یک ماشین حساب BMR می تواند کاهش وزن را کارآمدتر کند

امتیاز واقعی نرخ متابولیسم پایه یا BMR و برنامه کاهش وزن چیست؟ این صرفاً این است که مطمئن شوید کالری سوزانده شده شما بیشتر از کالری دریافتی شما است. متأسفانه، بسیاری از مردم بیش از حد با برنامه های کاهش وزن “پیشرفته” که نوید نتایج شگفت انگیز را می دهند، تثبیت شده اند. ما دائماً توسط مجموعه‌ای از آگهی‌های تجاری اطلاعاتی از قرص‌ها، رژیم‌ها و ابزارهای لاغری معجزه‌آسا بمباران می‌شویم. اما اگر آنها را به موارد ضروری تقسیم کنید، متوجه خواهید شد که راز موفقیت آمیز برنامه کاهش وزن، مدیریت صحیح دریافت و مصرف کالری است.

برای اینکه بتوانید یک پوند چربی از دست بدهید، باید بتوانید حدود ۳۵۰۰ کالری بیش از آنچه برای پشتیبانی از عملکردهای طبیعی بدن نیاز دارید در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته بسوزانید. برای افراد ناآشنا، این می تواند یک چالش بزرگ باشد. با این حال، اگر رژیم کاهش وزن خود را یک مرحله در یک زمان انجام دهید، متوجه خواهید شد که می توانید با از دست دادن تدریجی آن پوندهای اضافی، پیشرفت چشمگیری داشته باشید. آنچه مهم است این است که از برنامه های کاهش وزن که نوید نتایج سریع یا فوری را می دهند دور شوید و روی نتایج طولانی مدت و دائمی تمرکز کنید.

در اینجا الگوی اصلی یک برنامه کاهش وزن موثر است:

۱. میزان متابولیسم پایه خود را تعیین کنید. این معیار به میزان کالری مورد نیاز بدن شما برای پشتیبانی از عملکردهای طبیعی بدن مانند هضم و تنفس اشاره دارد.

۲. کالری مورد نیاز خود را برای حفظ برنامه روزانه خود محاسبه کنید. به طور خاص، میزان کالری که بدن شما هنگام وزنه برداری، ورزش، کار، نشستن یا ایستادن می سوزاند را تعیین کنید. سطح فعالیت از فردی به فرد دیگر متفاوت است. ضروری است که معیاری را انجام دهید که به بهترین نحو منعکس کننده برنامه روزانه شما باشد.

۳. مجموع BMR و کالری فعالیت خود را دریافت کنید. کالری دریافتی خود را از این کل کم کنید. اگر کالری دریافتی شما بیشتر از کالری مصرفی شما باشد، تمایل به افزایش وزن دارید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر