چرا استرس من را چاق می کند

پاسخ به ۲۰ سوال برتر در مورد استرس.

اخیراً محققان کشف کرده اند که کورتیزول به چربی شکم متصل است.

سپس به عنوان آخرین دلیل چاقی مقصر شناخته شد و سپس قرص ها و

سایر محصولات کاهش دهنده چربی که گفته می شود محصولات معجزه آسا هستند.

“چرا استرس من را چاق می کند”

ادعاهای بزرگ، شواهد کوچک

پس از جستجوی وب در مورد کورتیزول، در اینجا برخی از ادعاهایی وجود دارد که ممکن است پیدا کنید:

* استرس شما را چاق می کند

* این چیزی است که شما را چاق می کند

* مکمل های کاهش دهنده چربی استرس را کنترل می کنند

* مکمل های کاهش دهنده استرس باعث کاهش چربی شکم می شوند

* مکمل های کاهش دهنده استرس از شر “چربی استرس” خلاص می شوند

* مکمل های کاهش دهنده چربی، سطوح هورمونی را که باعث استرس می شوند، متعادل می کنند

*مکمل های کاهش دهنده چربی شکم رشد عضلات را افزایش می دهند

متأسفانه اکثر این ادعاها حقیقت کمی دارند و به سادگی بازاریابی درخشانی هستند.

این یک هورمون بسیار مهم است که اگر می خواهید وزن کم کنید و خوش اندام شوید باید آن را درک کنید.

تبدیل به یکی از میلیون ها قربانی نشوید که گرفتار این آخرین مد روز می شوند.

پاسخ به سوالات متداول در این مقاله شما را با حقایق مبتنی بر علم مسلح می کند، در حالی که به شما کمک می کند از کلاهبرداری های مبتنی بر تبلیغات دوری کنید.

کورتیزول چیست؟

این هورمونی است که توسط غدد فوق کلیوی شما ساخته می شود.

توانایی افزایش سطح گلوکز خون را دارد.

چرا بدن شما آن را تولید می کند؟

این یک هورمون استرس است. بدن شما در پاسخ به استرس، فیزیکی، ذهنی یا احساسی تولید می کند.

این می تواند شامل رژیم غذایی کم کالری، تمرین شدید، کمبود خواب و تقریباً هر چیزی که باعث ایجاد استرس در بدن شود.

تروما، ترافیک و دعوا با همسرتان را شامل می شود.

(توجه: بسیاری از تحقیقات انجام شده در مورد این هورمون و استرس بر روی بیماران در حال بهبودی انجام شده است و چنین یافته هایی ممکن است به جمعیت های سالم و ورزشکار منتقل نشود).

چه کار میکند؟

با افزایش جریان گلوکز (و همچنین پروتئین و چربی) انرژی و آمادگی جسمانی را برای مقابله با موقعیت استرس زا یا تهدید افزایش می دهد.

چگونه می دانید که سطح شما بالا است؟

برای فهمیدن این موضوع باید به پزشک خود مراجعه کرده و سطح خود را آزمایش کنید.

این کار با آزمایش خون شما انجام می شود، اما می تواند با آزمایش بزاق و آزمایش ادرار ۲۴ ساعته نیز انجام شود.

سطح نرمال چیست؟

سطوح طبیعی در جریان خون ۶ تا ۲۳ میکروگرم در دسی لیتر است، اما این بستگی به زمانی از روز دارد که آزمایش انجام شود.

همچنین برای بزرگسالان متفاوت از کودکان است.

آیا باید سطوح خود را آزمایش کنید؟

تا زمانی که از عواملی که مقادیر بیش از حد تولید می کنند آگاه باشید و اقدامات لازم را برای حفظ آن در محدوده طبیعی و سالم انجام دهید، احتمالاً آزمایش لازم نیست.

آیا به چاقی شکمی مربوط می شود؟

آره. بین سطوح بالا و چربی بدن ارتباط وجود دارد.

چربی شکمی «احشایی» که عمیق‌تر از چربی معمولی ذخیره می‌شود، بنابراین از دست دادن آن سخت‌تر است.

چربی احشایی به ویژه ناسالم است زیرا یک عامل خطر برای بیماری قلبی و دیابت است.

آیا شما را چاق می کند؟

نه، این “چیز” نیست که شما را چاق می کند.

سطوح بالای این هورمون تنها یکی از عوامل موثر در ذخیره چربی شکم است، نه علت اصلی.

اگر مربوط به چاقی شکمی است، آیا مصرف قرص سرکوب کننده از شر چربی های شکم خلاص می شود؟

نه. مطالعاتی که رابطه بین کورتیزول و چربی بدن را نشان داد، آزمایش نکرد که آیا سرکوب آن چربی‌هایی را که قبلاً در بدن شما رسوب کرده است از بین می‌برد یا خیر.

آیا استرس شما را چاق می کند؟

بسیاری از افرادی که استرس دارند وزن کم می کنند.

کسانی که این کار را از طریق “استرس خوردن” انجام می دهند، زمانی که استرس داریم تمایل به خوردن غذاهای چرب داریم.

آیا برای شما بد است؟

این هورمونی است که به عنوان بخشی از پاسخ طبیعی استرس ما برای زندگی ضروری است.

برای حفظ سلامتی به مقدار مناسب نیاز دارید. مصرف بیش از حد آن می تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

سندرم کوشینگ یک بیماری با سطوح بالا است، در حالی که آدیسون یک بیماری با سطوح پایین است.

شما می خواهید سطح نرمال سالمی را حفظ کنید.

آیا سرکوب هورمون رشد و قدرت عضلات شما را بهبود می بخشد؟

سطوح بالا می تواند تجزیه پروتئین عضلانی را افزایش دهد و سنتز پروتئین (تولید پروتئین های عضلانی) را مهار کند، بنابراین افزایش مزمن سطح به وضوح برای عضله سازی مضر است. بازگرداندن سطوح بالا به حالت طبیعی ممکن است بهبود، قدرت، هیپرتروفی و ​​عملکرد را بهبود بخشد.

آیا باید یک مکمل سرکوب کننده برای کمک به کاهش وزن مصرف کنید؟

FTC شکایتی را علیه سازندگان Cortislim و Cortistress تنظیم کرده است و آنها را به ادعاهای نادرست و غیرمستند مبنی بر اینکه محصولات آنها می تواند باعث کاهش وزن شود متهم کرده است.

قرص ها باعث کاهش چربی نمی شوند. چربی بدن با ایجاد کمبود کالری از طریق ورزش و تغذیه از بین می رود.

آیا باید یک مکمل سرکوب کننده برای کمک به کنترل سطح استرس خود مصرف کنید؟

بسیاری از گیاهان وجود دارند که می توانید مصرف کنید که ادعا می کنند شما را آرام می کنند و استرس را کاهش می دهند.

با این حال، مطالعات بسیار کمی وجود دارد که به طور مستقیم اثرات این گیاهان را بر سطح کورتیزول آزمایش کرده باشد.

راه حل ایده آل این است که استرس را کاهش دهید یا درک خود را از استرس برای کاهش اثرات فیزیکی آن تغییر دهید.

اگر استرس زیادی در زندگی دارید چه باید بکنید؟

سعی کنید برای کاهش استرس در زندگی خود قدم بردارید، کارهایی مانند پیاده روی و یافتن زمان برای انجام کارهایی که دوست دارید می تواند کمک زیادی به شما کند.

یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ سطح هورمون در محدوده طبیعی، کاهش استرس و دادن زمان برای بهبودی و تجدید است. ابزارهای موثر و طبیعی برای کاهش استرس وجود دارد که هزینه ای هم ندارد، از جمله بیرون رفتن در طبیعت، تنفس عمیق، افزایش کیفیت خواب، تمرینات آرامش بخش، مدیتیشن و تصویرسازی با هدایت تجسم. ایجاد یک ذهن آرام و احساس آرامش بسیار مهم است.

اصلاً چه چیزی در آن قرص های سرکوب کننده وجود دارد؟

موادی که اغلب در فرمولاسیون های مختلف محصولات استفاده می شوند عبارتند از: اپیدمیوم، فیتواسترول ها، تیروزین، اسیدهای آمینه شاخه دار، جینسنگ، آشواگاندا، گون، کاوا کاوا، خار مریم، ملاتونین، SAM-e، والرین، جینگکو بیلوبایدیل، فوس PS)، استیل ال کارنیتین و گلوتامین. بررسی همه این موارد از حوصله این مقاله خارج است.

اگر تصمیم به مصرف یک مکمل سرکوب کننده دارید، به دنبال چه چیزی باشید؟

اولین کربوهیدرات مصرف شده با پروتئین بدون چربی بلافاصله بعد از تمرین اثر سرکوب کنندگی دارد، اما اگر می خواهید به دنبال ترکیباتی مانند ویتامین C، فسفاتیدیل سرین، استیل-ال کارنیتین، گلوتامین باشید، لازم است توجه داشته باشید که تحقیقات در مورد برخی از این مواد اغلب متناقض و بی نتیجه هستند.

چگونه می توانید سطوح خود را به طور طبیعی کاهش دهید؟

* از رژیم های بسیار کم کالری بخصوص برای دوره های زمانی طولانی خودداری کنید. رژیم غذایی کم کالری یک استرس بزرگ برای بدن است. رژیم های کم کالری باعث افزایش هورمون و در عین حال کاهش تستوسترون می شوند.

* از تکنیک های کاهش استرس استفاده کنید (استرس، عصبانیت، اضطراب و ترس می توانند کورتیزول را افزایش دهند)

* از استرس مداوم خودداری کنید. استرس بخش مهمی از رشد است. زمانی که تحت استرس دائمی و بدون دوره های بهبودی قرار می گیرید، شروع به شکست می کنید.

* با انجام تمرینات شدید، اما مختصر، از تمرین بیش از حد خودداری کنید (سطح شما پس از ۴۵ تا ۶۰ دقیقه تمرین قدرتی به شدت افزایش می یابد)

* با تطبیق شدت، حجم و مدت زمان با توانایی ریکاوری خود، از تمرین بیش از حد خودداری کنید. تعداد دفعات تمرین خود را کاهش دهید و یا در صورت لزوم از کار اخراج کنید.

* سرکوب کورتیزول و به حداکثر رساندن ریکاوری بعد از تمرین با تغذیه مناسب: بلافاصله بعد از تمرین یک وعده غذایی یا نوشیدنی حاوی پروتئین کربوهیدرات مصرف کنید.

* خواب با کیفیت کافی داشته باشید (کم خوابی به عنوان یک عامل استرس زا می تواند کورتیزول را افزایش دهد).

* از مصرف محرک ها اجتناب کنید یا آن را به حداقل برسانید. کافئین، افدرین، سینفرین و غیره

* الکل را محدود کنید (دوزهای زیاد الکل باعث افزایش هورمون می شود).

* به خوبی هیدراته بمانید (حداقل یک مطالعه نشان داده است که کم آبی ممکن است کورتیزول را افزایش دهد).

نتیجه گیری

سطوح بیش از حد خوب نیست. اما هورمون ذاتا بد نیست. این یک هورمون بسیار مهم و بخشی از پاسخ طبیعی بدن شما به استرس است. شما را چاق نمی کند. استرس شما را چاق نمی کند. استرس ممکن است منجر به افزایش اشتها شود… افزایش اشتها ممکن است منجر به خوردن بیش از حد شود… خوردن زیاد باعث چاق شدن شما می شود. معنی دارد؟

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر