انواع غلات: نحوه نگهداری و پخت


من به تمام سوالات غلات کامل شما پاسخ می دهم! از خیساندن تا انبار کردن تا پخت و پز و غذا خوردن ، آنچه شما باید در مورد انواع غلات بدانید در اینجا آمده است.

احتمالاً می دانید که اگر مدتی است KERF می خوانید ، من علاقه مند به غلات کامل هستم. عشق من به جو دوسر عمیق است. و از آنجا که قبلاً نانوایی غلات کامل داشتم ، من نیز با گندم کامل غریبه نیستم!

من قطعاً برای نان و هر دانه ای تبعیض قائل نمی شوم.

من به عنوان یک متخصص تغذیه ثبت شده ، از خوردن غلات کامل به عنوان یکی از گروه های مختلف غذای رنگارنگ حمایت می کنم (البته اگر توسط پزشک شما توصیه نشده باشد). آنها سرشار از مواد مغذی مفید مانند ویتامین B ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر و پروتئین هستند.

غذا خوردن روی غلات کامل بسیار مهم است:

  • سبوس. این پوسته خارجی دانه است که فیبر ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را تأمین می کند.
  • آندوسپرم لایه میانی دانه بیشتر از کربوهیدرات تشکیل شده است.
  • ریشه. این لایه داخلی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی و پروتئین است.

انواع مختلف غلات

در زیر مروری بر انواع مختلف غلات و به طور خاص نحوه ذخیره و پخت آنها خواهید یافت.

در اینجا یک قابل هضم راهنمای غلات 🙂

انواع غلات: نحوه نگهداری و پخت

دانه ها دانه های خوراکی علف ها هستند

غلات ، که معمولاً به عنوان “غلات” یا “غلات غلات” نامیده می شوند ، دانه های خوراکی علف های خاص هستند.

انواع مختلف غلات در دانه های غلات واقعی متعلق به خانواده گیاه شناسی Poaceae وجود دارد ، از جمله گندم ، جو دوسر ، برنج ، ذرت ، جو ، سورگوم ، چاودار و ارزن. در داخل این گروه ها انواع مختلفی از قبیل farro ، freelanceing و sple وجود دارد که همه انواع گندم هستند و همچنین دانه های جدیدی مانند triticale که مخلوطی از گندم و چاودار است.

غلات شبه غلات چیست؟

گروه “شبه غلات” بخشی از یک خانواده گیاه شناسی نیستند که شامل غلات “واقعی” هستند ، اما از نظر تغذیه ای مشابه هستند و به طور مشابه با غلات “واقعی” استفاده می شوند. بسیاری از اینها ، مانند آمارانت ، گندم سیاه و کینوا ، در واقع دانه نیستند بلکه دانه های بسیاری از گونه های گیاهی مختلف خارج از خانواده Poaceae هستند.

شبه غلات به طور فزاینده ای در نان ، نان ، ترد ، ماکارونی ، غلات صبحانه و میان وعده ها استفاده می شود و همچنین به تنهایی به عنوان جایگزینی برای برنج ، ماکارونی و نان کوتاه استفاده می شود. منبع

سوالات متداول در مورد غلات

نحوه خرید غلات

شما می توانید بیشتر حبوبات را به صورت خام و کامل از مارک های معتبر مانند Bob’s Red Mill یا Whole Foods 365 خریداری کنید. روش مورد علاقه من برای خرید در اکثر فروشگاه ها است ، بنابراین من می توانم مقدار مورد نیاز خود را تهیه کنم (مخصوصاً هنگام پختن با چیزی که من تهیه می کنم. اغلب استفاده نکنید.) من توصیه می کنم فقط آنچه را برای یک ماه یا بیشتر نیاز دارید خریداری کنید تا خراب نشود. برای اطلاع از نکات ذخیره سازی به زیر مراجعه کنید.

نحوه ذخیره غلات

مواد خام: حبوبات را در شیشه های شیشه ای و در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید. حبوبات خشک شده تقریباً 3 ماه در انبار ، 6 ماه در یخچال و 1 سال در فریزر دوام می آورند.

پخته: دانه های پخته شده را در ظرف محکم بسته در یخچال به مدت 3-5 روز نگهداری کنید.

چگونه غلات را خیس کنیم

  1. آبکشی کنید ابتدا دانه ها را برای از بین بردن خاک یا گرد و غبار (به جز جو دوسر) حذف کنید.
  2. خیس خوردن: دانه ها را در یک کاسه شیشه ای یا سرامیکی قرار دهید. با آب گرم بپوشانید. 2 قاشق غذاخوری اضافه کنید. خنثی کننده * برای هر فنجان دانه. در دمای اتاق خیس کنید.

