۵ اشتباه رایج در کاهش وزن

افرادی که سعی در کاهش وزن دارند اغلب اشتباهات کاهش وزن خاصی را مرتکب می شوند که در واقع منجر به افزایش وزن می شود. در اینجا ۵ مورد از رایج ترین اشتباهات کاهش وزن که باید به هر قیمتی از آنها اجتناب شود، آورده شده است.

۱. طمع

این شاید رایج ترین خطای کاهش وزن باشد که افراد مرتکب می شوند. طمع به عنوان یکی از کشنده ترین گناهان در نظر گرفته می شود، اغلب منجر به افزایش وزن بیش از حد می شود. بنابراین اگر فکر می‌کنید که می‌توانید به طور منظم از بخشی از غذای مورد علاقه‌تان که حاوی کالری بالایی است، در هنگام رژیم لذت ببرید، احتمالاً مرتکب اشتباه بزرگی شده‌اید. از جین کربی بپرسید که کتابی در مورد رژیم غذایی نوشته است. “افرادی که رژیم کم کربوهیدرات دارند ممکن است فکر کنند، “من می توانم تمام ژامبون و پنیر سوئیسی آغشته به سس مایونز را که می خواهم بخورم. نه، نمی توانید. بنابراین، از خوردن بیش از حد مکرر حتی زمانی که به معنای مصرف مواد غذایی حاوی کربوهیدرات کمتر یا مواد بدون چربی است، خودداری کنید.

۲. عدم توجه کافی به کالری شماری

همیشه به یاد داشته باشید زمانی که می خواهید وزن کم کنید، باید کالری کمتری نسبت به آنچه می توانید مصرف کنید دریافت کنید. بنابراین، اگر می خواهید به کاهش وزن ادامه دهید، همیشه کالری را بشمارید. این را در نظر بگیرید. شما به تازگی از باشگاه بیرون آمده اید و بلافاصله به کافه بروید. آیا می‌دانید که یک میلک شیک کف‌دار یا یک نوشیدنی ورزشی شکردار بیشتر از آنچه در باشگاه می‌سوزانید کالری دریافت می‌کند؟

۳. کم خوردن غذا

کالری بسیار کمتر نیز به اندازه خوردن زیاد مضر است. این ممکن است با ایجاد تاخیر در متابولیسم، شما را در معرض خطر بیشتری برای سلامتی قرار دهد. متابولیسم فرآیندی است که در آن سلول ها غذایی را که می خورید برای تولید انرژی می سوزانند.

۴. اجتناب از ورزش

به یاد داشته باشید، ورزش به شما کمک می کند کالری بسوزانید. بنابراین، یک ورزش منظم به شما کمک می کند تا سرعت متابولیسم را بهبود بخشید و به شما در سوزاندن کالری سریعتر کمک کند. بسیاری از مطالعات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که افراد فعال بدنی بیشتر احتمال دارد وزن خود را کاهش دهند و وزنی را که از دست داده اند حفظ کنند.

۵. ایجاد انتظارات بالا

بسیاری از ما می خواهیم وزن کم کنیم و این کار را سریع انجام می دهیم. به گفته متخصصان تغذیه، برخی کاهش وزن قابل توجهی را در طی یک یا دو هفته تعیین می کنند که ممکن است برای آنها بیش از حد جاه طلبانه باشد.

همیشه سعی کنید تا ۱۰ درصد از وزن بدن خود را کاهش دهید و اگر می خواهید وزن کم کنید و همچنین سالم به نظر برسید نه بیشتر از آن.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر