آیا واقعاً گرسنه هستم؟ علائم جسمانی گرسنگی را باید جستجو کرد


آیا واقعاً می توانید علائم فیزیکی گرسنگی را احساس کنید و بدانید چه موقع در مقابل غذا بخورید؟ با کمال تعجب ، بسیاری از مردم نمی پرسیدند و می پرسند: “آیا من واقعاً گرسنه هستم؟”

اما نگران نباشید ، اگر شما یکی از آن افراد هستید – ما شما را پوشش می دهیم.

حرکت در علائم فیزیکی گرسنگی می تواند یک بازی پیچیده باشد. ما افراد زیادی را مشغول کارهای مختلف می کنیم ، ما اغلب احساس نمی کنیم که وقت داریم گرسنگی را گزارش دهیم یا اعتراف کنیم احساس واقعی گرسنگی چیست. و حتی گاهی اوقات ، ما فقط نمی دانیم چه حسی دارد!

ما در مورد احتیاط و تغذیه دقیق در اینجا در Nutrition Stripped صحبت می کنیم و بار دیگر ، اینجا نیز نقشی ایفا می کند. وقتی ما با دقت غذا نمی خوریم (و اگر بخواهید احمقانه غذا می خوریم) ، بسیار دشوار است که بدانیم گرسنگی عامل اصلی انتخاب غذای ما است یا نه.

برای کمک به شما در این مورد ، ما به شما می آموزیم که چگونه بیشتر مراقب باشید و علائم فیزیکی گرسنگی را تشخیص دهید.

اما قبل از رسیدن به آنجا ، بیایید غواصی را شروع کنیم که چرا غذا خوردن متناسب با گرسنگی شما بسیار مهم است.

چرا تشخیص علائم فیزیکی گرسنگی مهم است؟

در تمام طول روز بدن ما دائماً با ما در ارتباط است تا به ما اطلاع دهد که چه زمانی به انرژی نیاز داریم و چه زمانی به انرژی نیاز نداریم. علائم گرسنگی و سیری ما مسئول این امر است!

هورمون های مسئول تحریک علائم گرسنگی و سیری عبارتند از: گرلین (هورمون گرسنگی) و لپتین (هورمون سیری / سیری).

هنگامی که علائم فیزیکی گرسنگی را احساس می کنیم ، بدن به ما می گوید که به انرژی نیاز دارد. اما آنچه متاسفانه در طول زمان برای بسیاری از افراد اتفاق می افتد این است که آیا آنها علائم فیزیکی خود را نادیده می گیرند یا احساس خود را فراموش می کنند. برنامه ، کمبود زمان ، استرس و رژیم غذایی تنها تعدادی از عوامل متعدد شیوه زندگی هستند که می توانند باعث این امر شوند.

وقتی علائم جسمانی گرسنگی را نادیده می گیریم یا متوجه آن نمی شویم ، یک سری اتفاقات شروع می شود.

ما می توانیم به نقاط گرسنگی شدید برسیم و کنترل غذا را از دست بدهیم ، هنگام غذا خوردن احساس بی حالی ، نفخ و بیش از حد سیری داشته باشیم ، دائماً بیش از حد یا به اندازه کافی غذا بخوریم ، لیست همچنان ادامه دارد.

برای جلوگیری از این اتفاق ، ما واقعاً می خواهیم با علائم جسمانی گرسنگی آشنا شویم.

علائم فیزیکی رایج گرسنگی

وقتی علائم گرسنگی و سیری را بررسی می کنید ، می توانید تشخیص دهید که واقعاً گرسنه هستید و به انرژی نیاز دارید.

در زیر برخی از رایج ترین علائم فیزیکی گرسنگی را مشاهده می کنید.

خستگی و کمبود انرژی

آیا تا به حال احساس کرده اید که از آن خارج شده اید؟ با وجود اینکه خوب خوابیده اید خسته شده اید؟ بی حالی اگرچه شما کار خاصی را سخت انجام نداده اید؟

این یکی از نشانه های گرسنگی جسمی است.