* خنثی کننده چیست؟

  • غیرلبنی: آب لیمو ، سرکه سیب خام ، جوش شیرین
  • محصولات لبنی: ماست ساده از شیر کامل ، دوغ پرورده ، کفیر ، آب پنیر مایع

چرا غلات را خیس می کنیم؟

خیساندن دانه ها با یک ماده خنثی کننده قبل از پخت ، سیستم گوارش را آسان می کند ، مواد مغذی به راحتی جذب می شوند و زمان پخت را کوتاه می کند.

همیشه قبل از پخت لوبیا را بشویید ، حتی اگر خیس نشود.

طرز پخت لوبیا

1 می جوشد: دانه ها را در یک قابلمه آب جوش (یا سوپ برای تغذیه بیشتر) قرار دهید.

2 فصل: کمی مزه به نمک اضافه کنید.

3 دینستای: قابلمه را بپوشانید ، حرارت را به جوش بیاورید و بپزید تا تمام شود (زمان پخت برای دانه های مختلف متفاوت است).

4 قاطی اش نکن: حبوبات را در حین پخت هم نزنید زیرا این امر باعث می شود آب پخت و پز خیلی زود تبخیر شود و این امر باعث پفک شدن آنها می شود.

لوازم آشپزی: ما بیشتر از پلوپز یا ظروف فوری استفاده می کنیم.

رژیم غلات کامل

غلات کامل بسیاری از مواد مغذی کلیدی را تأمین می کنند.

  • الیاف: سبوس بیشتر فیبر موجود در غلات کامل را ترویج می کند.
  • ویتامین ها: غلات کامل غنی از ویتامین B هستند ، از جمله نیاسین ، تیامین و اسید فولیک.
  • مواد معدنی: آنها همچنین حاوی مقادیر خوبی از مواد معدنی مانند روی ، آهن ، منیزیم و منگنز هستند.
  • پروتئین ها: غلات کامل دارای چند گرم پروتئین در هر وعده هستند.
  • آنتی اکسیدان ها: بسیاری از ترکیبات غلات کامل به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند.
  • ترکیبات گیاهی: غلات کامل انواع مختلفی از ترکیبات گیاهی را ارائه می دهند که در پیشگیری از بیماری ها نقش دارند. اینها شامل پلی فنول ها ، استانول ها و استرول ها هستند. منبع

غلات برای سلامتی چیست؟

خوردن غلات کامل فواید زیادی برای سلامتی دارد. برخی از آنها شامل کاهش فشار خون ، تأمین منبع انرژی طولانی مدت و تأمین آنزیم های ضروری ، آنتی اکسیدان ها ، مواد معدنی و فیبر هستند.

در اینجا چند روش خاص وجود دارد که غلات کامل از سلامت خوب حمایت می کنند:

  • موج و فیبر تجزیه نشاسته به گلوکز را کند می کند – که قند خون را ثابت نگه می دارد و باعث جهش شدید نمی شود.
  • فیبر به کاهش کلسترول و همچنین انتقال مواد زائد در دستگاه گوارش کمک می کند.
  • فیبر همچنین می تواند از تشکیل لخته های کوچک خون که می تواند باعث حمله قلبی یا سکته مغزی شود جلوگیری کند.
  • مواد شیمیایی گیاهی و مواد معدنی ضروری مانند منیزیم ، سلنیوم و مس موجود در غلات کامل می تواند در برابر برخی سرطان ها محافظت کند. منبع

نکات سریع دانه

  • کینوا یک پروتئین رقابتی با 8 اسید آمینه ضروری است.
  • اگر برنج سفید می خواهید ، نصف سفید و نیمی قهوه ای را برای مواد مغذی بیشتر امتحان کنید.
  • برنج وحشی نسبت به برنج سفید یا قهوه ای دارای پروتئین بیشتری و کربوهیدرات کمتری است.
  • جو دوسر فوری معمولاً شکر اضافه دارد ، بنابراین فولاد نورد شده یا خرد شده را انتخاب کنید.

5 دستور العمل سالم و خوشمزه برای غلات

سالاد یونانی با کینوا

سالاد کینوا یونانی  انواع غلات: نحوه نگهداری و پخت

2. دستور تهیه پنکیک بلغور جو دوسر

پنکیک جو دوسر  انواع غلات: نحوه نگهداری و پخت

3. سالاد ارزن تند

سالاد ارزن تند  انواع غلات: نحوه نگهداری و پخت

4. سالاد فرارو از مرکبات کاری

5. سالاد رادیچیو و ویتبری

6. سالاد کدو فارو

7. سالاد برنج ممنوع رنگارنگ



دیدگاهتان را بنویسید