چه مکمل هایی مصرف کنم

مایلیم این مقاله را ابتدا با گفتن این نکته آغاز کنیم که معتقدیم بهترین رویکرد برای دستیابی به سلامت با برخی اصول شروع می شود. مکمل ها برای انجام آنچه از نام آن نشان می دهد طراحی شده اند – مکمل رژیم غذایی شما. همیشه سعی کنید روال های سالمی از هیدراتاسیون مناسب، ورزش منظم و یک رژیم غذایی متعادل، متنوع و مغذی ایجاد کنید. هنگامی که این امر در زندگی شما تثبیت شد، زمان بسیار خوبی برای شروع استفاده از مکمل ها در رژیم شما خواهد بود.

اینکه کدام مکمل را مصرف می کنید به چند چیز کلیدی بستگی دارد.

اهداف شما چه هستند؟ آیا می خواهید رشد ماهیچه ها را افزایش دهید، ایمنی خود را تقویت کنید، پوست، مو و ناخن های خود را بهبود بخشید؟… اهداف فردی شما تعیین می کند که چه چیزی انتخاب می کنید.

اما چگونه می‌توانید اهدافی را که می‌خواهید ترجیحاً به سمت آن‌ها کار کنید، اولویت‌بندی کنید؟ آیا ایمنی مهمتر از رشد عضلات است؟ یا داشتن پوستی درخشان و سالم در صدر فهرست شماست؟ یک راه خوب برای انجام این کار این است که صادقانه به خودتان نگاه کنید (به صورت مجازی و تحت اللفظی). از زندگی خود حساب کنید. اغراق آمیز نیست اگر بگوییم کیفیت زندگی ما تا حد زیادی توسط آنچه در آن قرار می دهیم کنترل می شود. اگر احساس کمبود انرژی می کنید، ممکن است بخواهید ترکیب ویتامین B و ویتامین D را در اولویت قرار دهید. اگر اضافه وزن دارید و به دنبال تقویت جزئی برای کمک به شما هستید، می توانید یک مکمل چربی سوز طبیعی را امتحان کنید. اگر تمرکز کردن برایتان دشوار است، ممکن است بخواهید از یک نوتروپیک برای تقویت عملکرد شناختی استفاده کنید. شما تنها با نگاهی صادقانه به خودتان و بررسی موقعیت خود و مقایسه آن با جایی که دوست دارید باشید، می توانید تصمیم بگیرید که رژیم مکمل خود را چگونه اولویت بندی کنید.

اهداف شما هر چه که هستند، ارزشمند است که اطمینان حاصل کنید که برخی از معیارهای کلیدی توسط مکمل های شما برآورده می شوند. ابتدا مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید و مقدار هر جزء را بررسی کنید. به عنوان مثال، میلی گرم ویتامین C. همچنین خوب است بدانید که منبع ویتامین ها چیست. به عنوان مثال آیا آنها از مواد طبیعی هستند یا از یک فرآیند “ساخته شده توسط انسان”؟ بسیاری از مردم دوست دارند بدانند که آیا غذاها و مکمل هایی که مصرف می کنند ارگانیک هستند یا خیر. اینکه آیا محصولی که انتخاب می‌کنید ارگانیک است یا خیر، باید به وضوح روی ظرف نشان داده شود. همچنین تعداد زیادی از مردم دوست دارند از محصولات حیوانی دوری کنند. اینکه آیا یک مکمل برای گیاهخواران یا گیاهخواران مناسب است یا نه، باید به وضوح روی ظرف نشان داده شود. یک زمینه بسیار مهم که باید در مورد آن فکر کرد این است که مکمل ها کجا و چگونه ساخته می شوند. آیا آنها تمام مقررات ایمنی برای مصرف انسان را تصویب می کنند؟ واقعاً مایه شرمساری است که در حین مصرف چیزی که فکر می کردید به سلامتی شما کمک می کند به خود آسیب برسانید. اطمینان حاصل کنید که ویتامین ها و ترکیبات مکملی که مصرف می کنید ایمن هستند و توسط یک نهاد نظارتی مناسب به عنوان مثال سازمان غذا و دارو (FDA) منتقل شده اند.

این ما را به موضوع دیگری می رساند که باید از آن آگاه باشید. اگر انتخاب های غذایی شما باعث کمبود برخی مواد مغذی می شود، مکمل می تواند عالی باشد. یک مثال خوب برای این واقعیت این است که یک رژیم غذایی وگان بدون مکمل باعث کمبود ویتامین B12 می شود. این یک جزء ضروری برای سلامتی خوب است و باید مراقب بود تا از کمبود آن جلوگیری شود.

برخی افراد دوست دارند مکمل های خود را بسته به فصل ترکیب کنند. یک مثال واضح از این موضوع جایی است که در زمستان، مردم اغلب مصرف ویتامین C خود را برای کمک به مبارزه با عفونت های ویروسی افزایش می دهند.

خبر خوب این است که می توانید با خیال راحت بیشتر مکمل ها را در کنار سایر مکمل ها مصرف کنید. دستیابی به اشباع غذایی مطلوب تنها از طریق رژیم غذایی دشوار است و با افزودن مکمل‌هایی که احساس می‌کنید شکاف‌های موجود در رژیم غذایی شما را پر می‌کنند، می‌توانید به حرکت جسمی و ذهنی خود در مسیری که می‌خواهید بروید کمک کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر