چگونه با دقت غذا خوردن را تمرین کنیم


احتمالاً در مورد فواید خوردن دقیق غذا شنیده اید ، اما شاید برایتان سوال باشد که چگونه از رژیم غذایی سالم استفاده کنید.

جنبش مراقبت از غذاها اخیراً دنیای سلامتی ، رفاه و تغذیه را در بر گرفته است. بر اساس میزان موفقیت اعضای ما پس از استفاده از غذا خوردن دقیق ، من اینجا هستم که بگویم این به دلایل خوبی است!

اگر به دنبال یادگیری نحوه تمرین تغذیه آگاهانه به شیوه ای واقعی و پایدار هستید ، در مکان مناسب هستید.

چرا مهم است که تمرین دقیق غذا خوردن را انجام دهیم

وقتی با دقت به غذا خوردن گوش می دهید ، می توانید تصور کنید که این به معنای جویدن غذا یا مدیتیشن قبل از غذا است.

اگرچه ممکن است به نظر برسد ، اما اگر بخواهید ، واقعاً اصل تغذیه دقیق را نشان نمی دهد.

هدف از خوردن غذای دقیق این است که به شما آموزش دهد که با بدن خود هماهنگ باشید و تجربه غذا خوردن را داشته باشید تا بتوانید غذای آگاهانه را بر اساس نیاز بدن خود ، آنچه می خواهید و تعادل مناسب بین این دو انتخاب کنید.

غذا خوردن دقیق این است که تمرکز را به تجربه خود در طول وعده های غذایی برگردانید. این راهی برای خوردن به شیوه مدرن و متفکرانه است تا یک رژیم غذایی متعادل و مغذی را ترویج دهد.

وقتی برای اولین بار در مورد غذا خوردن دقیق شنیدم ، ممکن است کمی بی اهمیت به نظر برسد. من چند مشتری جدید داشتم که می پرسیدند: “آیا با دقت غذا می خورید؟ در حقیقت تغییری ایجاد کند؟ “من قول می دهم که اینطور است.

مطالعات نشان داده است که خوردن دقیق می تواند به تعدادی از اختلالات غذایی و تغذیه ای کمک کند. به عنوان مثال ، می تواند به درمان اختلالات خوردن کمک کند و به افراد در دستیابی به اهداف مرتبط با وزن کمک کند (1).

نحوه تمرین دقیق غذا خوردن به 10 روش

به خواندن ادامه دهید تا 10 روش اصلی من را برای شروع دقیق غذا از امروز بیاموزید.

1. بدون حواس پرتی غذا بخورید

این بدان معناست که نه تلفن وجود دارد ، نه تلویزیون ، نه کامپیوتر و نه کار. بسیار بیگانه به نظر می رسد ، درست است؟ امروزه غذای پراکنده بسیار رایج است. بخشی از فرهنگ ماست!

وقتی همه سر و صدا و همه هیاهوهایی که بخشی از غذا شده است را حذف کنیم ، واقعاً غذا می خوریم. این به شما این امکان را می دهد که در هنگام تغذیه خود بیشتر حضور داشته باشید و مراقب باشید.

2. سر سفره غذا بخورید

بیشتر کجا غذا می خورید؟ آیا متوجه شده اید که چگونه این امر بر انتخاب غذای شما تأثیر می گذارد؟ جایی که می خورید می تواند بر میزان خوردن غذا ، میزان رضایت شما پس از آن و هضم غذا تأثیر بگذارد.

سعی کنید بیشتر وعده های غذایی و میان وعده های خود را سر میز بخورید و توجه کنید که چقدر بیشتر می توانید غذا را احساس کرده و با بدن خود و ارتباط آن با عادات غذایی خود ارتباط برقرار کنید.

3. لذت ببرید

هرچه سریعتر کاری را انجام دهیم ، کارآمدتر است ، درست است؟ خوب ، در مورد غذا خوردن نیست.

وقتی سریع به جلو غذا می خوریم ، محتاط بودن تقریباً غیرممکن است.

هنگامی که با دقت غذا می خورید ، مهم است که سرعت غذا خوردن خود را کند کنید. بین نیش ها استراحت کنید یا نفس عمیق بکشید ، سپس قبل از خوردن لقمه بعدی ، بطور کامل بجوید و قورت دهید. کاهش سرعت رژیم غذایی نه تنها به حضور بیشتر شما کمک می کند ، بلکه به افزایش احساس سیری و همچنین هضم مطلوب نیز کمک می کند.

4. تنفس را فراموش نکنید

بس کن و نفس بکش!

این یکی از توصیه های مورد علاقه من برای ارائه به مشتریان است. صرف 30 ثانیه مکث قبل از شروع غذا برای تنفس عمیق می تواند دامنه توجه شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

نفس عمیق کشیدن حتی می تواند سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال کند تا به بدن شما بگوید که در حالت آرامش هستید. نیازی به استرس و پرواز در طول غذا نیست.

این تمرین ساده می تواند به شما کمک کند تا بیشتر در هنگام غذا خوردن حضور داشته باشید ، که به شما کمک می کند تا از آنچه می خورید ، چرا غذا می خورید ، علائم گرسنگی چیست آگاه باشید و از حواس خود برای لذت بردن از غذایی که آماده می کنید استفاده کنید. خوردن
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
فقط این می تواند بینش های زیادی در مورد عادات غذایی شما به شما ارائه دهد و به شما کمک کند تا به آنچه برای شما و بدن شما بهتر است راهنمایی کنید.

5. هنگام غذا خوردن به خوردن فکر کنید

خیلی ساده به نظر می رسد ، درست است؟ با این حال ، بسیار رایج نیست.

وقتی به این فکر می کنیم که بعد از آن روز چه اتفاقی می افتد ، در وعده بعدی چه می خوریم و مکالمه استرس زایی که در آن روز داشتیم ، راهی وجود ندارد که بتوانیم با دقت غذا بخوریم.

قبل از اینکه بدانید غذا تمام شده است و شما به سختی آن را چشیده اید!

یک لحظه مکث کنید و غذای خود را احساس کنید. مزه اش مثل چیه؟ چجوری به نظر میرسه؟ چه چیزی را درباره آن دوست داری؟ دفعه بعد که آن غذا را می خورید چه چیزی را می توانید تغییر دهید؟

تفکر فعال در مورد وعده غذایی به شما امکان می دهد با دقت غذا خوردن را تمرین کنید.

6. خودتان غذا آماده کنید

حالا من نمی گویم باید فقط غذاهایی را که در خانه تهیه کرده اید بخورید ، واقعی نیست. چه کسی غذای خوشمزه بیرون را دوست ندارد؟

اما آنچه من می گویم این است که تا می توانید خودتان غذا تهیه کنید. وقتی وقت خود را صرف پخت و پز ، خرد کردن ، سرخ کردن ، بو کردن و تماشای جمع شدن غذای خود می کنید ، در اصل مجبور به مراقبت هستید. حال و هوای خوردن را در شما ایجاد می کند.

توجه به حضور است این در مورد آگاهی و قصد است. پخت غذا راهی فوق العاده برای این کار است!

7. با علائم گرسنگی و سیری خود سازگار شوید

ما در این مورد زیاد صحبت می کنیم زیرا مهم است. برای تمرین دقیق غذا خوردن ، باید به بدن خود گوش دهیم.

قبل از غذا استراحت کنید ، چقدر احساس گرسنگی می کنید؟ بعد ، بعد از غذا ، احساس سیری می کنید؟

نادیده گرفتن علائم گرسنگی و سیری یکی از رایج ترین روش های خوردن بی دغدغه است. این معمولاً زمانی اتفاق می افتد که ما طبق برنامه غذا بخوریم یا اندازه وعده ها را به دلیل رژیم غذایی ، سم زدایی یا پاکسازی محدود کنیم.

گوش دادن به گرسنگی و سیری به شما این امکان را می دهد که در اندازه وعده ها دقت بیشتری داشته باشید و در پایان غذا سیری و سیری را افزایش دهید.

8. دلیل خوردن خود را گزارش دهید

وقتی با دقت غذا نمی خوریم ، می توانیم در نتیجه عواملی غذا بخوریم که هیچ ربطی به گرسنگی ندارند. برخی از رایج ترین عوامل عبارتند از استرس ، احساسات و سیگنال های محیطی.

با بررسی قبل از غذا ، می توانید اطمینان حاصل کنید که واقعاً به این دلیل غذا می خورید که می خواهید غذا بخورید ، نه به این دلیل که می خواهید از استرس یا اضطراب اجتناب کنید.

اگر این احساسات را احساس کنید ، می توانید به درستی با آنها کنار بیایید و به غذا تکیه نکنید.

9. قدردانی و قدردانی را تمرین کنید

وقتی برای آنچه می خوریم و هر چیزی که در وعده غذایی وجود دارد ارزش قائل هستیم ، در لحظه غذا خوردن بیشتر مراقب و حاضر هستیم.

به این فکر کنید که برای آماده سازی وعده غذایی که می خورید چقدر طول کشید ، طعم آن چقدر خوب است ، و چقدر از داشتن چنین وعده ای سپاسگزار هستید.

همه اینها تمرکز و توجه را به تجربه غذا به شیوه ای مثبت و متفکرانه به ارمغان می آورد.

10. بطور کامل بجوید

اگرچه ساده است ، اما می تواند در جهان در زمینه مراقبت از غذا تغییر ایجاد کند!

وقتی غذای خود را به طور کامل نمی جویم ، وقت نداریم که در حین غذا حضور داشته باشیم. ما همچنین با غذاهای پخته ضعیفی روبرو هستیم که می تواند باعث حواس پرتی از زمان خوردن شود.

دفعه بعد که برای صرف غذا می نشینید ، به طور فعال به جویدن فکر کنید و شرط می بندم که کمی سرگرم خواهید شد!

11. به خواسته ها ، دوست داشتن ها و دوست نداشتن های خود گوش دهید

وقتی می خواهید آن را داشته باشید ، آن چیزی را بخورید که واقعاً می خواهید داشته باشید.

ما نمی خواهیم در نتیجه احساسی که داریم ، غذا بخوریم باید یا لازم نیست دارند.

هرچه بیشتر با خواسته ها ، دوست داشتن ها و دوست نداشتن های خود مطابقت داشته باشید ، در طول تجربه غذاخوری حضور و توجه بیشتری خواهید داشت.

غذا را باید تجربه کرد و از آن لذت برد ، این کار سختی نیست!

امروز با دقت غذا خوردن را تمرین کنید

اگر تازه وارد غذای دقیق شده اید و می خواهید امروز را شروع کنید ، بهترین توصیه من این است که از امتحان همه چیز به طور همزمان اجتناب کنید.

این 10 روش برای غذا خوردن با دقت همه فوق العاده هستند ، اما برای شروع با انتخاب یک یا دو روش شروع کنید. این به شما این امکان را می دهد که این عادات جدید را به آسانی با هم ادغام کنید ، نه اینکه آنها را بیش از حد بارگذاری کنید.

به محض اینکه عادت های جدید شما شروع به احساس طبیعت دوم کردند ، انگار که در برنامه های روزانه شما جای گرفته اند ، می توانید یک یا دو عادت اضافی به آن اضافه کنید.

این راه را ادامه دهید تا زمانی که خودتان تمرین دقیق غذا خوردن را ایجاد کنید!

روش رژیم غذایی دقیق

غذا خوردن با دقت به اعضای بیشماری از رژیم غذایی کمک کرده است تا با عادات غذایی خود به تعادل و پایداری برسند.

روش ما به آنها می آموزد که چگونه این عادات دقیق را با سهولت ، نه تلاش ، لذت و نه نارضایتی ایجاد کنند.

امروز می توانید با پیوستن به رژیم غذایی مراقبت ، سفر خود را به سمت عادات غذایی متعادل آغاز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید