آیا آرد هندوانه برای شما مفید است؟


این موضوع توسط شنونده قدیمی Nutrition Diva ، Staci پیشنهاد شد ، که تصویری از چیزی به نام آرد تخمه هندوانه برای من ارسال کرد. “آیا این چیز دیگری هیجان انگیز است یا مشروع است؟ آیا مانند آرد گندم عمل می کند؟”

باید اعتراف کنم که ایمیل Staci اولین بار بود که در مورد آرد هندوانه شنیدم. فکرش را بکنید ، با ظهور هندوانه های بدون دانه (که مطمئناً یکی از دستاوردهای برتر دوران مدرن است) ، آخرین باری را که یک دانه هندوانه دیدم به یاد نمی آورم. بدیهی است ، تمام آن دانه هایی که دیگر سالاد میوه های ما را دفن نمی کنند ، اکنون آسیاب شده اند و به عنوان جایگزین آرد کم کربوهیدرات و کم دانه تغییر نام داده اند.

آیا آرد تخمه هندوانه مقوی است؟

یک چهارم فنجان آرد تخمه هندوانه 15 گرم چربی ، 9 گرم پروتئین و تنها 3 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند. همچنین ، محتوای چربی بالا به این معنی است که نسبتاً کالری دارد. یک چهارم فنجان آرد هندوانه دارای 180 کالری است ، در حالی که در آرد بادام 160 ، در آرد نارگیل 130 و در آرد گندم کامل 110 کالری است. مشخصات تغذیه ای آرد هندوانه بیشتر شبیه آرد بادام است.


برای مقایسه تغذیه ای آرد بدون دانه و بدون گلوتن اینجا را کلیک کنید.

اما آنچه آنجاست نه در آرد تخمه هندوانه به نظر می رسد به همان اندازه مهم است.

چه چیزی در آرد تخمه هندوانه وجود ندارد؟

به گفته یکی از تامین کنندگان برجسته آرد تخمه هندوانه ، این آرد نه تنها بدون دانه و بدون گلوتن نیست ، بلکه “بدون 8 بزرگ” نیز وجود دارد. این بدان معناست که هیچ یک از هشت ماده غذایی که مسئول 90 درصد از کل واکنش های حساسیت غذایی هستند را شامل نمی شود. “8 بزرگ” ، همانطور که نامیده می شود ، (تقریباً به ترتیب ، از بیشتر تا حداقل) رایج است: محصولات لبنی ، صدف ، ماهی ، گندم ، تخم مرغ ، آجیل ، بادام زمینی و سویا.

برخلاف تصورات غلط ، خوردن غذاهایی مانند گندم یا سویا شانس ایجاد حساسیت به آن را افزایش نمی دهد.

از بین بردن آلرژن های معمولی می تواند یک مزیت بزرگ به نظر برسد. در واقع ، بسیاری از مصرف کنندگان این نوع برچسب زدن قبل از بسته بندی را به عنوان نشانه ای نشان می دهند که مواد غذایی عاری از این آلرژن ها به نوعی سالم تر یا مغذی تر هستند. اما برای 95 درصد از افرادی که حساسیت غذایی ندارند ، هیچ مزیتی برای اجتناب از آنها وجود ندارد. برخلاف تصورات غلط ، خوردن غذاهایی مانند گندم یا سویا شانس ایجاد حساسیت به آن را افزایش نمی دهد.

8 بزرگ – آیا باید از این آلرژن های غذایی رایج خودداری کنید؟

پنکیک پالئو (و سایر اکسیمورون ها)

به نظر می رسد آرد تخمه هندوانه توسط افرادی که رژیم پالئو را دنبال می کردند گرفته شده است ، که سعی می کند از رژیم غذایی که توسط شکارچیان جمع آوری شده که میلیون ها سال قبل از آغاز کشاورزی و زمین های اهلی در سرزمین پرسه می زدند تقلید کند. اولین دستور تهیه آرد تخمه هندوانه که در اینترنت پیدا کردم ، پنکیک و وافل کم کربوهیدرات بود ، Paleo.

