۱۰ نکته موثر در کاهش وزن

کاهش وزن گاهی اوقات مستلزم آگاهی از برخی نکات کاهش وزن است تا در تلاش های کاهش وزن خود موفق باشیم. در زیر ۱۰ نکته کاربردی وجود دارد که می تواند به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک کند.

۱. سعی کنید هر روز حداقل سی (۳۰) دقیقه حرکت کنید، حرکت یکی از کلیدهای کاهش وزن اضافی در زمان سریعتر است.

۲. حداقل پنج (۵) بار در طول روز غذا بخورید، این مهم است که متابولیسم شما به طور موثر کار کند، زمانی که متابولیسم به خوبی کار می کند انتظار می رود کاهش وزن بهتری حاصل شود، پنج وعده غذایی باید یک صبحانه، یک ناهار، یک وعده غذایی باشد. شام و هر کدام یک میان وعده کوچک بین صبحانه و ناهار و ناهار و شام.

۳. نیمی از هر وعده غذایی اصلی را با میوه ها و سبزیجات تازه جایگزین کنید، این کار کالری دریافتی شما را کاهش می دهد و مزایای مضاعفی از داشتن منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی را به شما می دهد و در عین حال احساس سیری در شما ایجاد می کند.

۴. قبل از هر یک از سه وعده غذایی اصلی در روز یک لیوان آب بنوشید. شما می خواهید این کار را انجام دهید تا به مقدار کمتری غذا سیر شوید. آب باعث می شود با مقدار کمتری غذا احساس سیری کنید.

۵. در برنامه های تمرینی خود تنوع بیافزایید، این مهم است تا از ورزش خسته نشوید. هر زمان که بی حوصلگی به میان می آید، خطر ترک سیگار افزایش می یابد، بنابراین به دنبال راه های خلاقانه برای جذاب نگه داشتن ورزش باشید. یک روش خوب این است که برنامه‌های روتین کار خود را در ابتدای هفته برنامه‌ریزی کنید و هر روز سعی کنید فعالیت متفاوتی را انجام دهید. برنامه ریزی از قبل به شما این امکان را می دهد که از قبل آماده باشید تا مجبور نباشید در روز یا در زمان تمرین تصمیم بگیرید که چه کاری انجام می دهید، زیرا زمان یکی از موانع بسیاری از افراد است که برنامه ورزشی داشته باشند و به آن پایبند باشند. .

۶. تمرینات کل بدن برای هر هدف کاهش وزن ضروری است. بنابراین اگر می‌خواهید چند پوند از ران‌هایتان کم کنید یا می‌خواهید شکمی صاف‌تر داشته باشید، باید یک تمرین کل بدن انجام دهید. بسیاری از افراد بر این باورند که تمرینات هدفمند باعث کاهش وزن در نواحی مشکل می شود، اما کاهش وزن به این شکل عمل نمی کند.

۷. ناهارهای خانگی تهیه کنید، یکی از بهترین راه‌ها برای خراب کردن تلاش‌های کاهش وزن شما، خرید ناهاری است که نمی‌دانید دقیقاً چه چیزی در آن وجود دارد یا چه مقدار کالری دارد.

۸. همیشه صبحانه خود را بخورید، گزارش شده است که خوردن آن وعده غذایی اولیه باعث کاهش وزن می شود زیرا متابولیسم را افزایش می دهد و فعالیت چربی سوزی را در بدن افزایش می دهد.

۹. همیشه برچسب روی مواد غذایی را که برای خود و یا خانواده خود می‌خرید بخوانید. کاهش وزن مستلزم توجه دقیق به آنچه به بدن خود وارد می‌کنید و ارزش غذایی و کالری آن است.

۱۰. غذاهای لذیذ و لذیذ بخورید، ممکن است متوجه این موضوع نشده باشید، اما اگر مثلاً چیزی که برای ناهار می خورید طعم خوبی نداشته باشد، احتمال اینکه از چیزی که خورده اید راضی نباشید، بیشتر می شود. هنگام تلاش برای از بین بردن این پوندهای اضافی، سیری بسیار مهم است. اگر احساس سیری نمی کنید، وسوسه می شوید که بیشتر غذا بخورید و مشکل در اینجاست.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر