چگونه یک زن در چهل سالگی وزن کم کرد

این داستان چگونگی کاهش وزن ۱۵ پوندی در اواسط دهه ۴۰ است. من اکنون آن را موعظه می کنم و به آن می گویم “مراقب هر چند وقت یک بار باشید”.

من یک متخصص تغذیه هستم: می دانم تقریباً در هر غذا چقدر کالری وجود دارد. من می دانم که در یک وعده چند گرم چربی وجود دارد، چند گرم کربوهیدرات در آن وجود دارد، اندازه غذای مناسب چقدر است، و کدام غذاها ارزش غذایی کمی دارند. من می دانم روزانه چند وعده میوه، سبزیجات، لبنیات و نشاسته باید مصرف کنم.

من همه اینها را می دانم. پس چرا در طول ۵ سال گذشته ۱۵ پوند اضافه کرده بودم و چرا از بین نمی رفت؟ غذای خوبی خوردم– پرخوری نکردم، اغلب فست فود می خوردم، بعد از هر وعده غذایی دسر می خوردم یا هر شب برای بستنی بیرون نمی رفتم. من قبلاً چیزی را می خوردم که فکر می کردم یک رژیم غذایی نسبتاً کم کالری (حدود ۱۸۰۰ کالری در روز) بود، بنابراین چه چیزی را می توانستم تغییر دهم؟

در حال حاضر یادم نیست چه زمانی به من برخورد کرد، اما به شدت به من ضربه زد، و هرگز آن را فراموش نکردم: داشتم به این فکر می کردم که چقدر از وعده های غذایی پرکالری پرهیز کردم، و در تلاش بودم تا بفهمم کجا قرار است صدها وعده غذایی را تهیه کنم. کالری در روز را حذف کنم تا بتوانم هر ماه چند پوند وزن کم کنم. من تقریباً هیچ وقت فست فود نخوردم – شاید فقط یک هفته یا بیشتر. من به ندرت پیتزا می‌خوردم، زیرا می‌دانستم که شام ​​پرکالری است، بنابراین نمی‌توانم آن را سفارش بدهم، مگر اینکه از آخرین بار چند هفته گذشته باشد. همینطور با رستوران بوفه محلی ما، غذای چینی بیرون‌آور، و صرف غذا در رستوران‌هایی که قبل از غذای اصلی رول و کره سرو می‌کنند. من اغلب هنگام ناهار دسر نمی‌خوردم، حتی اگر در کافه‌تریایی که در آن کار می‌کردم دسرها را به نمایش بگذارند، بنابراین فقط یک یا دو بار در هفته از خودم پذیرایی می‌کردم. من گاهی اوقات برای صبحانه یک دونات یا رول شیرین میل می کردم، بنابراین زمانی که هر هفته یا بیشتر غذا می دادم بسیار لذت بخش بود. گاهی اوقات در طول سفر در جاده بودم و «قوانین» را کمی کاهش می‌دادم و به خوردن میان وعده‌ها اجازه می‌دادم تا زمان رانندگی را سپری کنم – اما این تنها چهار یا پنج بار در سال بود.

آیا شما آنچه را که من اکنون می بینم می بینید؟ سعی می کردم محدود کنم هر یک از این زیاده‌روی‌ها با فرکانس معقول، اما تعداد زیادی از آنها وجود داشت که من در مورد آنها هوشمند نبودم همه از آنها؛ منظورم از خوردن مجموع تمام غذاهایی که کالری بیش از حد دارند را نمی فهمیدم. من در واقع یک روز در میان ۵۰۰ کالری اضافی از چیزی یا چیز دیگری می خوردم: اگر آن هفته پیتزا نمی خوردم، کالری اضافی را از غذاهای چینی و فست فود دریافت می کردم. اگر دسر نداشتم، قبلاً کالری را به شکل دونات دریافت کرده بودم. اگر قیفی را کنار می گذاشتم، آنقدر ورزش نمی کردم که از مهمانی اداری هم کیک را کنار بگذارم!

فکر می‌کردم این «یک بار در مدت» را به یک بار در ماه کاهش می‌دهم، اما در واقع انتخاب خود را از ۱۵ غذای چاق‌کننده به ۱۵ بار در ماه «محدود می‌کنم» – یک بار در ماه برای هر یک از آنها — من به تازگی صدها کالری دریافت کرده بودم تا رژیمم را حذف کنم و اجازه دهم وزنم کم شود!

برنامه جدید من این بود که فقط یک بار در هفته یک وعده غذایی یا غذای پرکالری بخورم–جمع. می توانم یک روز در هفته را برای خوردن پیتزا انتخاب کنم یا فست فود یا دسر یا یک دونات اگر دیروز فقط دو بار در سال آب نبات می خوردم، نمی توانستم منطقی بپذیرم که شش ماه سینابون نخورده بودم – این هرگز تعادل کالری منفی را که در آن هفته برای کاهش وزن لازم داشتم، برایم به ارمغان نمی آورد.

من با ایده دست کشیدن از پیتزا دست و پنجه نرم کردم، زمانی که سفارش دادن پیتزا در شب‌هایی که حوصله پختن آن را نداشتم وسوسه‌انگیز بود. زمانی که بیرون از رستوران بودم و ناگهان گرسنه شدم، از رانندگی مورد علاقه ام در رستوران صرف نظر کردم. دونات های مورد علاقه ام را کنار می گذارم – فقط به این دلیل من دونات دوست دارم. اما در درازمدت متوجه شدم که می‌خواهم ۱۵ پوند بیشتر از خوردن دونات کم کنم. غذاهای زیادی وجود دارد که من دوست دارم، و تمرکز بر تمام لذت هایی که می توانم از آن لذت ببرم واقعاً به همان اندازه آسان است تا غرق کردن غذاهایی که برای من چیزی جز رضایت فوری و موقت به همراه وزن اضافی در دراز مدت به ارمغان نمی آورد. .

بنابراین من میوه‌هایم را در زمان میان‌وعده می‌چشم، به‌جای چیپس سیب‌زمینی با ساندویچ از هویج می‌خورم، از یافتن دستور العمل‌های جدید و ساده برای شام لذت می‌برم، برای دسرهای سبک‌تر در بخش فریزر به دنبال خوراکی‌های بستنی کم کالری می‌گردم و از قبل برنامه‌ریزی می‌کنم. برای مواقعی که حوصله آشپزی ندارم ما اکنون خیلی کمتر بیرون غذا می خوریم و در پایان وقت شام خانوادگی خود اعلام می کنیم که چقدر در پول، بنزین و کالری صرفه جویی کرده ایم. به جای نیمی از زمان، تقریباً همیشه سالم‌تر غذا بخورید. و نکته نهایی برای کاهش وزن موفقیت آمیز: وزن کردن هر چیزی که می خواهم وزن کنم، بسیار بهتر از خوردن هر چیزی که می خواهم بخورم، احساس می کنم.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر