش صفحه نمایشی جدید برای تعبیه در نسل جدید اپل واچ اولترا است. شنیده شده این نمایشگرها فعلا در کالیفرنیا در حال ساخت و تست است و شاید این شرکت، تولید انبوه آن را برون‌سپاری کند.  

همانطور که در گزارش بلومبرگ آمده، تغییر رویه اپل به سمت نمایشگرهای داخلی می‌تواند ضربه بزرگی برای تامین‌کنندگان فعلی نمایشگرهای این شرکت همانند سامسونگ و ال‌جی باشد. هر چند این شرکت‌ها، احتمالا از قبل چنین موضوعی را پیش‌بینی کرده و خود را برای آن آماده کرده بودند.  

این رفتارها می‌تواند حاوی یک پیام مهم باشد و آن، این است که اپل این روزها سخت مشغول بررسی روش‌هایی برای کاهش وابستگی و اتکا به دیگر شرکت‌ها برای تامین قطعات مورد نیاز محصولات خود است.