آپدیت iOS 16.3 منتشر شد –


اپل ساعاتی پیش، امنیت پلتفرم آی او اس خود را با عرضه آپدیت نرم‌افزاری نسخه آی او اس 16.3 – iOS 16.3 ارتقا داد.

بر اساس اعلام اپل، کاربران محصولات مجهز به این پلتفرم برای اولین بار می‌توانند از کلیدهای امنیتی فیزیکی برای برای قابلیت احراز هویت دومرحله‌ای در اپل آیدی خود استفاده کنند.

این قابلیت جدید در سال گذشته میلادی به صورت رسمی‌رونمایی شد و یک لایه حفاظتی بیشتر را برای آنهایی که مدام در معرض تهدیدهای امنیتی قرار دارند، ایجاد می‌کند. در واقع‏، افراد شناخته‌شده یا همان سلبریتی‌ها، روزنامه‌نگاران و شخصیت‌های دولتی می‌توانند از این قابلیت به بهترین شکل استفاده کنند.

پشتیبانی از کلیدهای فیزیکی در ای او اس 16.3 می‌تواند از حملات فیشینگ جلوگیری کند. روشی که در آن. هکرها این اجازه را از کاربر دریافت می‌کنند تا از طریق سیستم احراز هویت دومرحله‌ای به دستگاه دسترسی داشته باشند.

از دیگر به‌روزرسانی‌ها در آی او اس 16.3 می‌توان به تغییرات در کنترل‌های قابلیت Emergency SOS اشاره کرد. به گفته اپل، کاربر همچنان می‌تواند از طریق فشار دادن دکمه پاور و افزایش صدا، سرویس‌های اضطراری را فراخوانی کند اما با این تغییر، تا زمانی که کاربر، دکمه‌ها را رها نکند، تماس با شماره اورژانس برقرار نخواهد شد. این یعنی، امکان لغو کردن درخواست برای کاربر فراهم خواهد شد.

بنابر اعلام اپل، در آی او اس 16.3 برخی باگ‌ها نیز همانند اشکالات موجود در اپلیکیشن FreeForm، نمایش خطوط افقی در آیفون 14 پرو مکس بعد از بیداری دستگاه و باگ عدم نمایش ویجت لاک اسکرین Home در استاتوس اپلیکیشن Home برطرف شده است.

کاربران برای آگاهی از پشتیبانی دستگاهشان از این نسخه جدید، می‌توانند به بخش Settings، بعد از آن General و در نهایت Software Update مراجعه کنند.