نباید از غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید. در عوض ، آنچه مهم است اینجاست.


در اینجا آنچه شما باید در مورد “غذاهای فوق العاده فرآوری شده” بدانید – چگونه آنها بر سلامتی شما تأثیر می گذارند و برای خانواده شما چه معنایی دارد.

من یک نسخه کوتاهتر از این پست را برای ستون وبلاگ غذا و تناسب اندام WebMD نوشتم.

صحبت درباره “غذای فرآوری شده” می تواند من را هیجان زده کند. این به این دلیل است که بسیاری از آنها بوی امتیاز می دهند ، به ویژه امتیاز داشتن زمان و منابع لازم برای انجام همه کارها از ابتدا.

بنابراین بسیاری از نکات در مورد غذاهای فرآوری شده غیر واقعی هستند ، مانند “از هر چیزی در بسته اجتناب کنید”. چگونه! اگر در مزرعه زندگی نمی کنید و تمام روز را در آشپزخانه نمی گذرانید ، غیرممکن است.

محصولات ALDI

بنابراین “غذای فرآوری شده” چیست؟

واقعیت این است که اکثر غذاها به نوعی پردازش می شوند ، از جمله بسیاری از غذاها که سالم تلقی می شوند.

فرآوری مانند پاستوریزاسیون باعث ایمن شدن غذا می شود ، کنسرو باعث ماندگاری بیشتر غذا می شود و مواد مغذی را قفل می کند و آسیاب کردن به این معنی است که شما می توانید بدون آسیاب کردن آرد خودتان نان یا کلوچه تهیه کنید. در اینجا اشکال دیگر پردازش وجود دارد:

  • کم آبی بدن
  • خرد کردن
  • مخلوط کردن
  • خشك كردن
  • انجماد
  • بسته بندی
  • تخمیر

به عبارت دیگر ، آن اینفلوئنسر اینستاگرام که به شما می گوید “از همه غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید” احتمالاً در حال حاضر یک بشقاب بزرگ از آنها را می خورد!

در اینجا چیزی است که مهمتر است

یک روش دقیق تر و مفیدتر برای تفکر در مورد غذا است درجه پردازشی که انجام داده اند این دسته بندی ها از آنجا نشأت می گیرند طبقه بندی مواد غذایی NOVA:

  • غذای فرآوری نشده یا حداقل فرآوری شده: آنها در حالت طبیعی خود هستند یا تقریباً نزدیک هستند. این شامل میوه ها و سبزیجات تازه و یخ زده ، لوبیا و عدس خشک ، ماست ساده ، آجیل خام ، شیر پاستوریزه و گوشت یخ زده است.
  • غذاهای فراوری شده: اینها شامل چیزهایی هستند که نمک ، شکر یا چربی دارند ، مانند کنسرو لوبیا و سبزیجات ، پنیر ، کنسرو ماهی تن ، کنسرو میوه ها و نان تازه.
  • غذای فوق فرآوری شده: آنها اقلام چند ماده ای مانند رنگ ها ، تثبیت کننده ها و امولسیفایرها هستند و حاوی غذای بسیار کمی بدون فرآوری و درمان نشده هستند. اینها شامل غذاهایی مانند کلوچه ، غلات با شکر صبحانه ، ناگت مرغ ، نوشابه ، چیپس و سوپ کنسرو شده است. آنها کالری بالایی دارند ، مواد مغذی کمی دارند و به خوبی در بازار به فروش می رسند.

صبر کن ، چی؟

شاید متوجه شده باشید که جهش قابل توجهی از “دوباره کاری شده” به “فوق العاده پردازش شده” وجود دارد. این یک سیستم کامل نیست و بسیاری از غذاها در دسته بندی ها قرار می گیرند. غلات کامل فقط با چند ماده یا کمی ماست شیرین چطور؟ باید منطقه خاکستری زیادی وجود داشته باشد.

غذاهای فوق فرآوری شده چه مشکلی دارند؟

اکثر ما غذاهای فوق فرآوری شده می خوریم. محققان می گویند تقریباً 60 درصد از رژیم غذایی بزرگسالان در ایالات متحده از غذاهای فوق فرآوری شده تامین می شود. این میزان در کودکان در ایالات متحده کمی بیشتر است (حدود 66 درصد).

تلاش برای حذف رژیم غذایی (و رژیم فرزندان) از آنها ، تمرین بیهوده و محرومیت است. به عبارت دیگر ، با خوشحالی کودکی را تربیت کنید که هرگز نوشابه یا میان وعده میوه ای شیرین را لمس نکند.

همچنین ، اگر مقداری غذای فوق فرآوری شده به خانه خود اضافه کنید (ما این کار را می کنیم) نیازی به احساس گناه یا شرمندگی نیست. در عین حال ، من فکر می کنم مهم است که بفهمیم این غذاها چگونه می توانند با سلامت هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان مرتبط باشند.

بر اساس مطالعاتی از این دست ، هرچه بیشتر از این غذاهای فوق فرآوری شده بخوریم ، از سلامت کمتری برخوردار خواهیم بود:

  • یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی بریتانیا میزان بالای سرطان در افرادی که غذاهای فوق فرآوری شده بیشتری مصرف می کردند ، یافت شد.
  • مطالعه اخیر فرانسوی های بالغ به این نتیجه رسیدند که خطر بالای مرگ زودهنگام در ارتباط با رژیم غذایی فوق فرآوری شده وجود دارد.
  • بررسی بیش از 9000 کودک انگلیسی مشخص شد که شاخص توده بدن ، شاخص توده بدن ، وزن و دور کمر در کودکان ، نوجوانان و جوانانی که بیشترین غذاهای فراوری شده را مصرف می کنند بیشتر است.

چرا؟ غذاهای فوق فرآوری شده چربی ، نمک و شکر بیشتری دارند و فیبر کمتری نسبت به غذاهای کمتر فرآوری شده دارند. محققان می گویند این عوامل به همراه افزودنی های غذایی ، مواد شیمیایی بسته بندی مواد غذایی و روش های پردازش مانند گرمایش در دمای بالا ، می تواند به مشکلات سلامتی کمک کند.

غذای سالم برای کودکان مبتلا به دندان مصنوعی

با غذاهای فرآوری شده چه کنیم

من درخواست هایی برای اجتناب از غذاهای فوق فرآوری شده شنیده ام ، اما فکر می کنم این واقعیت ندارد-و به نظر می رسد دستور العمل وسواس و سرخوردگی است. در اینجا چیزی است که من به جای آن توصیه می کنم:

  • هنگام خرید لیست مواد تشکیل دهنده را بخوانید. قانون من ساده تر ، بهتر است. اگر گزینه هایی وجود داشته باشند که حاوی مواد افزودنی زیادی نباشند و من توان خرید آنها را داشته باشم ، اغلب آنها را انتخاب می کنم.
  • بیشتر بپزید. برخی از وعده های غذایی مناسب در زندگی سخت ضروری است. گاهی اوقات هیچ مشکلی در غذاهای منجمد وجود ندارد ، مانند فیله ماهی یا راویولی منجمد. اما شما همچنین می توانید غذاهای بسیار ساده ای از مواد اولیه حداقل پردازش شده مانند برنج و لوبیا یا تخم مرغ سرخ شده با میوه درست کنید.
  • نسخه های خانگی را آزمایش کنید. نوجوان من تسلیم نمی شود پانسمان دامداری بطری دوست داشتنی او (و به همین دلیل بیشتر به چوب کاهو و هویج سیلی می زند!). اما او با خوشحالی غذا می خورد سس کبابی خانگی من، مخلوطی از ادویه جات برای تاکو، سیب، و ماکارونی و پنیربر (در اینجا لیستی از کارهایی است که من معمولاً از ابتدا انجام می دهم– لیست شما می تواند متفاوت باشد ، و اشکالی ندارد!)
  • تعادل را در نظر بگیرید. بعد از تعطیلات آخر هفته در مادربزرگ یا چرت تولد ، چند وعده غذایی ساده و میان وعده سرو کنید. به احتمال زیاد ، فرزند شما می تواند به هر حال آن را دوست داشته باشد. اگر فرزندان شما هفته گذشته یک جعبه غلات شیرین کرده بودند ، این هفته صبحانه مانند تخم مرغ ، اسموتی و جو دوسر را حذف کنید. اگر بچه های شما برای ناهار پنیر مک-ن می نوشند ، سیب ها و گلابی ها را کنار آن برش دهید.
  • برای خود یک قارچ برش دهید. چه می خورید؟ اغلب مهم است روی غذاهای کمتر فرآوری شده ، از جمله میوه ها و سبزیجات زیاد تمرکز کنید و اغلب از هات داگ یا کلوچه های گاه به گاه در یک جعبه عرق نکنید.



دیدگاهتان را بنویسید