آیا طراحی سایت تخصصی با وردپرس امکان پذیر است؟ –


در دنیای کسب و کار و به طور کلی کسب و کارهایی که قصد طراحی سایت دارند، معمولا یک تفکری وجود دارد که تصور می‌شود یک سایت وردپرسی نمی‌تواند سایت مناسبی برای امور تخصصی باشد. اینکه این موضوع تا چه حد به واقعیت نزدیک است و تا چه حدی بر خلاف آن است چیزی است که در اینجا می‌خواهیم به کمک تیم تابان شهر آن را بررسی کنیم. در این مطلب همراه ما باشید که ببینیم آیا طراحی سایت تخصصی با وردپرس امکان پذیر است یا اینکه نباید اصلا به آن فکر کنیم.

طراحی سایت تخصصی چگونه است؟

وقتی از طراحی سایت تخصصی صحبت می‌کنیم منظور ما یک طراحی سایت کاملا اختصاصی و سفارشی سازی شده است که برای یک کار تخصصی کسب و کاری طراحی می‌شود. یعنی این سایت‌ها صرفا برای تولید محتوای بلاگ و یا نمایش و معرفی محصولات نیستند، بلکه این سایت‌ها به طور مستقیم کارهایی را انجام می‌دهند که روی کسب و کار مورد نظر تاثیر می‌گذارد و باعث افزایش سود کسب و کار مورد نظر می‌شود. حالا اینکه «طراحی سایت تخصصی» با وردپرس امکان پذیر است یا خیر را جلوتر به آن خواهیم پرداخت. قبل از آن باید ببینیم سایت‌های فروشگاهی وردپرسی و سایت‌های شرکتی در وردپرس چگونه عمل می‌کنند.

وب سایت فروشگاهی در وردپرس

در هرچیزی هم که شک داشته باشیم، بدون شک این موضوع بر همگان واضح و مبرهن است که وردپرس و در واقع افزونه مهم آن ووکامرس، یکی از بهینه‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا برای سایت‌های فروشگاهی هستند. ساخت وب سایت فروشگاهی در وردپرس یکی از محبوب‌ترین رویکرد‌ها برای فروشگاه‌های بزرگ و متوسط به شمار می‌رود و افزونه ووکامرس هیچ محدودیتی برای خلاقیت در وب سایت فروشگاهی نمی‌گذارد. اما آیا می‌شود به صورت تخصصی یک سایت فروشگاهی را در وردپرس طراحی کرد؟ جواب با اینکه بله است، اما یک جواب قطعی نیست. همه چیز واقعا بستگی به نوع اجرای کار و تیمی که روی پروژه کار می‌کنند دارد.

طراحی وب سایت شرکتی در وردپرس به چه صورت است؟

بگذارید خیالتان را راحت کنیم که یک شرکت خصوصی خیلی کوچک با کار محدود می‌تواند یک سایت وردپرسی داشته باشد و یک برند بزرگ هم می‌تواند از طراحی وب سایت شرکتی وردپرس استفاده کند. این موضوع کاملا به آن طراحی وب سایت شرکتی بستگی دارد که دقیقا برای چه کاری طراحی شده است. همیشه یادتان باشد که وقتی حرف از وردپرس می‌شود، ما می‌توانیم یک سایت بزرگ برای یک برند معروف را متصور بشویم یا می‌توانیم یک سایت کوچک که توسط فقط یک نفر اداره می‌شود را تصور کنیم. در وردپرس رسما هیچ محدودیتی وجود ندارد و در طراحی وب سایت شرکتی آن هم همچنان موضوع همین است.

طراحی سایت با وردپرس چه مزایا و معایبی دارد؟

برای اینکه کمی موضوع بیشتر دستمان بیاید، بگذارید وردپرس را در ترازوی مقایسه قرار بدهیم. نه اینجا سایت فروشگاهی را در نظر بگیریم و نه به طور خاص به سراغ سایت‌های شرکتی برویم. در واقع مقایسه‌ایم که ما قرار است انجام بدهیم مقایسه وردپرس با دیگر CMS‌ها یا سیستم‌های مدیریت محتوا نیست، بلکه با طراحی سایت اختصاصی با کدنویسی است. به جدول زیر توجه کنید که درباره مزایا و معایب سایت وردپرسی نسبت به سایت‌های کدنویسی شده است:

مزایا

معایب

هزینه پایین و به صرفه

امنیت پایین (که با افزونه‌ها قابل حل است)

کاربری راحت و بدون دردسر

نیاز به آزمون و خطا برای یادگیری

نیاز به توسعه دهنده سایت فقط در مواقع خاص

وابسته به افزونه‌ها برای تخصصی شدن

دنیایی از افزونه‌های کاربردی

امکان کدنویسی و اضافه کردن امکانات اختصاصی

دارای جامعه مخاطب وسیع برای یادگیری

آماده شدن سریعتر سایت

حالا با توجه به جدول بالا، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید طراحی سایت اختصاصی را انتخاب کنید و یا به سراغ وردپرسی بروید که طراحی سایت تخصصی، طبق مواردی که گفتیم، در آن امکان پذیر است.

سایت‌های وردپرسی برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

درباره کدام سایت‌های وردپرسی حرف می‌زنیم؟ همان سایت‌های وردپرسی با قالب‌های خریده شده و صرفا تغییر محتوا یا سایت‌های وردپرسی‌ای که به طور اختصاصی طراحی شده اند؟ ما بیشتر منظورمان دومی است. طبق تجربه تیم تابان شهر: tabaneshahr. com کسب و کارهایی که به سراغ سایت‌های وردپرسی می‌آیند جزو این ۴ دسته هستند.

  • برندهای بزرگ و مشهور که نیاز به یک سایت مینیمال دارند
  • کسب و کارهای بزرگ
  • کسب و کارهای متوسط
  • افرادی که قصد برندسازی شخصی دارند

چرا در اینجا اسمی از کسب و کارهای کوچک نیامد؟ کسب و کارهای کوچک به سراغ وردپرس می‌آیند اما جزو عمده مخاطبان سیستم مدیریت محتوا نیستند و بیشتر ترجیح می‌دهند برای شروع کار خودشان از سایت ساز‌ها یا صفحات شبکه‌های اجتماعی شروع کنند.

به جز سایت‌های شرکتی و فروشگاهی وردپرس از چه حوزه‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

دنیای وردپرس اصلا دنیای کوچکی نیست و به جرئت می‌توان گفت به جز حوزه‌های سرگرمی (بازی‌های تحت وب، وب اپلیکیشن‌های سرگرم کننده و…) و شبکه‌های اجتماعی، وردپرس همه حوزه‌های فعالیت را پشتیبانی می‌کند. مهمترین این حوزه‌ها عبارتند از:

  • حوزه‌های پزشکی
  • حوزه‌های املاک و مستقلات
  • حوزه رسانه
  • حوزه هنر
  • حوزه آهن
  • حوزه طلا و عرض
  • حوزه مهاجرت
  • حوزه سرمایه گذاری
  • و…

خیلی از حوزه‌های دیگری که شاید ندانیم و نشناسیم سایت‌های خودشان را با وردپرس راه اندازی کرده‌اند و خیلی از آن‌ها نیز کسب و کارهای موفقی شده اند.

جمع بندی

طراحی سایت تخصصی با وردپرس غیر ممکن نیست. موضوع اینجاست که این وردپرس نیست که این وسط تعیین می‌کند یک سایتی تخصصی است یا خیر، این موضوع بستگی به شرکت طراحی سایت مورد نظر، شخص طراح و شخص متخصص وردپرس دارد که کار را چگونه انجام می‌دهد. در این مطلب سعی کردیم به کمک تابان شهر این موضوع را تا حد زیادی روشن کنیم و ابهامی در آن باقی نماند. ممنون که همراه ما بودید و نظرات خودتان را در رابطه با طراحی سایت تخصصی با وردپرس در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.



منبع