۴ فایده مهم استفاده از زیرپایی


یکی از مضرات نشستن پشت میز، وضعیت نامناسب پاها است، به همین دلیل است که پزشکان برای حفظ سلامتی در محیط کار استفاده از زیرپایی را توصیه می کنند.

با پیشرفت تکنولوژی سبک زندگی ما نیز تغییر کرده و به سمت کم تحرکی خواهیم رفت، تا کنون کارمندان بیشتر وقت خود را پشت میز و کار با کامپیوتر می گذرانند اما این پشت میز نشستن قطعا سلامتی را به خطر می اندازد. اگر در خانه مدت زیادی روی مبل یا کاناپه می نشینید، علاوه بر محیط کار، بد نیست از زیرپایی هم استفاده کنید. در ادامه به بررسی ضرورت استفاده از زیرپایی می پردازیم.

۱- کاهش فشار روی زانو

زمانی که ارتفاع میز اداری زیاد است، باید صندلی اداری را در ارتفاع بیشتری تنظیم کنید تا پشت میز قرار گیرد. در نتیجه، احتمال اینکه پاهای شما از زمین جدا شود، بیشتر است، اما داشتن زیرپایی از آویزان شدن پاهای شما جلوگیری می کند. قرار ندادن پاها روی زمین در حین کار، فشار زیادی به زانو وارد می کند. گاهی اوقات تمام تجهیزات شما دارای ارگونومی مناسبی هستند، اما برای قد شما مناسب نیستند. برای این کار نیازی به تغییر ارتفاع میز و صندلی خود ندارید، زیرپایی مشکل شما را حل می کند.

۲- پیشگیری از واریس

استفاده صحیح از پدها می تواند از واریس جلوگیری کند. این بیماری به دلیل اختلال در گردش خون رخ می دهد. وقتی ساعت های زیادی روی صندلی می نشینید و هیچ فعالیتی ندارید و ماهیچه های پاهایتان غیرفعال و ثابت هستند، گردش خون کار خود را به خوبی انجام نمی دهد و این باعث ایجاد واریس می شود.

۳- کاهش فشار به گردن و ستون فقرات

ساعات طولانی کار روزانه پشت میز و نشستن نامناسب روی صندلی باعث فشار بر ستون فقرات می شود. با یک زیرپایی می توانید امیدوار باشید که به درستی بنشینید و زوایای ارگونومیک مناسب را همیشه حفظ کنید و فشار روی گردن و ستون فقرات خود را کاهش دهید. نحوه صحیح نشستن این است که در هنگام کار با کامپیوتر، عقب بنشینید و در عین حال آزادی عمل لازم را داشته باشید. استفاده از زیرپایی تماس استاندارد و محکم تری با پشت ایجاد می کند. این نوع نشستن باعث کاهش فعالیت عضلات ستون فقرات و کاهش فشار بر دیسک کمر می شود.

۴- بهبود عملکرد سیستم گردش خون

نشستن یا دراز کشیدن مداوم بدون انجام هیچ گونه فعالیت بدنی منجر به اختلال در سیستم گردش خون می شود. یکی از فواید استفاده از کفی در این شرایط کمک به گردش خون مناسب با بالا نگه داشتن پاها است، باید سعی کنید در طول روز کاری و در محل کار کمی فعالیت بدنی داشته باشید. می توانید کمی تغییر در وضعیت نشستن ایجاد کنید، پاهای خود را حرکت دهید و دستان خود را بالا بیاورید.