کورکومین: آیا این ادویه واقعا می تواند به کاهش وزن کمک کند؟


توسط دکتر مرکولا

یکی از ساده‌ترین و لذت‌بخش‌ترین راه‌ها برای افزایش سلامت وعده‌های غذایی، افزودن گیاهان و ادویه‌ها است و در حوزه ادویه‌ها، زردچوبه و ماده فعال آن کورکومین ممکن است پادشاه باشد.

اگر از طرفداران کاری هستید، احتمالاً از طرفداران زردچوبه نیز هستید، زیرا این ادویه زرد-نارنجی است که پایه بسیاری از غذاهای کاری را تشکیل می دهد. این یک افزودنی عالی به رژیم غذایی شما است، اما برای دریافت مزایای کامل کورکومین، به دنبال عصاره زردچوبه باشید که حاوی ۱۰۰ درصد مواد ارگانیک تایید شده و حداقل ۹۵ درصد کورکومینوئیدها باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد که این ادویه قوی ممکن است نقش مفیدی در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌های مزمن چاقی داشته باشد و ممکن است نویدبخش کمک به افراد در مقابله با بیماری‌های متابولیک مرتبط با چاقی باشد.

آیا کورکومین باعث کاهش وزن می شود؟

تحقیقات در مجله تغذیه اروپایی نشان می‌دهد که کورکومین ممکن است برای درمان و پیشگیری از بیماری‌های مزمن مرتبط با چاقی مفید باشد، زیرا فعل و انفعالات کورکومین با چندین مسیر انتقال سیگنال – فرآیندی که توسط آن عملکردهای بیولوژیکی شناسایی می‌شود – انسولین را نیز معکوس می‌کند. مقاومت، هیپرگلیسمی، چربی خون و سایر علائم التهابی مرتبط با چاقی و اختلالات متابولیک.

کورکومین به دلیل خواص ضد التهابی قوی خود شناخته شده است و التهاب مزمن مشخصه بیشتر بیماری های مزمن از جمله دیابت، آرتریت و بیماری قلبی است. اما بسیاری از مردم نمی‌دانند که چاقی منجر به یک وضعیت التهاب مزمن و کم درجه در بدن شما می‌شود که می‌تواند باعث ایجاد اختلالات متابولیک مانند مقاومت به انسولین و دیابت نوع ۲ شود. به نظر می رسد کورکومین چندین مسیر انتقال سلولی را تعدیل می کند که به این فرآیند آسیب رسان کمک می کند.

در نتیجه، محققان به این نتیجه رسیدند:

این یافته‌ها ممکن است استراتژی‌های جدید درمان فیتوشیمیایی و همچنین ترجمه کورکومین را به عمل بالینی برای درمان و پیشگیری از بیماری‌های مزمن مرتبط با چاقی ممکن کند. علاوه بر این، هزینه نسبتا پایین کورکومین، ایمنی و اثربخشی ثابت شده، استفاده از کورکومین را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم توصیه می‌کند.

تحقیقات گذشته یافته های مشابهی را نشان داده است، از جمله اینکه کورکومین با سرکوب رگ های خونی مورد نیاز برای تشکیل بافت چربی، تشکیل بافت چربی را کاهش می دهد. همانطور که محققان بیان کردند:

“نتایج ما به وضوح نشان می دهد که کورکومین در سطوح سلولی و کل ارگانیسم فواید سلامت بالقوه قابل توجهی را برای پیشگیری از چاقی و اختلالات متابولیک مرتبط نشان می دهد.”

از دست دادن وزن فقط یک چیز روی کیک است

فواید کورکومین بسیار فراتر از کاهش وزن است. نشان داده شده است که این ترکیب بیش از ۷۰۰ ژن را تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند فعالیت و سنتز سیکلواکسیژناز-۲ (COX2) و ۵-لیپواکسیژناز (۵-LOX) و همچنین سایر آنزیم هایی را که در التهاب نقش دارند، مهار کند. .

اما این همه ماجرا نیست. کورکومین در حال حاضر بیشترین ادبیات مبتنی بر شواهد را در حمایت از استفاده از آن در برابر سرطان نسبت به سایر مواد مغذی دارد. جالب است که این شامل متابولیت کورکومین و مشتقات آن نیز می شود که ضد سرطان نیز هستند. بهترین از همه، کورکومین به نظر می رسد بی خطر است رفتار از همه سرطان ها محققان دریافته اند که کورکومین پس از ورود به سلول می تواند بیش از ۱۰۰ مسیر مختلف را تحت تاثیر قرار دهد.

به طور خاص، کورکومین در موارد زیر یافت شده است:

جلوگیری از تکثیر سلول های تومور

کاهش التهاب

جلوگیری از تبدیل سلول ها از طبیعی به تومور

مانع از سنتز پروتئینی می شود که تصور می شود در تشکیل تومور موثر است

به بدن خود کمک کنید سلول های سرطانی جهش یافته را از بین ببرد تا نتوانند در سراسر بدن پخش شوند

کمک به جلوگیری از ایجاد خون اضافی لازم برای رشد سلول های سرطانی (رگ زایی)

با این حال، به نظر می رسد که بسیاری از قدرت کورکومین در توانایی آن در تعدیل فعالیت و بیان ژنتیکی نهفته است – هم از طریق تخریب سلول های سرطانی و هم از طریق ارتقاء عملکرد سلول های سالم. به این ترتیب، شواهد نشان می دهد که کورکومین ممکن است نقش مفیدی در شرایط زیر ایفا کند:

فیبروز سیستیک

دیابت نوع ۲

بیماری التهابی روده، بیماری کرون

پسوریازیس

روماتیسم مفصلی

آب مروارید

سنگ های گال

بازسازی عضلات و بازسازی سلول های مغزی پس از سکته مغزی

بیماری آلزایمر

سطح کلسترول را کاهش دهید

مهار تجمع پلاکتی

محافظت در برابر آسیب کبدی

جلوگیری از تکثیر HIV

تشکیل سوپر تومور

سرکوب علائم مولتیپل اسکلروزیس

نکاتی برای استفاده درمانی کورکومین

می توانید از زردچوبه در آشپزی خود استفاده کنید (به جای پودر کاری، پودر زردچوبه خالص را انتخاب کنید، زیرا حداقل یک مطالعه نشان داده است که پودر کاری حاوی کورکومین بسیار کمی است)، اما ممکن است بخواهید آن را به شکل مکمل نیز مصرف کنید. . برای بسیاری، این روش راحت تری برای به دست آوردن فواید بالقوه سلامتی است، به خصوص اگر از یک منبع ارگانیک با کیفیت بالا باشد، و همچنین اگر از طعم کاری لذت نمی برید.

متأسفانه، در حال حاضر واقعاً هیچ فرمولاسیونی برای استفاده در برابر سرطان در دسترس نیست، زیرا دوزهای بالا مورد نیاز است و کورکومین به خوبی جذب نمی شود.

به گفته دکتر ویلیام لاوالی، یکی از پزشکان پیشرو در زمینه سرطان که من شخصاً می شناسم، دوزهای معمول ضد سرطان تا سه گرم عصاره کورکومین قابل دسترس زیستی خوب، سه تا چهار بار در روز است. یک راه حل این است که از پودر کورکومین استفاده کنید و با ترکیب یک قاشق غذاخوری پودر و مخلوط کردن آن با ۱ تا ۲ زرده تخم مرغ و یک یا دو قاشق چایخوری روغن نارگیل ذوب شده، یک میکروامولسیون از آن درست کنید. سپس از مخلوط کن دستی با سرعت بالا برای امولسیون کردن پودر استفاده کنید.

استراتژی دیگری که می تواند به افزایش جذب کمک کند، قرار دادن یک قاشق غذاخوری پودر کورکومین در یک لیتر آب جوش است. وقتی پودر را اضافه می‌کنید باید در حال جوشیدن باشد زیرا اگر آن را در آب دمای اتاق قرار دهید و آب و کورکومین را گرم کنید، خوب عمل نمی‌کند. پس از ده دقیقه جوشاندن آن، محلولی ۱۲ درصدی ایجاد می کنید که می توانید پس از خنک شدن آن را بنوشید. طعم چوبی خواهد داشت.

با این حال، کورکومین به تدریج از محلول خارج می شود. پس از حدود شش ساعت، یک محلول ۶ درصد خواهد بود، بنابراین بهتر است آب را ظرف چهار ساعت بنوشید. توجه داشته باشید که کورکومین یک رنگدانه زرد بسیار قوی است و اگر مراقب نباشید می تواند برای همیشه سطوح را تغییر رنگ دهد.

مطمئن شوید که استراتژی کاهش وزن شما جامع است

اضافه کردن کورکومین به برنامه جامع کاهش وزنتان ضرری ندارد، اما اگر در حال حاضر اضافه وزن یا چاق هستید، نباید تنها استراتژی شما برای کاهش وزن باشد.

شما می توانید توضیح عمیقی در مورد عوامل رایجی که در کاهش وزن نقش دارند را در اینجا بخوانید، اما نکته کلیدی این است کیفیت از کالری و ورزش شما معمولاً باید غلات و قندها از جمله فروکتوز را با پروتئین و چربی با کیفیت بالا جایگزین کنید و به تمرینات ورزشی با شدت بالا مانند پیک فیتنس اضافه کنید. من متوجه هستم که این ممکن است با درک قبلی شما از یک رژیم غذایی سالم در تضاد باشد، اما این به وضوح همان چیزی است که بخش اعظم علم و شواهد حکایتی از آن حمایت می کند.

برای جزئیات جامع تر، لطفاً برنامه تغذیه من را ببینید که به مبتدی، متوسط ​​و پیشرفته تقسیم می شود، تا بتوانید به آرامی راه خود را در جهت دستیابی به اهداف کاهش وزن خود ادامه دهید.



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر