کاهش چربی شکم با پنج ماده مغذی متخصص تغذیه اصفهان


چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

برخی غذاها و مواد مغذی چربی شکم را هدف قرار داده اند ، که برخی از آنها جزء منظم رژیم مدیترانه ای هستند. در ادامه این مقاله ، از سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، با پنج ماده غذایی که مصرف منظم آنها می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند ، بیشتر آشنا خواهیم شد.

1. آووکادو

آووکادو سرشار از مواد مغذی است. آنها منبع خوبی از چربی های سالم ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی مختلف از جمله پتاسیم هستند. این ماده معدنی از کار قلب پشتیبانی می کند و همچنین به عنوان یک ادرار آور عمل می کند. این به طور طبیعی در تنظیم فشار خون نقش دارد.

یک مطالعه جدید نشان داده است که آووکادو همچنین می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. در این مطالعه ، 111 فرد بزرگسال حضور داشتند که به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. اعضای یک گروه آووکادوی تازه را به عنوان بخشی از وعده غذایی روزانه خود دریافت کردند ، در حالی که گروه دوم بدون خوردن آووکادو به همان میزان کالری دریافت کردند. پس از سه ماه ، افرادی که آووکادو می خوردند ، کاهش چربی احشایی را تجربه کردند ، که در گروه دیگر مشاهده نشد.

حتی اگر روزانه یک آووکادو کامل نخورید ، افزودن این میوه به رژیم غذایی و مصرف تا حد ممکن یک استراتژی هوشمندانه برای محافظت از سلامتی شما است.

2. خوردن مغزها

گردو بخشی جدایی ناپذیر از رژیم مدیترانه ای است که چربی های سالم همراه با پروتئین های گیاهی ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر و طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی را تأمین می کند. در میان آنها ، مواد مغذی زیادی وجود دارد که ممکن است بزرگسالان از آن ها کم باشند ، از جمله منیزیم ، که از سلامت روان و خواب خوب پشتیبانی می کند.

مشخص شده است که بزرگسالانی که به طور متوسط ​​حداقل یک چهارم اونس (7 گرم) گردو از جمله بادام ، آجیل برزیلی ، بادام هندی ، فندق ، آجیل ماکادمیا ، پسته و پسته مصرف می کنند ، دارای شاخص توده بدنی هستند. فشار کمتر از افرادی است که از این غذا استفاده نمی کنند. آنها همچنین اندازه کمر کوچکتری دارند که نشان دهنده تجمع چربی شکم است.

اگر به مغزهای خوراکی حساسیت ندارید ، آنها را به وعده های غذایی روزانه خود اضافه کنید یا به عنوان میان وعده بخورید.

3. عدد

گندم سیاه را می توان یکی از غذاهای فوق العاده ای دانست که بسیاری از ما معمولاً از آن غافل می شویم. گندم سیاه نه تنها به طور طبیعی فاقد گلوتن است ، بلکه یک گزینه مقرون به صرفه ، همه کاره ، سازگار با محیط زیست ، رضایت بخش و بسیار مغذی است. گندم سیاه غنی از پروتئین های گیاهی ، مواد معدنی ، ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.

نتایج یک مطالعه که چربی شکم را در بزرگسالان بالای پنج سال دنبال کرد. نشان داده شده است که به ازای هر 10 گرم افزایش مصرف فیبر محلول ، تجمع چربی احشایی 3/7 درصد کاهش می یابد. یک وعده عدس پخته دارای 14 گرم فیبر است که حدود نیمی از آن فیبر محلول است که به تنظیم حرکات روده و کاهش کلسترول نیز کمک می کند.

کاهش چربی شکم با پنج ماده مغذی متخصص تغذیه اصفهان

4. غلات کامل

محبوبیت روزافزون رژیم های کتو و پالئو باعث شده است بسیاری از مردم از مصرف غلات اجتناب کنند. اما غلات کامل می توانند مزایای سلامتی مختلفی از جمله کاهش چربی شکم را ارائه دهند. یک مطالعه روی بیش از 2800 شرکت کننده نشان داد که خوردن غلات با کاهش چربی های زیر جلدی و احشایی مرتبط است ، در حالی که غلات تصفیه شده مانند نان ، برنج و ماکارونی سفید با افزایش چربی شکم ارتباط دارند.

به جای اجتناب از غلات سبوس دار ، مصرف مقادیر متوسط ​​غلات سبوس دار را با توجه به نیازهای انرژی خود در نظر بگیرید ، این بدان معناست که در مواقعی که فعالیت کمتری دارید وعده های غذایی کم حجم تری مصرف می کنید و هنگامی که فعالیت بیشتری دارید وعده های غذایی بزرگتر می خورید. گزینه های خوب شامل جو دوسر ، کینوا و برنج قهوه ای است.

5. ماهی قزل آلا وحشی

ویتامین D به ویژه برای برخی از عملکردهای بدن از جمله ایمنی ، تنظیم تراکم مواد معدنی استخوان و سلامت روان بسیار مهم است. مطالعات نشان داده است که سطوح پایین ویتامین D با افزایش چربی کل بدن و چربی احشایی در زنان و چربی احشایی در مردان ارتباط دارد.

ماهی آزاد وحشی یکی از بهترین منابع ویتامین D است. یک وعده (113 گرم) از این ماهی می تواند 80 درصد ارزش روزانه ویتامین D را تأمین کند. می توانید ماهی قزل آلا را به اشکال مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگر ماهی نمی خورید یا ماهی قزل آلا ماهی مورد علاقه شما نیست ، غذاهای غنی شده با ویتامین D مانند شیر گیاهی بخورید یا مکمل هایی از این ویتامین مصرف کنید که روزانه 800 تا 1000 واحد بین المللی را تأمین می کند. فکر.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اساسی رژیم غذایی و میزان و نحوه رژیم ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب پیشنهادی:

6 راه برای دریافت امگا 3

گوشت بخورید یا نخورید

با رژیم غذایی بوی بد دهان را از بین ببرید

کاهش وزن نامناسب و پوکی استخوان



دیدگاهتان را بنویسید