نکات بودجه برای تغذیه سالم بعد از جراحی کاهش وزن

پس از بای پس معده، باند معده یا جراحی کاهش وزن اسلیو معده، می دانیم که برای کاهش وزن و حفظ کاهش وزن باید از یک رژیم غذایی سالم با پروتئین بالا پیروی کنیم. در این شرایط سخت اقتصادی، طبیعی است که نگران هزینه یک رژیم غذایی تخصصی باشیم. این نکات مفید را دنبال کنید تا رژیم جراحی کاهش وزن خود را بدون شکستن هزینه حفظ کنید. با تلاش ویژه هنگام برنامه ریزی، خرید و تهیه وعده های غذایی، صرفه جویی در هزینه و پیروی از یک برنامه تغذیه ای برای سلامت امروز و آینده ما بدون دردسر است.

  • یک منوی هفتگی از وعده های شام تهیه کنید. روی غذاهای پروتئینی تمرکز کنید که می توانند به عنوان ناهار تغییر کاربری دهند. مخلفات باید سبزیجات و میوه های فصلی تازه یا سبزیجات منجمد با حداقل آماده سازی باشد.
  • دو یا سه انتخاب صبحانه “روتین” برنامه ریزی کنید. اکثر بیماران WLS پس از بیدار شدن از خواب تحمل کمتری نسبت به غذا دارند و در نهایت چند چیز را پیدا می کنند که به طور مداوم در اولین روز صبح روی کیسه شکم آنها قرار می گیرد. این انتخاب های معمول را همیشه در دسترس داشته باشید تا از شروع روز تعطیل با یک کیسه بدخلق جلوگیری کنید.
  • فروش هفتگی مواد غذایی را دنبال کنید و از تخفیف ها و کوپن ها استفاده کنید. برای پس انداز بیشتر از کارت های وفاداری فروشگاه مواد غذایی استفاده کنید. از فروش کربوهیدرات های ساده فرآوری شده (غذای ناسالم) خودداری کنید زیرا این غذاها به عنوان “غذاهای لغزنده” شناخته می شوند و اغلب باعث افزایش وزن در بیماران WLS می شوند. به یاد داشته باشید، یک غذای اسلایدر در فروش همچنان یک غذای کشویی است.
  • اقلامی را خریداری کنید که می توانند در دستور العمل های متعدد و برای وعده های غذایی مختلف استفاده شوند، مانند کنسرو لوبیا، تخم مرغ و تکه های مرغ و ماهی منجمد فلش. اقلام فروش را ذخیره کنید و خریدهای عمده را برای یک وعده غذایی یا اندازه های تکی بسته بندی کنید و برای جلوگیری از ضایعات، فریز کنید.
  • هنگام خرید، قانون «اول پروتئین» را دنبال کنید و ابتدا پروتئین را انتخاب کنید. در بخش گوشت به دنبال گوشت بدون چربی تازه، گوشت خوک و بره باشید. مرغ و ماهی را از بخش گوشت یا بخش گوشت منجمد اضافه کنید. پروتئین لبنیات کم چرب بخرید و پنیر و ماست کم چرب و همچنین تخم مرغ را انتخاب کنید. پروتئین گیاهی را با کنسرو لوبیا، لوبیا خشک و حبوبات و محصولات توفو به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
  • از محصولات محلی که به صورت فصلی در غرفه‌های کنار جاده‌ای و بازارهای کشاورزان موجود است، استفاده کنید. برای دریافت پاداش ورزشی، محصولات خود را در مزارع و باغات “خودتان انتخاب کنید” جمع آوری کنید تا در هزینه خود صرفه جویی کنید و کالری بسوزانید.
  • نوشیدنی های گران قیمت را از رژیم غذایی خود حذف کنید و از آب لوله کشی تصفیه شده استفاده کنید. هزینه کمتری دارد و برای محیط زیست بهتر است. آب را با فشار لیموی تازه یا زنجبیل تازه طعم دار کنید. توت های یخ زده را برای یک درمان با طراوت اضافه کنید. به جای خرید نوشیدنی های چای تولیدی، با چای کیسه ای چای آفتابی درست کنید. نوشیدنی خالص تری دریافت خواهید کرد و در هزینه نیز صرفه جویی خواهید کرد.
  • وعده های غذایی خود را به جای صرف غذا در خانه آماده کنید. شما می توانید مواد تشکیل دهنده را کنترل کنید و از چیزهایی که با اهداف رژیم غذایی سالم شما تداخل می کند، پس از جراحی کاهش وزن اجتناب کنید.
  • برای تبدیل شدن به یک خریدار باهوش سلامت و بودجه عاقلانه، هر هفته از تجربیات خود استفاده کنید تا بتوانید پس از کاهش وزن جراحی از زندگی سالم خود لذت ببرید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر