چاقی و افسردگی – راه حلی فراتر از داروها

مرکز کنترل بیماری گزارش می دهد که ۶۷ درصد آمریکایی ها اضافه وزن و ۳۴ درصد چاق هستند. بقیه جهان نباید پوزخند بزنند، آنها با سرعت نگران کننده ای به عقب می افتند.

چاقی با شاخص توده بدنی (BMI) تعیین می شود. BMI بیشتر از ۳۰ چاق محسوب می شود. بالای ۳۵ سال دارید و به طور مرضی چاق هستید. بسیاری از مردم از اینکه از نظر بالینی اضافه وزن دارند یا چاق هستند، کاملا شگفت زده می شوند. در یک مطالعه اخیر بر روی متقاضیان کار که مورد بررسی قرار گرفتند، ۲٪ گزارش کردند که خود را چاق می دانند در حالی که بر اساس تجزیه و تحلیل ترکیب بدن، ۲۴٪ واقعا چاق بودند.

پیشرفت ما به سمت چاقی، و نگران‌کننده‌تر، پذیرش اضافه وزن و چاقی به‌عنوان طبیعی، تدریجی بوده است، اما به نقطه بحرانی رسیده است که باید اقدام کنیم.

اگر چاق هستید، احتمال ابتلا به تعدادی از مشکلات بالقوه جدی سلامتی، از جمله:

  • ناهنجاری های چربی خون (چربی).
  • سرطان، از جمله سرطان رحم، دهانه رحم، تخمدان، سینه، روده بزرگ، رکتوم و پروستات
  • افسردگی
  • بیماری کیسه صفرا
  • مشکلات زنان و زایمان، مانند ناباروری و پریودهای نامنظم
  • بیماری قلبی
  • فشار خون بالا
  • سندرم متابولیک
  • بیماری کبد چرب غیر الکلی
  • آرتروز
  • مشکلات پوستی، مانند اینترتریگو و اختلال در بهبود زخم
  • آپنه خواب
  • سکته
  • دیابت نوع ۲

کیفیت زندگی

اضافه وزن اغلب ناخوشایند است. هنگامی که چاق هستید، ممکن است کیفیت کلی زندگی شما نیز پایین تر باشد. ممکن است نتوانید آنطور که می خواهید دور بزنید یا فعالیت های عادی روزانه را انجام دهید. ممکن است برای شرکت در فعالیت های خانوادگی مشکل داشته باشید. ممکن است از مکان های عمومی دوری کنید. حتی ممکن است با تبعیض مواجه شوید. کارفرمایان از هزینه های اضافی مراقبت های بهداشتی و تولید کمتر مرتبط با کارمندان چاق بسیار آگاه هستند.

هر یک از مشکلات سلامتی در لیست بالا جدی است، اما یکی از مشکلاتی که به طور تصاعدی از خود تغذیه می کند افسردگی است. چاقی فیزیولوژی را تغییر می دهد. علائم افسردگی – مانند کاهش انگیزه، انرژی کم، کم خوابی، پرخوری و تفکر منفی – نیز بر تلاش فرد برای حفظ سطح تناسب اندام تأثیر منفی می گذارد. فعالیت کمتر باعث تشدید چاقی و در نتیجه بیماری های مزمن می شود.

رویکرد پزشکی مدرن، دارویی است. هیچ مورد کلاسیک تری برای درمان این علامت به جای مشکل به جز درمان افسردگی با داروهای روانگردان با انبوهی از عوارض جانبی طولانی مدت وجود ندارد.

اتخاذ یک رویکرد تغذیه ای ریشه مشکل را درمان می کند. تامین مواد مغذی در سطح سلولی باعث کاهش انرژی ناشی از افسردگی می شود و محرک های طبیعی جایگزین بسیار بهتری هستند و باعث افزایش فعالیت می شوند.

برای فردی که در نتیجه چاقی از افسردگی رنج می برد، یک مربی سلامت شخصی می تواند برای ارائه عینیت و انگیزه ثابت مفید باشد. یک مربی باتجربه می تواند پیشرفت هایی را که به دست می آید نظارت کرده و به آنها اشاره کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر