چرا اکثر رژیم های کاهش وزن شکست می خورند؟

اکثر رژیم‌های غذایی حتی قبل از شروع، محکوم به شکست هستند. تلاش برای چند هفته رژیم غذایی جنون آمیز راه حلی برای سلامت طولانی مدت و کاهش وزن نیست. تنها راه برای دستیابی به موفقیت در کاهش وزن، یک برنامه غذایی مناسب و بلند مدت، همراه با یک برنامه ورزشی معقول است.

مشکل اکثر رژیم ها این است که شما را گرسنه و خسته می کنند. بسیاری از رژیم های غذایی بر اساس فرض “کمبود کالری” عمل می کنند. اگر کالری کمتری نسبت به کالری مصرفی در طول روز مصرف کنید، بدن شما چربی اضافی را می سوزاند… یا حداقل، این مکتب فکری است.

می دانید چه چیزی از آن عکس باقی مانده است؟ ماهیچه!

در اینجا یک طرح بهتر است. از یک رژیم غذایی با پروتئین بالا، همراه با کربوهیدرات های مورد نیاز و چربی های سالم استفاده کنید. یک برنامه ورزشی سالم که ترکیبی از تمرینات کاردیو و قدرتی است ایجاد کنید. روی ساختن توده عضلانی بدون چربی تمرکز کنید. همانطور که توده عضلانی بدون چربی می سازید، نه تنها در طول تمرینات خود کالری می سوزانید، بلکه پس از پایان تمرینات نیز کالری می سوزانید! با عضله سازی، متابولیسم خود را نیز افزایش می دهید. ساده است… هرچه توده عضلانی بدون چربی بیشتری داشته باشید، فقط با تغذیه عضله، بدن شما کالری بیشتری می سوزاند. کالری سوزانده شده در طول تمرین را فراموش کنید…چربی سوزی واقعی زمانی اتفاق می افتد که شما در حال خواب هستید، مطالعه می کنید، بچه ها را به مدرسه می برید، یا بازی ویدیویی مورد علاقه خود را انجام می دهید!

این همان طرح A است. البته… اگر بخواهید همچنان می توانید طرح B را انتخاب کنید. برنامه B این است که مانند یک همستر غذا بخورید و بدون فکر روی تردمیل برده شوید. مطمئناً با انجام این کار چند کالری می سوزانید، اما هیچ عضله ای نمی سازید. شما در طول روز با کمبود کالری عمل می کنید و احساس بد و خستگی خواهید داشت. علاوه بر این، بدن و متابولیسم شما به حالت دفاعی می‌رود. پس از پایان تمرین روی تردمیل، کالری سوزی در بقیه روز تقریباً متوقف می شود و متابولیسم شما کاهش می یابد.

خب! حالا شما مالک آن هستید. برنامه A و B برای کاهش وزن. هر دو مقداری چربی می سوزانند (طرح A خیلی بیشتر می سوزاند!). با این حال، در پایان روز، آیا می خواهید مانند یک کیسه استخوان به نظر برسید و مردم همیشه از شما بپرسند که آیا احساس خوبی دارید، یا ترجیح می دهید بدنی لاغر و عضلانی مانند براد پیت یا دمی مور داشته باشید؟

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر