انجام فشارهای فشاری سخت {به اندازه‌ی کافی} کافی است این است حتی سخت‌تر انجام رژیم غذایی کتوژنیک

بهطور کلی افرادی که رژیم کتوژنیک میگیرند و میخواهند با استفاده از این روش وزن کم کنند، مقادیر متفاوتی در بازههای زمانی مشخص وزن کم میکنند. بهترین میان وعده ها در رژیم کتوژنتیک کدام است ؟ بنابر وجود دغدغه هایی که همه روزه برای گرفتن رژیم سالم و بی خطر داشتیم، امروز سایت دکتر کرمانی تصمیم گرفته تا برای شما بهترین امتیاز را در نظر بگیرد تا بتوانید بدون پرداخت هزینه ، از آن استفاده کنید. این روش بهترین دقت را در محاسبه میزان کتونها دارد و به شما کمک میکند تا به طور دقیق و بهروز میزان کتوز خود را مشاهده کنید. مطالعه دیگری روی ۳۴ فرد مسن نشان داده کسانی که به مدت ۸ هفته از رژیم کتوژنیک پیروی کردهاند، تقریباً پنج برابر بیشتر از افرادی که از رژیم غذایی کم چرب پیروی میکردند، کل چربی بدن خود را از دست دادهاند. ​Th is ᠎data has be​en created wi th the he᠎lp ​of G᠎SA C᠎onte​nt Generator DEMO.

چه کسانی رژیم کتوژنیک گرفتن این روغن سرشار از اسید اولئیک است، یک چربی تک غیراشباع که مشخص شده است عوامل خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. چاقی و بیماری های متابولیک تبدیل به یکی از بزرگترین چالش های سلامتی جهان شده است. دلیل این کار هم اینه که پروتئین در صورت مصرف زیاد می تونه طی فرآیند گلوکونئوژنز به گلوکز تبدیل بشه، که ممکنه سرعت رسیدنتون به کتوسیس رو کاهش بده (۱۰). مصرف محصولات کتوژنیک برای همه به طور یکسان مناسب نیست. علائم آنفولانزای کتو شامل همه چیز از سردرد، ضعف و تحریک پذیری گرفته تا یبوست، حالت تهوع و استفراغ میباشد. این رژیم به طور کلی شامل عوارضی از جمله سردرد، ضعف، یبوست، تهوع و استفراغ می شود.

برای ورود به شرایط کتوزیس، فرد می بایست روزانه کمتر از 20-50 گرم کربوهیدرات استفاده کند که این اتفاق مستلزم حذف برخی مواد از جمله غلات، شکلات ها و نوشیدنی های غیر الکلی از رژیم غذایی است. در شرایط کتوزیس (تولیدکتون بادی ها) علاوه بر کاهش شدید وزن، می توانیم شاهد کاهش تشنج در بیماران مبتلا به صرع باشیم. خامه گزینه ی محبوبی برای افزودن به قهوه یا استفاده به عنوان جایگزین کتو برای مقادیر کم شیر در پخت و پز هستند. کدو اسپاگتی به عنوان یک جایگزین طبیعی برای اسپاگتی عمل می کند و سبزیجات با ریشه کم کربوهیدرات مانند شلغم جایگزین بسیار خوبی برای سیب زمینی سوخاری یا سیب زمینی سرخ کرده هستند.

سبزیجات دارای برگ سبز بسیار کم کربوهیدرات هستند و برای کتو عالی هستند. رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات ممکنه باعث کاهش سطح تری گلیسیرید و افزایش کلسترول HDL (خوب) بشن، در نتیجه نسبت گلیسیریدها به کلسترول HDL کاهش داده میشه. من در اینجا عکسی که در سایت خود دکتر کرمانی است میگذارم، کافی است کمی از کتوژنیک اطلاع داده باشید تا متوجه شوید چرا می گویم گنجشک را بجای قناری میفروشند. هر دو رژیم لاغری نیاز به کاهش قابل توجه کربوهیدرات دارند و فرد را تشویق میکنند تا کالری خود را از چربیها دریافت کند. این در حالی است که چربیهای اشباع هر دو را افزایش میدهند.

راهنمای رژیم غذایی انجمن قلب آمریکا در سال 2021 بیان می کند که افراد باید غذاهای حاوی چربی اشباع شده را محدود کنند. از آنجایی که روغن زیتون در دماهای بالا به اندازه چربی های اشباع شده پایدار نیست، بهتر است از روغن زیتون برای پخت و پز با حرارت کم استفاده کنید یا بعد از پخت آن را به ظرف ها اضافه کنید. از آنجایی که رژیم کتو مصرف کربوهیدراتها را محدود میکند، ممکن است تامین فیبر مورد نیاز روزانه بدن برای شما سخت شود. این رژیم در ابتدا صرفا هدف درمانی داشت و در ادامه به عنوان یکی از رژیمهای لاغری مورد توجه قرار گرفت. سندرم متابولیک که شامل اختلالاتی درافزایش در قند خون، چربی خون، فشارخون و وزن بدن می باشد، بالغ بر 50 میلیون نفر در آمریکا را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند منجر به بخش بزرگی از مشکلات سلامتی شود.

برخی افراد معتقدند که این کاهش چربی است. افراد اغلب وضعیت متابولیکی کتوزیس را با کتواسیدوز اشتباه میگیرند. برای اغلب افراد این علائم نهایت یک هفته به طول رژیم کتوژنیک چرخه ای یا دوره ای CKD چیست؟ تمام آنچه نیاز است بدانید می انجامد. این عارضه چند روزی بیشتر به طول نخواهد انجامید و از علائم آن میتوان به ضعف در عملکرد مغز، برخی مشکلات گوارشی، پایین آمدن سطح انرژی و نیز ناتوانی در تمرینات ورزشی اشاره نمود. به همین دلیل توصیه میشود که اگر در طول رژیم با این مشکل برخوردید، میزان مصرف آب خود را افزایش دهید. علاوه بر این، آجیل و دانه ها سرشار از فیبر هستند که می تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید و به طور طبیعی کالری دریافتی خود را کاهش دهید.

رژیم کتوژنیک برای دیابتی ها علاوه بر این موضوع این رژیم منجر به کاهش فشار خون دیاستولیک و سطح تریگلیسیرید میشود. در این مقاله 20 اشتباه رایج دررژیم کتوژنیک که باعث توقف در کاهش وزن میشود را بررسی کردیم. بنابراین میتوانید غذاهای مانده را در فریزر بگذارید و روزهای دیگر گرم کنید. میتوانید از فلفلهای بزرگتر و ملایمتر مانند فلفل دلمهای و پوبلانو در غذاهای متعدد استفاده کنید یا آنها را برای تهیه غذاهای اصلی خوش طعم کم کربوهیدرات پر کنید. در حالی که آنها از نظر غذایی میوه هستند، اما در پخت و پز با آنها مانند سبزیجات رفتار می شود. آووکادو و زیتون، در حالی که از نظر فنی هر دو میوه هستند، در میان سبزیجات منحصر به فرد هستند زیرا دارای چربی نسبتا بالایی هستند.

آنها حاوی کمتر از 1 گرم کربوهیدرات خالص و تنها 15 کالری در هر وعده هستند، زیرا عمدتاً آب هستند. بیشتر پودرهای سبز حاوی ترکیبی از پودر گیاهانی مانند اسفناج، اسپیرولینا، کلم، بروکلی و دیگر سبزیجات است. می توانید کدو سبز را رنده کنید تا جایگزین برنج درست کنید یا آن را به غذاهای پخته شده اضافه کنید بدون اینکه طعم آن را تحت تاثیر قرار دهد. در واقع کدو سبز در کتو بسیار محبوب است. شرایط کتوزیس، علاوه بر رژیم های بسیار کم کربوهیدارت؛ در بارداری، نوزادی و گرسنگی های طی روزه داری نیز رخ می دهد. این کاهش شدید بدن شما را در شرایط متابولیکی به نام کتوزیس قرار می دهد.

در کتوزیس که یک شرایط متابولیک طبیعی است، بدن کتون بادی ها را از چربی تولید می کند و از آنها برای تولید انرژی استفاده می کند. در رژیم کتوژنیک بخش عمده ای از سلول های مغزی توانایی استفاده از کتون ها را برای تولید انرژی مورد نیاز خود دارند. وقتی شما رژیم پرکربوهیدرات و معمولی دارید، بدنتان برای کنترل کردن و پایین آوردن قند خون شما به میزان مورد نیاز انسولین تولید میکند و این مقدار تقریبا در بدن شما ثابت است. با محدودکردن کربوهیدراتها در رژیم غذایی اتکینز، در معرض خطر دریافت ناکافی فیبر قرار میگیرید. طبق نتایج یک مطالعه، افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند 2.2 برابر وزن کمتری نسبت به افرادی که رژیم کم کالری دارند، وزن کم کردند.

در یک مطالعه که به بررسی 120 فرد چاق پرداخت و آنها را در دو گروه رژیم کم کربوهیدارات و رژیم کم چرب قرار داد و به این نتیجه رسید که در مقایسه با یک رژیم کم چرب، افراد چاق بایک رژیم کم کربوهیدرات کاهش وزن بیشتری را تجربه کردند. میان وعده های شما هم باید حتما سالم و طبق اصول باشند ،حداقل تعداد میان وعده در شبانه روز یک عدد و حداکثر آن دو وعده می باشد زیرا اگر از دو وعده میان وعده بیش تر شود، دوباره باعث افزایش وزن شما خواهد شد. علاوه بر این، شما باید از شیر جو دو سر خودداری کنید، زیرا حتی شیر جو دوسر شیرین نشده دارای کربوهیدرات بسیار بالایی است که دوستدار کتو نیست.

در نتیجه ترکیب کتوزیس و گلوکونئوژنز می تواند در رژیم های بسیار کم کربوهیدارت تامین کننده انرژی سلول های مغزی باشد. به عنوان مثال، چون فروکتوز از طریق مسیرهای متفاوتی نسبت به گلوکز متابولیزه میشود، برای تامین انرژی در این رژیم ایدهآل نیست. به عنوان مثال، می توانید به راحتی گل کلم کم کربوهیدرات را به برنج گل کلم یا گل کلم له شده تبدیل کنید. برای جدا کردن خمیر گل کلم از یک چهارم لیوان استفاده کنید. به طور خاص، سبزیهای برگدار تیره، مانند اسفناج، کلم پیچ و سبزیهای کولارد مملو از ویتامین K و آهن هستند. این میوههای ریز مملو از آنتیاکسیدانهایی هستند که ممکن است التهاب را کاهش داده و به محافظت در برابر بیماری کمک کنند.

رژیمهای کتوژنیک حتی ممکن است در برابر دیابت، سرطان، صرع و بیماری آلزایمر نیز مفید باشند. همچنین مقالاتی بر تاثیر مثبت این رژیم در بهبود دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر تاکید داشته است. بنابراین این احتمال وجود دارد که رژیم کتوژنیک در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر یا مدیریت آن مؤثر باشد. دسر: پودینگ چیا تمشک که با شیر نارگیل درست شده و روی آن نارگیل خرد شده است. انواع مختلفی از شیرهای گیاهی از جمله شیر سویا، بادام و نارگیل سازگار با کتو هستند. دیگر روغن های گیاهی عالی که باید روی کتو امتحان کنید، روغن نارگیل و روغن آووکادو هستند.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد آلولوز چیست: راهنمای نهایی شیرین کننده کتو بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.