کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی


بسیاری از اوقات زنانی که روند کاهش وزن را طی می کنند از کاهش وزن خود شکایت دارند !! آنها می گویند ما همه کار کردیم ، اما چند پوند باقی مانده نمی میرد. اغلب وقتی آنها را بررسی می کنیم ، می بینیم که آنها دارای مشکلات هورمونی هستند. در واقع ، به طور خلاصه ، می توانیم در 4 هورمون عدم تعادل وجود داشته باشیم: استروژن ، انسولین ، کورتیزول و آدیپونکتین. بیایید امروز در مورد عدم تعادل استروژن صحبت کنیم.

عدم تعادل و استروژن بالا در خون با تأثیر بر اندام ها از روند کاهش وزن جلوگیری می کند و در واقع مشخص شده است که حتی نوع چاقی زنان (گلابی شکل) نیز با این هورمون ارتباط دارد. بنابراین ، این س nowال مطرح می شود که چگونه باید هورمون ها را متعادل کنیم. یکی از راههای اصلی برای دریافت فیبر کافی.

وقتی به مطالعات بزرگ فراتحلیل نگاه می کنیم. مشاهده می کنیم که مصرف فیبر می تواند بر گیرنده های استروژن تأثیر بگذارد و حتی از سرطان هایی مانند سینه ، آندومتر و. با مصرف و دریافت فیبر مناسب ، استروژن را در بدن کاهش می دهیم و گیرنده های استروژن را تحت تأثیر قرار می دهیم.

همه می دانیم که منابع اصلی فیبر سبزیجات و حبوبات هستند ، به ویژه سبزیجات کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و غیره) و مواردی مانند دانه کتان و چیا ، که در بین من بسیار محبوب است.)

خوب! برای زنان ، بین 25 تا 40 گرم فیبر در روز یک هدف خوب است (توجه: به خاطر داشته باشید که سبزیجات ، به ویژه کلم ، می تواند باعث نفخ شود ، استفاده از کپسول های کربوژل و نوشیدن آب کافی برای این مورد ممکن است مناسب باشد!)

برای تحقق این ایده ، من یک میان وعده خوشمزه پیشنهاد می کنم که فوق العاده است و تقریباً فیبر مورد نیاز شما را تامین می کند:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

گل کلم (2 فنجان): 4.5 گرم

بروکسل (2 فنجان): 8 گرم

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

توت یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

آیا می خواهید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید…

حالا به ما بگویید ، آیا تا به حال فکر کرده اید که روزانه چقدر فیبر دریافت می کنید؟ منبع مورد علاقه فیبر شما چیست و چگونه آن را روزانه دریافت می کنید؟

موفق باشید و سلامت

دیدگاهتان را بنویسید