امکان ارسال پیام ویدیویی در فیس تایم روی نسخه iOS 17 –


سیستم عامل آی‌او‌اس 17 اپل، قابلیت‌های جدید زیادی دارد از جمله امکان ارسال پیغام ویدیویی در فیس تایم. با این قابلیت، وقتی با یکی از مخاطبانتان در برنامه فیس‌تایم تماس می‌گیرید و آنها پاسخ نمی‌دهند، شما این امکان را دارید تا یک پیغام ویدیویی ضبط و ارسال کنید. البته توجه داشته باشید که نسخه سیستم عامل دستگاه شما و مخاطبتان حتما باید iOS 17 یا iPadOS 17  باشد تا بتوانید در فیس تایم پیغام ویدیویی ارسال و دریافت کنید.

مرحله به مرحله: چگونه در فیس تایم یک پیغام ویدیویی بفرستیم

مرحله اول: برنامه فیس تایم را باز کنید

ارسال یک پیغام ویدیویی در فیس تایم بسیار ساده است. تنها کاری که باید بکنید این است که یک تماس فیس تایمی برقرار کنید، به همان صورتی که تا پیش از این انجام می‌دادید. ساده‌ترین راه برقراری یک تماس فیس تایمی، باز کردن برنامه فیس تایم است.

مرحله دوم: یک تماس فیس تایمی برقرار کنید

بعد از باز شدن برنامه فیس تایم، گزینه « فیس تایم جید(New FaceTime)» را انتخاب کرده و مخاطب مد نظر خود را پیدا کنید و بعد دگمه شروع فیس تایم را انتخاب کنید. اگر مخاطب جواب ندهد، پیغامی را روی صفحه مشاهده خواهید کرد « [مخاطب] در دسترس نیست([Contact] is Unavailable)» و بعد دو گزینه در اختیار شما قرار می‌گیرد. می‌توانید دوباره با وی تماس بگیرید یا گزینه ضبط ویدیو(Record Video) را انتخاب کنید.

مرحله سوم: گزینه ضبط ویدیو را انتخاب کنید

گزینه ضبط ویدیو را انتخاب کنید و برای ضبط ویدیو آماده شوید. برای ضبط ویدیو، شمارش معکوس روی صفحه ظاهر می‌شود که بعد از آن می‌توانید ویدیوی خود را ضبط کنید.

مرحله چهارم: پیغام ویدیویی خود را ارسال کنید

بعد از تمام شدن ضبط پیغام، با انتخاب گزینه «ارسال(Send)»- که به شکل یک دکمه سفید دایره‌ای است که یک فلش سبز داخل آن قرار دارد-ویدیوی شما ارسال می‌شود و با انتخاب گزینه Retake هم می‌توانید ویدیو خود را دوباره بگیرید.

اپل همچنین ذخیره فایل ویدیویی را نیز ممکن کرده است. یعنی می‌توانید پیغام ویدیویی را به صورت مستقیم داخل گالری خود ذخیره کنید. اگر کلا از ارسال پیغام ویدیویی منصرف شدید، گزینه کنسل هم همیشه در اختیار کاربر قرار دارد.

مخاطب مد نظر، پیام ویدیویی شما را در قسمت تماس‌های از دست رفته برنامه فیس تایم مشاهده خواهد کرد و بعد گزینه‌های تماس مجدد، تماشای پیغام ویدیویی و ذخیره پیغام ویدیویی در اختیار وی قرار خواهد گرفت.

منبع:engadget