من احساسات متفاوتی نسبت به جنبش رژیم غذایی سرخپوشان دارم ، که در قسمت قبل در مورد آن صحبت کردم. علاقه مندان به سرخپوشان می توانند در مورد آنچه “برای Paleo مورد تأیید نیست” و آنچه مورد تأیید نیست ، به طور وحشتناکی دگماتیک باشند ، زیرا برای من مضحک است ، با توجه به این که در مورد آنچه جمعیت های مختلف پارینه سنگی می خوردند و مشکلات سلامتی آنها به طور قطع نمی دانیم. و به نظر می رسد برای حرکتی که قرار است به ریشه های تغذیه ای ما بازگردد ، غذاهای سرخ شده بسیار وحشتناک فراوانی وجود دارد.

من از افراد اولیه که در راهروهای خواربار طبیعی محلی من قدم می زدند ، عکاسی می کردم ، قبل از بازگشت به خانه برای گرم کردن کوره های وافل ماقبل تاریخ خود برای یک سری دانه های هندوانه تازه ، کرم قهوه ، نوشیدنی های انرژی زا ، پفک پنیر و سس مایونز را در چرخ دستی های ماقبل تاریخ خود می ریختم. کلوچه. فکر می کنم چیزی در ترجمه گم شده بود.

به نظر می رسد برای جنبشی که ادعا می کند به ریشه های تغذیه ای ما بازمی گردد ، مقدار زیادی غذای فرآوری شده سرخپوش وجود دارد.

غلات چه اشکالی دارد؟

بسیاری از افرادی که اخلاق سرخپوش یا کم کربوهیدرات را اتخاذ کرده اند ، غلات را ذاتاً ناسالم می دانند. اما بدیهی است افرادی که سبک کم کربوهیدرات و سرخپوش را قبول دارند ، بدون این دسته از غذاها مشکل دارند. در واقع ، به نظر می رسد اکثر دستور العمل های سرخپوشان تلاش برای تهیه نان ، کلوچه ، مافین و سایر شیرینی ها بدون استفاده از غلات است.

به عنوان مثال ، مخلوط های زیادی از آرد پخت از پیش بسته بندی شده Paleo و دستور العمل هایی را که می توانید در خانه تهیه کنید پیدا خواهید کرد. اکثر آنها حاوی ترکیبی از بادام ، نارگیل ، کاساوا ، تاپیوکا یا نشاسته تیر هستند. بسیاری از این محصولات ادعا می کنند که می توانید به سادگی آنها را با همان مقدار آرد گندم ساده جایگزین کنید. اما اگر انتظار دارید نتایج مشابهی را بدست آورید ، احتمالاً ناامید خواهید شد. گلوتن پروتئینی موجود در گندم و سایر غلات دارای خواص منحصر به فردی است که باعث افزایش استحکام ، کشش و تقویت تکه ها و آزمایش می شود. محصولات پخته شده بدون دانه و بدون گلوتن سنگین تر و ضخیم تر از غذاهای غلات هستند.

بنابراین ، برای پاسخ به سوال استاچی: نه ، آرد هندوانه مانند آرد گندم کار نخواهد کرد. اما اگر نمی توانید گندم بخورید یا فقط از بازی با آرد جایگزین لذت ببرید ، پیشنهاد می کنم از آرد هندوانه مشابه آرد بادام استفاده کنید.

آیا اجتناب از غلات رژیم غذایی شما را سالم تر می کند؟

شخصاً ، مگر اینکه عدم تحمل خاصی داشته باشید ، فکر می کنم برای داشتن رژیم غذایی سالم نیازی به حذف غلات ندارید. بنابراین ، غذاهای مبتنی بر غلات (به ویژه غذاهایی که با آرد تصفیه شده تهیه می شوند) می توانند کالری زیادی به رژیم غذایی شما وارد کنند بدون اینکه به ارزش غذایی زیادی کمک کنند.

تا آنجا که اجتناب از غلات به معنای پایان خوردن شیرینی کمتر و سبزیجات بیشتر است ، می توانم ببینم چگونه این می تواند کیفیت رژیم غذایی شما را بهبود بخشد. اما اگر به سادگی غذاهای غلات را با مقدار زیادی نان سبوس دار ، کراکر ، کلوچه ، کلوچه و وافل جایگزین کنید ، مطمئن نیستم که از نظر رژیم غذایی چقدر به آن دست یافته اید.

بنابراین ، چه شیرینی ها و چه سایر غذاهایتان با آرد گندم ، برنج ، کاساوا یا هندوانه تهیه می شوند ، پیشنهاد می کنم همان میزان اعتدال را با آرد سنتی رعایت کنید.



دیدگاهتان را بنویسید