ما دائماً از بدن نیاز داریم که به انرژی نیاز دارد. خوب ، به انرژی = غذا فکر کنید. هنگامی که ما به اندازه کافی غذا (و در نتیجه انرژی) دریافت نمی کنیم ، بدن می تواند احساس بدی پیدا کند.

کارهای روزمره کمی سخت تر است و ما نمی توانیم از آن خارج شویم. تنها راه رهایی از آن خوردن مواد غذایی است!

دفعه بعد که احساس خستگی و کمبود انرژی می کنید ، مطمئن شوید که آیا این علامت فیزیکی گرسنگی است یا خیر.

گرفتگی معده

این آسان است ، اینطور نیست؟

اگر معده شما غرغر می کند یا غرغر می کند و آن درد شدید را احساس می کنید ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید که به غذا نیاز دارد.

من به شما قول می دهم ، مهم نیست که رژیم های غذایی ، سم زدایی یا پاک کننده ها به شما بگویند که این علائم را برای x ساعت نادیده بگیرید ، اما این مفید نیست و درست نیست.

هنگامی که ما آن درد را احساس می کنیم ، آنچه اتفاق می افتد این است که ماهیچه شکم وقتی خالی می شود سفت می شود. دفعه بعد که معده شما داغ شد ، به آن گوش دهید و با یک غذای مغذی از پنج غذای بالا پاسخ دهید!

سردرد و لرزش دست

وقتی گرسنه هستیم و زمان زیادی را بدون غذا گذرانده ایم ، سطح قند خون ما کاهش می یابد. اکنون که قند خون شما پایین است ، بدن شما به مغز شما سیگنال می دهد که به انرژی یا غذای بیشتری نیاز دارد.

هنگامی که این اتفاق می افتد ، ممکن است عروق خونی منقبض شده و فشار خون بالا رود. نتیجه نهایی؟ سردرد

علاوه بر این ، وقتی قند خون پایین است ، بسیار متداول است که ما در لبه دچار لرزش شویم.

اگر اغلب با دست دادن دچار سردرد می شوید ، بدن شما ممکن است سعی کند به شما بگوید که به غذا نیاز دارد. این می تواند یکی از علائم فیزیکی گرسنگی شما باشد.

مه مغزی و عدم تمرکز

این دو نیز با قند خون پایین ارتباط دارند. هنگامی که بدن انرژی مورد نیاز خود را از غذا دریافت نمی کند ، مغز نیز انرژی لازم برای عملکرد صحیح را دریافت نمی کند.

این می تواند همه چیز را تار کند ، خوب ، مبهم! ممکن است احساس کنید که افکار شما کمی کندتر از حالت معمول پردازش می شوند ، یا ممکن است به سادگی نتوانید بر کارهای معمول خود مانند معمول تمرکز کنید.

با عملکرد زیر سطحی ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید که برای افزایش قند خون به مواد مغذی بیشتری نیاز دارد.

تحریک پذیری

همه تجربه کرده اند “جا رختی” زودتر وقتی خسیس ، عصبی ، ناامید و گاهی کاملاً بدون دلیل مشخص هستید. آیا واقعا چیزی شما را اذیت می کند؟ مشکلی هست؟ نه ، فقط گرسنگی است.

بدن شما از انرژی و تغذیه پایینی برخوردار است ، بنابراین بار دیگر قند خون شما پایین است. وقتی قند خون ما پایین است ، واکنش احساسی بدون دلیل مشخص برای ما بسیار آسان تر است.

اگر متوجه شدید که این اتفاق اغلب زمانی رخ می دهد که مدت زیادی بدون غذا بوده اید ، یکی از علائم فیزیکی گرسنگی در بدن شما ممکن است این باشد:جا رختی “ یا تحریک پذیری

نشانه هایی که ممکن است با گرسنگی اشتباه گرفته شوند ، اما هستند “گرسنگی سر”

اما اگر فکر کنیم نشانه جسمانی گرسنگی را تجربه می کنیم ، در حالی که در واقعیت چیز دیگری است ، چه اتفاقی می افتد؟ ما به این می گوییم “گرسنگی سر”.

گرسنگی سر زمانی است که یک موقعیت ، احساس یا احساس خاص منجر به پاسخ به رسیدن به غذا می شود.

در زیر برخی از رایج ترین علائم آنچه ما می نامیم ، آورده شده است ، گرسنگی سربر

خواسته های ناگهانی

آیا تا به حال به طور تصادفی فکر کرده اید: “خدایا ، من برای شما می کشم [insert craved food item here]”کاملا غیر طبیعی؟”

این یک آرزو است! اکنون ، قبل از اینکه وارد این موضوع شویم ، سناریوهای آناتومیکی خاصی وجود دارد که می تواند باعث هوس شود ، و آنها واقعاً می توانند با گرسنگی جسمانی ارتباط داشته باشند. بنابراین ، اگر کنجکاو هستید که بیشتر بیاموزید و نیستید ، به اینجا بروید تا در مورد خواسته های خود به شما بگویید.

اما بیشتر اوقات ، طعم و تجربه غذایی است که ما میل داریم ، نه تغذیه فیزیکی از طریق غذا. وقتی می خواهیم غذا بخوریم ، اگر بخواهید ، این نشانه ای است گرسنگی سربر

خستگی جسمی یا روحی

آیا تا به حال از نظر جسمی یا روحی آنقدر خسته شده اید که تنها چیزی که می خواهید انجام دهید این است که چیزی بخورید تا احساس بهتری داشته باشید؟ آره، گرسنگی سربر

اکنون می گویم ، این کمی مشکل است. گرسنگی جسمانی در نتیجه خستگی کاملاً ممکن است. اما اغلب ، هنگامی که ما از نظر روحی یا جسمی خسته هستیم و هیچ نشانه جسمانی از گرسنگی نشان نمی دهیم ، غذا همچنان می تواند خوب به نظر برسد.

وقتی در اثر احساسات یا احساسات بدون فکر به غذا می رسیم ، واقعاً علائم گرسنگی را در بدن نمی شنویم.

استرس غیرقابل قبول

این بسیار شبیه به مثال قبلی ما است! وقتی استرس داریم همان کاری را می کنیم که احساس خستگی می کنیم.

استرس ناخوشایند است و خوشایند نیست. خوردن غذاهای خوشمزه از طرف دیگر راحت و بسیار لذت بخش است. ایجاد عادت دستیابی به غذا در شرایط استرس زا بسیار آسان است.

ما به این استرس می گوییم خوردن!

وقتی استرس برطرف نشود ، جوانه می زند و ما به دنبال راه های سریع و آسان برای رهایی آن هستیم. غذا یکی از این وسایل است. گرسنگی در نتیجه استرس وسیله ای است برای گرسنگی سر از گرسنگی جسمی

احساسات شدید

در نهایت ، ما احساساتی داریم. آیا تا به حال آنقدر ناراحت ، عصبانی ، افسرده یا ناامید شده اید که مجبور شدید یک کوکی بخورید؟

پس از دو مثال آخر ، فکر می کنم به راحتی بتوان دید که این مثال چگونه است گرسنگی سر درست مانند استرس ، وقتی احساسات از بین می روند ، می توانیم از طریق غذا از آنها رهایی یابیم.

یاد بگیرید که با علائم جسمانی گرسنگی سازگار شوید

هدف در اینجا این است که واقعاً شروع به سازگاری با علائم گرسنگی و سیری فردی کنید. شما به طور مرتب با علائم فیزیکی گرسنگی آشنا می شوید. پس از انجام این کار ، می توانید به راحتی غذا بخورید.

در داخل روش رژیم غذایی هوشمند ، اعضای ما ابزارها و منابعی را برای توسعه این مهارت برای تنظیم گرسنگی بدن خود فراهم می کنند تا بتوانند با توجه به نیازهای منحصر به فرد خود در دانستن زمان غذا خوردن ، چه چیزی و چه مقدار غذا بخورند. زمان.

داشتن چنین مهارت نیروبخش!

دیدگاهتان را بنویسید